XXL Nutrition

help! schouders willen niet/weinig groeien

Er is geen magische oefening waar je plotseling gigantische kanonskogel schouders van gaat krijgen. Je kan hoogstens voor je schouders iets meer volume draaien dan voor de rest in een poging om het recht te trekken. Praktisch iedereen heeft wel een of meerdere weak points in zijn fysiek, dat hoort er nou eenmaal bij. (We zijn geen Mr Olympia die in elk achterlopend spiertje gewoon een paar CC synthol pompen)

Ik denk dat wat zijkant schouder betreft het vaker voorlopen van de voorkant is dan echt achterlopen van de zijkant

deze schouder workout heeft mij goed geholpen:

4x10 dumbell shoulder press
3x10 front raise met schijf
3x10 cable standing leteral raise
6x10 sitting dumbell leteral raise
4x10 dumbell reverse flye's
3x10 omgekeerde peckdeck
6x10 shrugs

is (deels) van bodybuilding.com jay cutler mass program

Zoveel voor schouders?
Mijn schouders lopen ook iets achter op de rest. Nu heb ik op dit moment links een slijmbeursontsteking, dus al 6 weken geen schouders meer getraind. Maar hoop over een week of 2 toch wel weer schouders te kunnen trainen.
Wat zijn volgens jullie dé oefeningen om mooie, ronde schouders te krijgen?

Laatst bewerkt:
Veel overhead pressen en zorg dat je daar goed in word

Voor m'n blessure deed ik dumbell presses met 30 kilo, 6-8 keer.
En barbell overhead press had ik 50 kilo, 6-8 keer.

Laatst bewerkt:
Zoveel voor schouders?
Mijn schouders lopen ook iets achter op de rest. Nu heb ik op dit moment links een slijmbeursontsteking, dus al 6 weken geen schouders meer getraind. Maar hoop over een week of 2 toch wel weer schouders te kunnen trainen.
Wat zijn volgens jullie dé oefeningen om mooie, ronde schouders te krijgen?

Ik vind het een prima vol te houden training. het is inderdaad veel maar het werkt voor mij prima. Denk om ronde schouders te krijgen het belangrijk is om veel side leterals te doen.

Succes met je slijmbeurs ontsteking ;)

dumbbell shoulder press
bent over lateral raise (vroeger lag nadruk op lateral raise maar ik boek meer succes met bent over lateral raises)

wat zijn contractie oefeningen?
bedankt voor je reactie!

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

niet echt...

ik ga ook meer op uithouding bij schouders dan op kracht

voorbeeld: dumbbell shoulder press 25 x met 14 kg

ipv 8 à 12x met 20kg

25 reps is cardio man, ga eens meer in de 6-12 range zitten als je massa wil bijzetten....

graag zelfs!

I Can't believe the answer is that simple! =)

http://www.youtube.com/watch?v=xnNQFoBgtDU

Deze doe ik soms om de schouders af te maken, met licht gewicht. Vind hem persoonlijk niet super als een van de main exercises, maar dat verschilt per persoon!

En als je massa aan wilt zetten, moet je inderdaad een veel lagere rap range aanhouden dan dat je deed. Ik train bijna nooit alleen, dus altijd een spotter die me kan helpen waar nodig.

Ik vind het een prima vol te houden training. het is inderdaad veel maar het werkt voor mij prima. Denk om ronde schouders te krijgen het belangrijk is om veel side leterals te doen.

Succes met je slijmbeurs ontsteking ;)

Als je zoveel voor je schouders nodig hebt, heb je waarschijnlijk elders wat flaws in je routine.

Zwaar overhead pressen, strict en push press. Paused benchpress heeft mij ook best veel geholpen.

Als je 100kg strict overhead kan drukken zul je geen kleine schouders hebben.

Als je zoveel voor je schouders nodig hebt, heb je waarschijnlijk elders wat flaws in je routine.

de dag dat ik schouders train, train ik alleen schouders. Niks erbij. Dus zit niks flaws in me routine als je dit bedoelt? Iedere dag zijn het dit soort trainingen, voor rug, borst, benen en armen. Kaput machen die handel :D

Zo raar, jouw stats..(@ Bosshogg) Denk dat ik ook wel 1 keer 117,5 druk, maar no way dat ik 207,5 squat en 275 trek..

de dag dat ik schouders train, train ik alleen schouders. Niks erbij. Dus zit niks flaws in me routine als je dit bedoelt? Iedere dag zijn het dit soort trainingen, voor rug, borst, benen en armen. Kaput machen die handel :D

Ye, no pain no gain, slopen die shit. To failure en beyond!:rolleyes:

Zo raar, jouw stats..(@ Bosshogg) Denk dat ik ook wel 1 keer 117,5 druk, maar no way dat ik 207,5 squat en 275 trek..

Tja, vind deadliften en squatten een stuk leuker dan bankdrukken. Daarnaast zijn mijn benen echt belachelijk sterk vergeleken met mijn armen. Maar het begint al beter te worden.

• Topic Starter Topic Starter
25 reps is cardio man, ga eens meer in de 6-12 range zitten als je massa wil bijzetten....

Ik vind dat nogal achterhaald... die 6-12 range
voor mij is het till failure! always
en je krijgt er langere spieren van in plaats van korte dikke hetgeen in mijn ogen mooier is en handiger :)

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Tja, vind deadliften en squatten een stuk leuker dan bankdrukken. Daarnaast zijn mijn benen echt belachelijk sterk vergeleken met mijn armen. Maar het begint al beter te worden.

oh man, bij mij is het juist omgekeerd!
veel liever bankdrukken :)

en je krijgt er langere spieren van in plaats van korte dikke hetgeen in mijn ogen mooier is en handiger :)

Spieren worden niet langer of korter.

Anders kan ik schijnbaar met db curls links 25 reps doen en rechts 5 reps en dan hangen mijn armen ongelijk.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

oh man, bij mij is het juist omgekeerd!
veel liever bankdrukken :)

Dit is weer een stukje Bro-science?

Terug
Naar boven