AndroidHealthClinic

heb jij weleens intens geluk ervaren?

ab-so-luut, laatst nog zelfs. Ik zat geweldig in de zon, wat te lezen leren, er liepen wat insecten om me heen, ik zag de bomen ietwat zuchten onder het waaien van een zacht briesje, keek tevreden en zorgeloos om me heen en dacht: dit is perfecte harmonie, alles om me heen is vrede alles om me heen leeft, alles klopt en is één geheel. Het was misschien volgens sommige niets speciaals, maar juist het besef dat in zo'n klein dingetje, een zacht briesje bijvoorbeeld zoveel moois kan schuilen.....dat maakt het leven een stuk draaglijker en relativeert een hoop.

Kan ik me erg goed in vinden. Vooral als ik aan het karpervissen ben geniet ik van de (zonnige) omgeving, de mooie natuur en de rust. Love it!

Maar is dit intens geluk? Voor mij niet echt.

Elke keer als ik in de McDonalds zit ervaar ik intens geluk.

Ja en daar is meestal niet veel voor nodig. Kan euforie redelijk makkelijk opwekken, ook al duurt het meestal geen uren.

Daarom moet je sommige zaken ook indelen naar hoe belangrijk ze voor je zijn.. Geld en shit geef ik tegenwoordig zo weinig om. Het is fijn als je het hebt en wat minder als je het niet hebt of schulden hebt. Maar het is maar geld. Er zijn zoveel betere/belangrijkere dingen, niet materiele dingen, die er wel toe doen. Mensen denken altijd dat materiale zaken gelukkige maken en misschien doen ze dat ook tijdelijk maar niet voor altijd.

Je hebt gelijk dat de meeste materiele zaken maar tijdelijk gelukkig maken maar geld is niet "maar geld" want zelfs als je nix koopt zoals een ipod of auto of kleren heb je toch vaak geld nodig om van een saaie dag een intens leuke dag te maken dus volgens mij ben je dan toch zeker welgesteld :p Ik kan het me moeilijk in beelden dat echt arme mensen intens geluk kunnen ervaren. Ik neem nu maar als voorbeeld een dagje zee, dat heeft mij ongeveer 35 euro gekost ofzo en ik heb me echt kapotgeamuseerd en totaal nix gekocht, behalve eten/ijsjes/gocart en van die dingen maar voor de mensen die schulden hebben enzo zit dat er niet in denk ik.

Intens geluk, zal wel zijn! Als mijn 5 kinderen geboren zijn waren dat de gelukkigste momenten uit mijn leven.
Verder heb ik veel momenten van intens geluk ervaren met mijn echtgenotes en vriendinnen en ook uit mijn pubertijd kan ik mij zeer gelukkige momenten herinneren.

Mensen die aan bodybuilding doen hebben vaak zo ie zo al een negatief zelfbeeld dus ik vind het ook niet raar dat veel mensen op dit forum depri, niet gelukkig zijn.

Aparte lui die bodybuilders.:D

Ik ervaar toch wel regelmatig 'flashes of complete happyness'. Het duurt maar kort, maar is o zo fijn. En het zijn altijd de kleine dingen die het 'm doen. Paar dagen geled scheen de zon 'alweer', maar toen ik 's ochtends buitenkwam en een zonnestraaltje mijn gezicht bescheen, dacht ik bij mezelf: Wat een heerlijke dag. Na zo'n 10 sec. was het wel weer over, maar toch!
Ik heb een bijbaantje in een ziekenhuis en zeer regelmatig ben ik me er toch bewust van dat ik gewoon gezond ben en gewoon de trap kan nemen. Kan met vlagen ook een euforisch gevoel opleveren.
Of als ik me een keer helemaal kapotgetrained heb, kan ik me heerlijk voelen. Duurt ook een stuk langer dan bovenstaande voorbeelden. Maar als ik dan vervolgens 3 dagen krom loop van de spierpijn, is het weer een ander verhaal.

Maar ach, iedereen heeft wel eens een dipje. Normaalste zaak van de wereld. Alleen praten we ('de media') elkaar aan dat we altijd gelukkig moeten zijn. Of dat iig moeten nastreven. Probeer je leven gewoon zo intens mogelijk te leven, dan komen er vanzelf een paar geweldige momenten voorbij. En wees op die momenten ook bewust van je lijf en van de omgeving. Dan blijft dat allemaal veel langer hangen en krijgt het ook meer betekenis. Lijkt mij persoonlijk beter dan je elke vrijdag en/of zaterdag lam zuipen in de kroeg omdat het 'zo gezellig' was en vervolgens niet eens meer weten hoe je thuis gekomen bent... Maar da's dan weer mijn bescheiden mening ;)

wat in het eerste in me opkomt:
- De eerste paar maanden dat ik samen was met m'n vorige vriendin
- Toen ik eindelijk na jaren op 105 kg te hebben gezeten 110 kg benchpress duwde
- Behalen van m'n rijbewijs na 3x falen
- Behalen van een (imo) moeilijke wiskunde toets met een 8,5 terwijl er maar 4 van de 35 het hadden gehaald
- Toen ik weer zwaar kon trainen na m'n blessures
- De dagen ervoor en als ik op vakantie ben
- Wanneer ik samen met m'n vrienden in de achtertuin aan het BBQ-en ben en later een wijntje drink terwijl we naar het vuur staren en gezellig wat aan het kletsen zijn.
- Toen ik mijn propedeuse HBO Bedrijfskundige Informatica met een 8 gemiddeld had gehaald binnen 1 jaar
etc. etc...

Genoeg momenten zoals iedereen, alleen het gaat erom dat jij dat ook zo ervaart en (er voor zorgt) dat je het ook zo nog herinnert en dat je je zelf aan blijft herinneren. Ik voel me gelukkig als ik presteer in dingen wat (redelijk) uitzonderlijk is, ik ben een prestatiefanaat. Maar ik kan goed begrijpen dat mensen dat niet zijn en ik probeer er niet in zoverre door te slaan dat ik andere ermee lastig val of irriteer.

Laatst bewerkt:
neem een paar witte lijnen moet je kijken hoe intens gelukkig je je voelt :P

neem een paar witte lijnen moet je kijken hoe intens gelukkig je je voelt :P

Ja, zeker...voel me dan ook altijd heel 'gelukkig', maar moet je kijken hoe je je de volgende dag(en) voelt... van hoogtepunt naar dieptepunt (bij mij dan) Grootste reden om het te beperken tot een paar keer per jaar, ga dan wel gelijk goed naar de klote..;)

Toen ik met mijn vader op de 1e dag van zijn nieuwe ijssalon ging kijken en er rijen met mensen in de rij stonden voelde ik mij intens gelukkig.

Ja, zeker...voel me dan ook altijd heel 'gelukkig', maar moet je kijken hoe je je de volgende dag(en) voelt... van hoogtepunt naar dieptepunt (bij mij dan) Grootste reden om het te beperken tot een paar keer per jaar, ga dan wel gelijk goed naar de klote..;)

ja idd niet overdrijven alleen ff voor de training kun je lekker hard knallen:lifter::D

Geweldige momenten met vrienden.

Nee, nog nooit.

Toen ik de eerste keer naar de judotraining ging in een zeer goeie club, en daar de Europese belofte in de grond smeet in een ippon. Die heb ik wel 10x terug gekregen, maar dat maakte mij echt intens gelukkig :D

Terug
Naar boven