MuscleMeat

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Bitchfight :popcorn:

article-1365356-0D92B752000005DC-274_306x423.jpg

Wat een gezeur toch weer

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.223
TRAINING DINSDAG

Cardio

Crosstrainer 10 minuten niveau 10

Seated cablerow (1 rep is: 1 volledige row, terug tot halverwege en nog een row)
1x8x15
1x8x20
1x8x25
1x8x30

DB Row ss Sideraises
1x8x10 / 1x8x6
1x8x12 / 1x8x7
1x8x14 / 1x8x7

Facepulls SS Standing cable latpulldown
4x10x15 / 4x10x? weet ik niet meer

Frontraises SS DB curl
3x10x4 / 3x8x8

One arm pushdown
2x8x5

Pijntje ergens in de buurt van mijn elleboog

Cardio
Crosstrainer 15 minuten niveau 10

WOENSDAG
6,5 km gewandeld in 1 uur en 6 minuten.

Vanavond weer trainen. Ik hoop benen, maar de wandeling van gisteren heeft er aardig ingehakt. Pijntje ergens in mijn abductor geloof ik :roflol: Zal vanavond even aanvoelen en in ieder geval quads doen. Die kunnen wel wat hebben.

Wil in ieder geval de komende tijd mijn benentraining als volgt doen.

Hipthrusts 2 sets opwarmen en dan 5x5
Legpress 2 sets opwarmen 5x5
RDL 5x8
Legextensions 5x8
Bulgarian splitsquat 4x8 ( 1 x per week ipv lunges)
Weighted walking lunges (1x per week ipv splitsquats)

Op die manier wil ik iets zwaarder gaan trainen en iets minder fitgirlpompoefeningen en minder volume zodat ik misschien eens wat langer blessurevrij blijf?

Wat vinden jullie?

Ik vind het er best pittig uit zien, maar dat zal aan het aantal sets liggen.
Als je minder verschillende oefeningen gaat doen kunt je dit makkelijk aan denk ik :)
Ook beter om te focussen op de dingen die je pijnvrij kunt doen, dan kun je tenminste blijven doortrainen i.p.v. telkens verplicht rust te moeten nemen door een sh*tload aan fitgirldingen.
Zou het in jou plaats zeker proberen en even kijken hoe het gaat. Het zijn alleszins goeie bootygrowers :peachy:

Pittige been treen....je kan nog afwisselen met 3x10 ipv 5x5...ook met legg press en SQ varieëren
met SQ pak je ook meteen je glutes mee

Uiteindelijk luister je toch alleen naar je personal trainer :D
Maar split squat is een mooie oefening als je het evenwicht dingetje onder de knie krijgt, en een bankje/steun van juiste hoogte kan vinden.

RDL 5x8
Legextensions 5x8

Ik keur het goed. :D Bulgarian splitsquats zijn top.
RDL zou je nog eventueel kunnen verlagen naar 5x5 of 4x8. In een cut kan 5x8 best zwaar zijn, vermoed ik. Althans, als ik deads op 5x5 doe en daar nog de rest van de training achteraan plak, ben ik aan het eind wel altijd al een zombie.

I foresee a big booty. :peachy:

• #1.228
Ik vind het er best pittig uit zien, maar dat zal aan het aantal sets liggen.
Als je minder verschillende oefeningen gaat doen kunt je dit makkelijk aan denk ik :)
Ook beter om te focussen op de dingen die je pijnvrij kunt doen, dan kun je tenminste blijven doortrainen i.p.v. telkens verplicht rust te moeten nemen door een sh*tload aan fitgirldingen.
Zou het in jou plaats zeker proberen en even kijken hoe het gaat. Het zijn alleszins goeie bootygrowers :peachy:

Hmmm... ik doe vaak wel 8-10 oefeningen per train :roflol: dan wel vaak 3x8.. dus ik vind dit er echt knap waardeloos uit zien.. alsof ik van plan ben niks te doen :roflol: vandaar ook de RDL op 5x8, zodat het tenminste nog wel wat lijkt... maar dat is dus misschien alleen maar mijn gedachte?

Tsja, of ik deze oefeningen pijnvrij kan doen is maar de vraag.. Hipthrust is vaak een grote trigger voor mijn glutezenuwontsteking en dat geldt ook voor de splitsquat, maar hoe ik anders in hemelsnaam eens een goede booty moet gaan creëren?

