Fitness Seller

Hertog vs 2022

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb besloten pas op de plaats te nemen. Gisteren woog ik 66.0kg

Ik snap eigenlijk niet hoe dit ineens kan, maar dit gaat me veel te snel. Vanaf gisteren calorieën terug naar de 2500. Even aankijken waar dit toe leidt.

Pullday:

Cable pulldown 4x10x52(+2.5kg)

Cable low row 4x10x42.5kg

Rope triceps extension 4x12x17.5kg

V-Bar triceps pushdown 4x12x21.5kg

Overhead dumbell triceps extension 4x15x15kg

Facepulls 3x12x21.5kg

Reverse cable fly 3x12x3.4kg

Standing lat pushdown 4x10x21.5kg

One arm dumbell row 4x10x20kg

Crosstrainer -- 30 mins -- +10mins ten opzichte vorige trainingen

Zie je wel dat 2650 kc veel te veel is 😜
Nee hoor, grapje. Dit komt niet vd calorien, dan zou je een overschot van iets tussen de 7.000-10.000 moeten hebben.
Het zal wel voornamelijk water zijn. Maar ik kan me voorstellen dat je wel ff schrikt van bijna 3 kilo in een week.
Gewoon zo doorgaan, over 1 a 2 weken zijn de beginschommelingen voorbij en kan je je gaan richten op een halve kilo per week.

Zie je wel dat 2650 kc veel te veel is 😜
Nee hoor, grapje. Dit komt niet vd calorien, dan zou je een overschot van iets tussen de 7.000-10.000 moeten hebben.
Het zal wel voornamelijk water zijn. Maar ik kan me voorstellen dat je wel ff schrikt van bijna 3 kilo in een week.
Gewoon zo doorgaan, over 1 a 2 weken zijn de beginschommelingen voorbij en kan je je gaan richten op een halve kilo per week.

Ik eet bijna al een half jaar lang 2700 per dag. Dag in dag uit. Altijd rond de 62/63 steady. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik tijdens lockdown gewicht hebt behouden (maar spier verloren dus vet erbij) omdat ik niet heb kunnen trainen. Nu weer train en dus mogelijk spiermassa erbij (maar door lockdown vet erbij) = weightgain... 🤔

Vergeet niet dat spieren glycogeen bevatten. In je lijf heb je glycogeen in de lever en in de spieren. Het meeste zit in je spieren. Glycogeen houdt vocht vast(1 gram glycogeen en 3 gram vocht) Bij minder actief zijn is er een theorie dar je minder glycogeen in je spieren hebt. Dus ook minder vocht. Ga je dan weer voluit trainen dan zal eerst dit weer herstellen wat een snellere stijging in je gewicht laat zien.
Dus mogelijk is dit wat je nu ziet en als je gewoon doorgaat en niet weer minder gaat eten dat je daarna stabiliseert.
Ik zou dus gewoon zo doorgaan. Zelfs op 66 kg ben je nog veel te licht. Ik snap dat t eng is. Maar terug in kcal kan je altijd nog. Je weet zelf dat je in het verleden steeds weet afviel Dus dat kan je wel ;)
Dus ga je nu de uitdaging wel aan?

Vergeet niet dat spieren glycogeen bevatten. In je lijf heb je glycogeen in de lever en in de spieren. Het meeste zit in je spieren. Glycogeen houdt vocht vast(1 gram glycogeen en 3 gram vocht) Bij minder actief zijn is er een theorie dar je minder glycogeen in je spieren hebt. Dus ook minder vocht. Ga je dan weer voluit trainen dan zal eerst dit weer herstellen wat een snellere stijging in je gewicht laat zien.
Dus mogelijk is dit wat je nu ziet en als je gewoon doorgaat en niet weer minder gaat eten dat je daarna stabiliseert.
Ik zou dus gewoon zo doorgaan. Zelfs op 66 kg ben je nog veel te licht. Ik snap dat t eng is. Maar terug in kcal kan je altijd nog. Je weet zelf dat je in het verleden steeds weet afviel Dus dat kan je wel ;)
Dus ga je nu de uitdaging wel aan?

Zal inderdaad ook mogelijk een spelende factor zijn. Het maakt het aankomen allemaal niet gemakkelijker als je (mentaal) al moeite hebt met aankomen, in korte periode enorme stijging, en in de spiegel duidelijk ziet dat je vet aangekomen bent (geen zichtbare abbs etc) + komt er nog eens bij dat ik in de sportschool nog niet echt sterker ben geworden

Zal inderdaad ook mogelijk een spelende factor zijn. Het maakt het aankomen allemaal niet gemakkelijker als je (mentaal) al moeite hebt met aankomen, in korte periode enorme stijging, en in de spiegel duidelijk ziet dat je vet aangekomen bent (geen zichtbare abbs etc) + komt er nog eens bij dat ik in de sportschool nog niet echt sterker ben geworden
Het is bulk seizoen, f**k je abs. Ik word zo vet als een varken in de winter dat me boxer band gewoon omslaat, maar who cares. Massa is kracht. Focus op kracht. Dat “beetje” vet krijgt iedereen in een bulk. De een wat meer dan de ander, maar who cares zo werkt het nou eenmaal.

Ik eet bijna al een half jaar lang 2700 per dag. Dag in dag uit. Altijd rond de 62/63 steady. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik tijdens lockdown gewicht hebt behouden (maar spier verloren dus vet erbij) omdat ik niet heb kunnen trainen. Nu weer train en dus mogelijk spiermassa erbij (maar door lockdown vet erbij) = weightgain... 🤔

Maar als je al een half jaar lang dit eet en stabiel blijft, dan ben je nu toch ook niet bezig met een bulk, zoals je in het begin van dit topic aangaf?
Geen kritiek trouwens hoor, vind het gewoon wat verwarrend.

