XXL Nutrition

help! schouders willen niet/weinig groeien

BBBockeRRR

Dutch Bodybuilder
10 media-items
Waardering
18
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
8%
Hallo,

ik krijg steeds de commentaar in mijn galerij dat mijn schouders achterlopen op de andere spiergroepen...
ik besteed hier nochtans veel aandacht aan...
Kan iemand (die zelf dikke schouders heeft) mij vertellen hoe ik ze moet laten groeien (oefeningen/reps)?
Ik vind dit zelf trouwens ook best vervelend!

alvast bedankt!

grtz

Ik doe zelf veel contractie oefeningen waardoor ze flink beginnen te branden. Heb jij tijdens de training het gevoel dat je schouders veel branden?

Welke oefeningen doe je?

• Topic Starter Topic Starter
dumbbell shoulder press
bent over lateral raise (vroeger lag nadruk op lateral raise maar ik boek meer succes met bent over lateral raises)

wat zijn contractie oefeningen?
bedankt voor je reactie!

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik doe zelf veel contractie oefeningen waardoor ze flink beginnen te branden. Heb jij tijdens de training het gevoel dat je schouders veel branden?

Welke oefeningen doe je?

niet echt...
ik ga ook meer op uithouding bij schouders dan op kracht
voorbeeld: dumbbell shoulder press 25 x met 14 kg
ipv 8 à 12x met 20kg

vooral military presses in squat reck met 20kg bar
en ook standing laterals deed het voor mij
schouders wilde ook maar niet groeien
verder doe ik rear delt machine ( om gekeerde peck deck)
en up right rows :)

dumbbell shoulder press
bent over lateral raise (vroeger lag nadruk op lateral raise maar ik boek meer succes met bent over lateral raises)

wat zijn contractie oefeningen?
bedankt voor je reactie!

Contractie betekent het samentrekken van je spier tijdens de oefeningen. Als je die een paar seconde vasthoud begint het als het goed is te branden. Eigenlijk wat onder andere ook gebeurt bij bench-pressen: snel omhoog (bloed erin), langzaam naar beneden (contractie).

Ik doe wat cable oefeningen waarbij ik 2 seconden vast houd, en dan heel langzaam weer terug. Net als bij cable flyes voor de borst.
Bij de up-right rows kan je de stang ook even bovenin vast houden, en dan langzaam weer naar beneden.

Je kan via de App Store een bodybuilding app downloaden die uitleg geeft over heel veel oefeningen.

Contractie betekent het samentrekken van je spier tijdens de oefeningen. Als je die een paar seconde vasthoud begint het als het goed is te branden. Eigenlijk wat onder andere ook gebeurt bij bench-pressen: snel omhoog (bloed erin), langzaam naar beneden (contractie).

Ik doe wat cable oefeningen waarbij ik 2 seconden vast houd, en dan heel langzaam weer terug. Net als bij cable flyes voor de borst.
Bij de up-right rows kan je de stang ook even bovenin vast houden, en dan langzaam weer naar beneden.

Je kan via de App Store een bodybuilding app downloaden die uitleg geeft over heel veel oefeningen.

hmm, ok ik begrijp wat je wil zeggen.
Ik zal voortaan een paar seconden aanhouden zodanig dat het begint te branden, that should work!
thanks!

hmm, ok ik begrijp wat je wil zeggen.
Ik zal voortaan een paar seconden aanhouden zodanig dat het begint te branden, that should work!
thanks!

Je hoeft dat niet bij elke oefening te doen, ik doe het meestal bij de laatste; dat zijn veelal ook oefeningen met een cable.

Ik zou het niet doen bij de military press, DL et cetera.

Imo is het pauzeren van oefeningen voor massa doeleinden extreem overrated, en net zoals het voelen branden, compleet overbodig. Ik denk dat het hier vooral om een stukje oefening selectie gaat en eventuele vormfouten per oefening.

Zo zie ik bv dat de front delts voorlopen op de sidedelts, wat in dit geval het idee geeft dat je gehele schouder achterloopt. Daarbij valt me ook dat je geen gerichte oefening voor de side delts doet.

Het feit dat je aangeeft beter te gaan op rear raises dan side raises doet vermoeden dat je 1 van de 2(of beiden) niet goed uitvoert, aangezien ze een ander deel van de schouder targeten. Veel mensen voeren laterals dusdanig uit dat deze meer de front dan side belast.

Ik zou dus zeker een side delt oef opnemen in je routine. Als laterals niet werken dan bv; wide grip upright row(tot onderkant borst), hanging side raises, lying side raises, etc etc. Keuze zat.

Max-ot :p (mijn antwoord op alles)

4-6 reps, 3 sets, gewicht zo zwaar dat je nét 6 reps kunt, indien je er 7 kunt moet je verzwaren.

