Anyyways, mijn update van gister was een beetje raar wellicht, ik had namelijk een heel jank verhaal over m'n moeder getypt, maar dat heb ik vrijwel gelijk weer verwijderd

Kwam er op neer dat mijn moeder de laatste dagen weer ernstig haar best doet om het leven van iedereen om haar heen te verzieken. Momenteel zijn haar pijlen vooral gericht op mijn zusje (omdat zij de enige is die nog contact met mij heeft en mijn moeders trukendoos ook doorziet en haar gedrag niet accepteert). Zo heeft mijn moeder eindeloos aangedrongen op het vieren van mijn zusjes verjaardag, terwijl mijn zusje dat niet wilde, toen is mijn zusje toch maar overstag gegaan, en heeft mijn moeder het last minute afgezegd "is toch wel dicht op kerst, en dan zien we elkaar ook al, kunnen we het beter tegelijkertijd vieren". Heeft ze het inslapen van onze hond gefaked (waar mijn zusje stapelgek op is). Heeft ze mijn zusje gezegd dat ze niet meer welkom is met kerst omdat "mijn moeder haar leven niet laat vergallen door twee zielige meisjes die hun leven niet op de rit hebben en dat hun moeder kwalijk nemen".
wtf woman

Wie noemt z'n kinderen nou zielige meisjes.
Inmiddels heeft mijn zusje al het contact met mijn moeder verbroken (Ze had namelijk niet eens de moeite genomen mijn zusje te feliciteren met haar verjaardag afgelopen zaterdag, maar gisteren nog wel gauw wat "verjaardagsgeld" overgemaakt, ze was zaterdag jarig)
Oh well, het is heel verdrietig, want sinds ik in de gaten heb hoe emotioneel misbruikend ons moeder werkt realiseer ik me pas hoe kapot mijn zusje gemaakt is. En ik vind het echt verschrikkelijk om te zien dat ze daar nu (weer) onder lijdt omdat ik het contact met mijn moeder heb verbroken. Het voelt een beetje als mijn schuld. Maar mijn zusje kan zich wel verdedigen, maar neemt niet weg dat het haar wel heel hard raakt keer op keer.
De shit is nu helemaal aan, want mijn zusje heeft mijn moeder een link gestuurd met de kenmerken van een narcist

(waar mijn moeder naadloos op aansluit) en nu is mijn vader helemaal over de rooie en is die in eindeloze discussies verwikkeld met mijn zusje daarover.
Echt bizar wel in hoeverre mijn vader mijn moeder beschermd, en zijn kinderen niet tegen het geweld van hun moeder. Hij praat alles goed. Echt alles. Ongelooflijk. Voor alles heeft ze een reden. Ze is ook alleen maar een moeder die haar kinderen probeert te beschermen tegen de fouten die ze maken....................................................................
Nouja, fijne kerst he