AndroidHealthClinic

heb jij weleens intens geluk ervaren?

1 x dat heeft ongeveer 3 weken geduurt. Ik was toen echt high on life. Het gekke was (of misschien kwam het daar wel door) dat ik die hele tijd wakker ben geweest. Ik kon 's avonds niet slapen omdat ik zo intens gelukkig aan me dag terug dacht, echt ziekelijk gewoon.

En ook wel me eerste x pinkpop denk ik. Luisterde toen al vet lang naar KoRn, en heb ze daar voor het eerst gezien. Ik heb het eerste half uur met open mond staan kijken, en daarna ben ik voor het eerst los gegaan in de pit. Dat was ook wel een fijn moment.

En ook wel me eerste x pinkpop denk ik. Luisterde toen al vet lang naar KoRn, en heb ze daar voor het eerst gezien. Ik heb het eerste half uur met open mond staan kijken, en daarna ben ik voor het eerst los gegaan in de pit. Dat was ook wel een fijn moment.

Jahaa! Metallica op Rock Am Ring! Kippenvel toen heel Master Of Puppets (album) gespeeld werd!!

Ja, ik heb meerdere malen intens geluk ervaren, en elke dag heb ik wel een moment dat ik me heel gelukkig voel.

Zoiezo bij de geboorte's van mijn 2 gezonde kinderen. Wat je dan emotioneel doormaakt is onbeschrijflijk. Het is een overweldigend gevoel.

Dat kan liggen aan mijn kinderen, als de een als een prinsesje verkleed snoeihard door de tuin fietst en de ander me op een prachtige glimlach trakeert wanneer ik haar wakker maak voor een voeding :D:heart:

Of als ik lekker op de bank hang met mijn vriend tijdens lekker kletsen over vanalles en nog wat en hem zie vertellen over zijn grote passie's.

Of als ik mijn vriend zie smelten tijdens het stoeien en spelen met onze kinderen.

Of wanneer ik weer wat gewicht ben kwijtgeraakt.

Wanneer ik Rossi weer heerlijk hard zie gaan!!!

:D

Laatst nog bijna, maar het mocht er niet van komen...

Ja, maar dat wordt toch altijd weer de grond in geschopt dus ik hoop het nooit meer te ervaren.

Mijn meest duidelijke intens gelukkige gevoel was toen ik met mijn vriendin (nu ex vriendin) tijdens de piek van onze relatie in een zomer samen de hele middag in het stadspark hadden liggen relaxen.

Eten, drinken, lezen, zoenen, alchohol, sexy outfits, massages en perfecte hitte... aan het eind van die dag toen het een beetje begon te schemeren lagen wij daar helemaal alleen nog. We lagen de hele middag al in het midden van een heel groot veld, samen bij de enige boom die daar stond, maar de hele middag lagen er in de verte wel wat meer mensen.

Aan het eind van die dag was er op een gegeven moment helemaal niemand meer en toen hebben we heel kort gevreeën, wel heel lekker trouwens ;) En het gekke was net toen we klaar waren kwamen er van alle kanten weer mensen aan. Net alsof het even zo moest zijn allemaal... Toen was ik echt 100% intens gelukkig. Een moment die het leven opzich al wel waard maakt. :)

Laatst bewerkt:
Mensen die aan bodybuilding doen hebben vaak zo ie zo al een negatief zelfbeeld dus ik vind het ook niet raar dat veel mensen op dit forum depri, niet gelukkig zijn.

Aparte lui die bodybuilders.:D

Persoonlijk vind ik dat als bodybuilding je enige platform is voor geluk je vrij sneu bent.

Ik zag hier ook iemand een foto posten van Coleman en Einstein in een soort versus context, ik ging er maar niet op in.