Doe momenteel full body schema, 3x per week (nog maar een goeie 8 weken terug bezig)
Squat 3x6
Deadlift 3x6
Bent Over Row 3x6
Military Press 3x6 (49 kg in totaal, bb inclusief)
Bench Press 3x6

Contractie betekent het samentrekken van je spier tijdens de oefeningen.
correct.

Eigenlijk wat onder andere ook gebeurt bij bench-pressen: snel omhoog (bloed erin), langzaam naar beneden (contractie).
Incorrect. Wanneer je de barbell omhoog duwt bij bankdrukken, heb je juist contractie. Je borst, triceps en voorkant schouder verkorten zich (contractie!) zodat het gewicht omhoog gaat. Wanneer je het gewicht laat zakken, verlengen de spieren zich juist.

Imo is het pauzeren van oefeningen voor massa doeleinden extreem overrated, en net zoals het voelen branden, compleet overbodig. Ik denk dat het hier vooral om een stukje oefening selectie gaat en eventuele vormfouten per oefening.

Zo zie ik bv dat de front delts voorlopen op de sidedelts, wat in dit geval het idee geeft dat je gehele schouder achterloopt. Daarbij valt me ook dat je geen gerichte oefening voor de side delts doet.

Het feit dat je aangeeft beter te gaan op rear raises dan side raises doet vermoeden dat je 1 van de 2(of beiden) niet goed uitvoert, aangezien ze een ander deel van de schouder targeten. Veel mensen voeren laterals dusdanig uit dat deze meer de front dan side belast.

Ik zou dus zeker een side delt oef opnemen in je routine. Als laterals niet werken dan bv; wide grip upright row(tot onderkant borst), hanging side raises, lying side raises, etc etc. Keuze zat.

inderdaad!
het zijn vooral die side delts die ik niet 'groot' krijg en laat dat juist de mooiste spier van de schouder zijn (mijn mening)
alvast bedankt voor je reactie!

Voor zijkant zou ik eens dumbell upright row doen, breed voor zijkant schouder..Daarna side raise. heb ik goede resultaten mee geboekt

Ik ben van dumbells overgestapt op cables. Heb toch het idee dat je dan net effe wat meer weerstand hebt. Dumbells geven het eerste deel van de beweging minder weerstand.
Denk toch dat het ook een beetje genetische aanleg is. Ik heb ook geen geweldige schouders en heb toch het idee dat ik ze goed en volledig train.

Had dit een 2tal maanden geleden ook, schouders liepen echt achter op de rest. Nu heb ik een 8tal weken 2x per week schouders getraind en moet zeggen dat het verschil echt wel merkbaar is. Schouders kan je gerust trainen zoals alle andere spiergroepen. DB shoulder press zou ik dan ook als compound doen, zwaarder en minder reps (25x14kg is onnodig). Ook MP zwaar doen, en dan een 2tal oefeningen waarbij je die zware burn krijgt.
Een aantal vrienden van mij zitten in het leger en die hebben van die zware uithoudingsreeksen die ik nu gebruik als afwerkingsoefeningen, als ik er een filmpje van kan vinden post ik het straks!

---------- Toegevoegd om 09:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:03 ----------

Kan niet direct videomateriaal vinden. Dan maar een tekstuele uitleg :D
Het komt erop neer dat je variaties doet op cable raises. Je begint met:

10x Links cable lateral raise (kabel voor lichaam)
10x Rechts cable lateral raise (kabel voor lichaam)
10x Links cable lateral raise (kabel achter lichaam)
10x Rechts cable lateral raise (kabel achter lichaam)
10x Links front cable raise
10x Rechts front cable raise

Dit alles doe ik met 9kg, lijkt laag maar geeft echt een zalige burn
Al deze sets gewoon zonder rust, gewoon direct kabel overpakken met andere hand en terug beginnen!
Goeie burn als laatste oefening!

ik denk dat je van alles wat moet proberen en andere dingen doen die je normaal doet, bijvb dropsetjes/supersetjes veel herhaling (12) of juist weinig en dan zien wat voor jou het beste werkt. is toch bij iedereen anders denk ik

Military Press

DB press 4x8
Smith machine front press 4x8

daarna alle fly oefeningen
DB lateral side raises 3x12 ( klein stukje voorover, zodat je je middelste en achterste schouderkop pakt ipv, middelste en voorste )
DB rear delt row 3x12 ( http://www.youtube.com/watch?v=xzTFYXUcPPc vanaf 2:55 zie je welke oefening, doe hem de laatste tijd en raak de rear delt goed daarmee )
DB lateral front raises 3x12

Dit is wat ik doe voor m'n schouder work-out, soms nog wat kleine dingetjes om het af te maken.

Hoop dat je er wat mee kunt (Y)

bedankt allen om te reageren!
ik heb intussen "Dé oefening" gevonden die werkt voor mijn side delts, hou binnenkort mijn gallery maar in't oog ;)

haha welke dan? deel het met ons

Terug
Naar boven