Pittige been treen....je kan nog afwisselen met 3x10 ipv 5x5...ook met legg press en SQ varieëren
met SQ pak je ook meteen je glutes mee

Ik wil eigenlijk wat zwaarder gaan trainen, met 3x10 reps lukt dat niet, dat doe ik nu al jaren... vandaar de keuze voor 5x5. Doel je met SQ op de splitsquat die in het schema staat? Een gewone squat ga ik niet doen, en legpress skippen/wijzigen voor andere oefening doe ik ook niet.. Legpress is één van de weinige beenoefeningen die ik echt leuk vind om te doen... :roflol:

Uiteindelijk luister je toch alleen naar je personal trainer :D
Maar split squat is een mooie oefening als je het evenwicht dingetje onder de knie krijgt, en een bankje/steun van juiste hoogte kan vinden.

True, maar ook die staat wel open voor input... Je hebt wel gelijk dat ik al jullie ideeën gewoon in de wind sla als Pun het er niet mee eens is :roflol:

RDL 5x8
Legextensions 5x8

Ik keur het goed. :D Bulgarian splitsquats zijn top.
RDL zou je nog eventueel kunnen verlagen naar 5x5 of 4x8. In een cut kan 5x8 best zwaar zijn, vermoed ik. Althans, als ik deads op 5x5 doe en daar nog de rest van de training achteraan plak, ben ik aan het eind wel altijd al een zombie.

I foresee a big booty. :peachy:

Jeej, thanks babe :D Ja.. die RDL ga ik nooit redden denk ik :roflol: maar het lijkt allemaal zo weinig :roflol: Heb nu vaak al moeite met 3x8 als tweede oefening.. waarom ik nu dan opeens denk dat ik het wel 5x8 kan :roflol:

Ik ben mezelf weer eens voorbij aan het lopen denk ik :P

Zal vanavond eens kijken of ik dit zo mag doen van @Punjab :heart: en of het me uberhaupt lukt. Er is geen tijd meer voor pussytrainingen..

Ik wil eigenlijk wat zwaarder gaan trainen, met 3x10 reps lukt dat niet, dat doe ik nu al jaren... vandaar de keuze voor 5x5. Doel je met SQ op de splitsquat die in het schema staat? Een gewone squat ga ik niet doen, en legpress skippen/wijzigen voor andere oefening doe ik ook niet.. Legpress is één van de weinige beenoefeningen die ik echt leuk vind om te doen... :roflol:

Met een basic SQ ga je idd ook wat algemene kracht ontwikkelen en aan je booty werken haha SQ is wel een FB exercise...als je hem niet leuk vind of klachten krijgt is legg Press wel een mooi alternatief....kijk hoe het gaat 5x5? ik zou dan wel meer gaan eten...Oooops!! :D er zijn veel Booty oefeningen kijken welke echt branden das wel persoonlijk en die je weighted kan uitvoeren

• #1.230
Met een basic SQ ga je idd ook wat algemene kracht ontwikkelen en aan je booty werken haha SQ is wel een FB exercise...als je hem niet leuk vind of klachten krijgt is legg Press wel een mooi alternatief....kijk hoe het gaat 5x5? ik zou dan wel meer gaan eten...Oooops!! :D er zijn veel Booty oefeningen kijken welke echt branden das wel persoonlijk en die je weighted kan uitvoeren

Basic squat kan ik zelden doen zonder dat ik instant zenuwpijn veroorzaak. Dat is het me echt niet meer waard. Het is nu nog steeds veel schipperen met wat ik wel en niet kan..

Op één of andere manier vergeet ik ook altijd weer wat nu weer een oorzaak is :roflol: Maar, ik weet van de squat en regelmatig (zwaar) deadliften dat het sowieso raak is, dus die doe ik niet meer, althans niet wanneer ik nog zo weinig tijd heb voor progressie!

• Like
Waarderingen: Bubs
Op die manier wil ik iets zwaarder gaan trainen en iets minder fitgirlpompoefeningen en minder volume zodat ik misschien eens wat langer blessurevrij blijf?
Ben ik de enige die het idee krijgt dat juist 5x5 en ongelofelijk zwaar trainen eerder zorgt voor blessures..?