IMO begint geluk vanuit de as en het middelpunt van bewustzijn. En niet van buiten naar binnen. Op den duur vreet je jezelf op en blijft er niets van je over.

jawel toen ik hoorde dat ik papa werd.

jazeker, op verschillende momenten en sinds enige jaren ben ik ook in staat het op te roepen en dan ook echt te ervaren door middel van concentratie/meditatie. Intense rust, kracht en heldere blik op de realiteit.

d

Toen ik 2,5 jaar geleden een vriendin kreeg. Ik was al heel lang verliefd op haar en ik was toen echt lange tijd heel gelukkig.
Helaas is dat nu al 8 maanden ofzo uit:(

Kan ik me erg goed in vinden. Vooral als ik aan het karpervissen ben geniet ik van de (zonnige) omgeving, de mooie natuur en de rust. Love it!

Maar is dit intens geluk? Voor mij niet echt.

Licht eraan hoe je dat definieert. Kijk als jij denkt aan een moment waarin je in janken uitbarst omdat je het zo geweldig vind, of als je denkt aan een keiharde tampeloeres in je broek omdat je net een lesbische show zag...nee, dan is mijn voorbeeld geen intens geluk.

Ik doelde persoonlijk meer op een moment van bezinning, en innerlijke rust/vrede. En dat maakt mij op dat moment bijzonder gelukkig. Ik ben zowieso niet zo'n super extravert persoon, meer een stille genieter die met een glimlach alles observeert.

Het materiële bindt ons niet.
Wat ons bindt is het bijgeloof dat wij gelukkig of ongelukkig zijn doordat wij veel of weinig hebben. Iets maakt ons gelukkig naarmate het ons egoïsme doet verdwijnen, en met egoïsme bedoel ik dus het fragmentarische standpunt. En iets maakt ons ongelukkig naarmate het ons beperkt, verkleint, appelleert aan ons ego, aan onze verdediging, aan onze angsten.... Voor het ongeluk hebben wij altijd de wereld nodig. Men is nooit zomaar spontaan ongelukkig. Als men wat neurotisch is, kan men natuurlijk een gewoonte van ongelukkig zijn aankweken en dan kan het lijken alsof dat spontaan optreedt. Voor het ongeluk is altijd een reden.

Maar het geluk heeft geen oorzaak.
Het geluk manifesteert zich spontaan, moeiteloos, wanneer alle dingen die oorzaken hebben verdwijnen. Al de dingen die oorzaken hebben, die gebonden zijn aan tijd, ruimte en oorzakelijkheid worden in stand gehouden door de begeerte.

Maar het geluk heeft geen oorzaak.
Het geluk manifesteert zich spontaan, moeiteloos, wanneer alle dingen die oorzaken hebben verdwijnen. Al de dingen die oorzaken hebben, die gebonden zijn aan tijd, ruimte en oorzakelijkheid worden in stand gehouden door de begeerte.

Dit klopt volgens mij wel heel erg idd... Het is eigenlijk net als verliefd worden, het is er spontaan, moeiteloos, wanneer alle dingen die oorzaken hebben verdwijnen. ;)

Nou ik heb toen ik een jaar of 17/18 was wat rare gevoelens in mijn hoofd gehad waardoor ik me euforisch voelde. Ik lag gewoon thuis half op me bed and half op me stoel met me achterhoofd tegen de rugleuning aan waardoor mijn nek dus een beetje geknakt zat, dit veroorzaakte na een tijdje een soort wolk gevoel in mijn hoofd, en ik was dan helemaal vaag maar ik voelde me zo heerlijk..ik wou dan ook helemaal niet bewegen en gewoon zo lang mogelijk dat gevoel vast houden. Het is maar een stuk of 10 keer gebeurd en het gebeurd al jaren niet meer :(

Als ik een uur ga hardlopen voel ik me altijd euforisch, daarna scheutje G :heart:

Toen ik geen taakstraf kreeg, toen was ik zo blij gewoon. Moest er niet aan denken om er nog 1 te doen..... :janken:

Verder heb ik soms momenten als er muziek opstaat, dat ik echt ff alleen op de wereld ben, maar voor de rest is het k*t..... De wereld gaat naar de klote, kapitalisme was de opkomst en de ondergang van het nu. Hoop dat ik dat niet meer meemaak....

Toen ik mijn PS3 van vriendin kreeg, was ik best gelukkig

Terug
Naar boven