Maar als je al een half jaar lang dit eet en stabiel blijft, dan ben je nu toch ook niet bezig met een bulk, zoals je in het begin van dit topic aangaf?
Geen kritiek trouwens hoor, vind het gewoon wat verwarrend.
Het is de bedoeling dat me gewicht langzaam toenoemt, de calorieën langzaam toenoemen en de kracht langzaam toenoemt. Dit zijn imo de criteria van een bulk

Het is bulk seizoen, f**k je abs. Ik word zo vet als een varken in de winter dat me boxer band gewoon omslaat, maar who cares. Massa is kracht. Focus op kracht. Dat “beetje” vet krijgt iedereen in een bulk. De een wat meer dan de ander, maar who cares zo werkt het nou eenmaal.
Ik hoop mentaal deze gedachten ooit te kunnen accepteren. Ik werk eraan

Ik snap dat het lastig is als het mentaal moeilijk is de weegschaal te snel et zien stijgen. Dat is ook een stukje vechten en doorknokken en dat doe je ook. Maar vergeet niet dat vocht vasthouden ook juist maakt dat je buikspieren minder zichtbaar zijn. Dan lijkt het of het vet is maar is het simpelweg vocht. Ik snap dat ook dat lastig is te verwerken in je koppie. Maar wat je zegt.. je bent niet sterker geworden en als je vocht bijkomt wordt je ook niet sterker he ;) Het hoeft geen vet te zijn en gezien ed snelheid zal het ook geen vet zijn. Je hebt immers echt geen 7000 kcal boven je onderhoud gegeten als je 2650 eet ipv 2500-2600. Dus hier zou je misschien kunnen proberen je gedachtes wat te relativeren en accepteren dat vocht geen vet is en dat ook door vocht je buikspieren minder worden.
Ik hoop dan ook stiekem toch dat je niet in ene terug gaat naar 2500 kcal vanaf die 2650 kcal maar ga gewoon even een weekje op 2600 zitten. Kijk wat dat doet. Daarna kan je altijd nog weer wat lager gaan. Geef je lijf ook wat kans te wennen... ook al draait je kop overuren.
Geloof me.. een kop die overuren draait herken ik wel. En das retezwaar en vermoeiend. Kost ook best wat "stress-energie"
Keep on going he!

Het is de bedoeling dat me gewicht langzaam toenoemt, de calorieën langzaam toenoemen en de kracht langzaam toenoemt. Dit zijn imo de criteria van een bulk
Mee eens, maar je geeft juist aan dat je al een half jaar 2700kc eet en hetzelfde bleef wegen.
Dus je bent nu aan het bulken maar hebt niet de calorieen verhoogt? Daar zit mijn verwarring.

Ik hoop mentaal deze gedachten ooit te kunnen accepteren. Ik werk eraan
hier aan werken zal je eerste prioriteit moeten zijn.
voor dat je deze stelling kan uitvoeren, de stelling is namelijk wel ok, maar het is volgens mij zo dat als je 2-3 kg bent aan gekomen je denkt dat je bulk ontspoort is, heb het al eens eerder aan gegeven, jij kan makkelijk 10 kg aankomen, neem de tijd en doe het rustig aan, maar doe het gewoon, geef het gewoon een jaar of langer de tijd, ik zie alleen maar voordelen

Maar je hebt altijd moeite boven een bepaald gewicht te komen als ik me niet vergis toch
Nja niet echt moeite. Ik haal me calorieen gemakkelijk en weet best hoe ik aan moet komen / af moet vallen. Het klinkt raar maar het boeit me echt geen reet wat een ander van me vindt, maar ik ga mentaal slecht op aankomen :s

hier aan werken zal je eerste prioriteit moeten zijn.

voor dat je deze stelling kan uitvoeren, de stelling is namelijk wel ok, maar het is volgens mij zo dat als je 2-3 kg bent aan gekomen je denkt dat je bulk ontspoort is, heb het al eens eerder aan gegeven, jij kan makkelijk 10 kg aankomen, neem de tijd en doe het rustig aan, maar doe het gewoon, geef het gewoon een jaar of langer de tijd, ik zie alleen maar voordelen
Zeker iets om aan te werken. 10kg en een jaar lang is misschien iets te enthousiast, maar ik moet wel een begin gaan maken

Morning weight; 65.0kg

Pushday

Bench press 5x5x62.5kg

Incline bench in smith machine
1x8x 45kg
1x10x42.5kg
2x10x40kg

Fly machine 4x10x79kg

Biceps curl met EZ stang 4x10x25kg

Hammer curl rope 4x10x17.5kg

Biceps curl met stang in cable machine 4x10x17.5kg

Dumbell side raise 3x12x8kg

Cable side raise 4x10x3.4kg

--------- crosstrainer 20 mins -----------

Calorie intake: 2500 (150 eiwit / 50 vet / rest carbs)

Nja niet echt moeite. Ik haal me calorieen gemakkelijk en weet best hoe ik aan moet komen / af moet vallen. Het klinkt raar maar het boeit me echt geen reet wat een ander van me vindt, maar ik ga mentaal slecht op aankomen :s
Iig de laatste foto's die ik van je fysiek heb gezien kan je het makkelijk hebben om 5 a 10kg extra erop te plakken

Ja maar meen me te herinneren dat hij zn vorige log wel 70kg ofzo wilde halen
Of heb ik het mis @HertogSandBox
70 KG op 1.78 leek me een gezond en gemiddeld nummer. Ik verwacht dat een gros van mijn leeftijd, en lengte dit gewicht zullen wegen. Echter, zodra mijn gewicht gaat stijgen voel ik me minder lekker in mijn vel zitten.

Terug
Naar boven