• Like
Waarderingen: Vonk
Basic squat kan ik zelden doen zonder dat ik instant zenuwpijn veroorzaak. Dat is het me echt niet meer waard. Het is nu nog steeds veel schipperen met wat ik wel en niet kan..

Op één of andere manier vergeet ik ook altijd weer wat nu weer een oorzaak is :roflol: Maar, ik weet van de squat en regelmatig (zwaar) deadliften dat het sowieso raak is, dus die doe ik niet meer, althans niet wanneer ik nog zo weinig tijd heb voor progressie!
ahhh ok snap je ....weet je die SQ en DL zijn juist de exercises om kracht te bouwen en 5x5 ..dan zou ik die anderen gewoon op hypertrophy aanpakken 3-4x8-10 en je booty's op 10-15 reps...ff wat filteren meis...kom je vast wel uit toch?

heey meis weet je wat leuk is om te proberen .. 1 oefening met.repjes van 15-8-12-6-10-5....tis ff wennen en rekenen maar dat leer je snel...is wel een shock voor de muscles en zwaar ( ik denk te zwaar :o )

Ik bedenk me net dat goblet squats misschien ook een mooie oefening zouden zijn. Ik doe ze iets verhoogd, voor extra diepte en met een hip circle for extra burns. Misschien dat het op deze manier nog wel gaat met je zenuwpijn. Hoewel het een soortgelijke beweging is, merk ik dat ik de spieren op een andere manier gebruik.

• #1.237
Ben ik de enige die het idee krijgt dat juist 5x5 en ongelofelijk zwaar trainen eerder zorgt voor blessures..?

Ik ga niet ongelofelijk zwaar trainen hoor :P Maar door per set wat minder reps te maken kan ik wel iets zwaarder trainen lijkt mij?

ahhh ok snap je ....weet je die SQ en DL zijn juist de exercises om kracht te bouwen en 5x5 ..dan zou ik die anderen gewoon op hypertrophy aanpakken 3-4x8-10 en je booty's op 10-15 reps...ff wat filteren meis...kom je vast wel uit toch?

Hmm.. ik vind dat squat en deadlift voor mijn doelen overrated zijn. Wat is de reden achter je advies om mijn glutes op 10-15 reps te trainen? Die kun je toch evengoed zwaar aanpakken met minder reps op hoog gewicht?

ik denk het wel haha genoeg powerlady's hier die al jaren op die manier trenen

Dat klopt...die hebben alleen niet zo vaak zenuwpijn e.d als Hill

Edit: Sluit niet uit om het gewoon te proberen. Kwaad kan het vast niet!

True.. ik weet het ook niet..

Het voelt alsof ik weer stilsta in alles... :eyes: en voor mijn gevoel moet ik dan vanalles veranderen om weer progressie te maken en de boel weer goed op te pakken.

Nu twijfel ik weer :emo:

Het is ook niet mijn bedoeling om vanalles uit te gaan proberen. Ik heb nog 7,5 week tot bikinishape. Die tijd wil ik niet verdoen met het zoeken en proberen van vanalles.. dat kan na de tijd wel weer.

God, wat is vrouw zijn soms toch ingewikkeld.

• #1.238
Ik bedenk me net dat goblet squats misschien ook een mooie oefening zouden zijn. Ik doe ze iets verhoogd, voor extra diepte en met een hip circle for extra burns. Misschien dat het op deze manier nog wel gaat met je zenuwpijn. Hoewel het een soortgelijke beweging is, merk ik dat ik de spieren op een andere manier gebruik.

Jaa, goblet squat is wel een fijne! Die doe ik ook vaak zo als jij hem noemt. Ik heb alleen vaak het gevoel dat die oefening weinig doet, omdat je qua gewicht lang zoveel niet kunt vasthouden (ik kan het max 22kg, wil ik die db fatsoenlijk beet kunnen houden voor de duur van de oefening haha)

Hmm.. ik vind dat squat en deadlift voor mijn doelen overrated zijn. Wat is de reden achter je advies om mijn glutes op 10-15 reps te trainen? Die kun je toch evengoed zwaar aanpakken met minder reps op hoog gewicht?

Hoger in reps is wat meer nadruk op hypertrophy......kijk ff naar #1235 heb je beide ineen hoog en lage reps en kun je prima op cutten...want dat is je prio 1 nu

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven