AndroidHealthClinic

Hertog vs 2022 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Er is me aangeboden om een wekelijkse bijeenkomst bij te wonen van mensen die in een soortzelfde situatie als mij zitten en/of hebben gezeten, dit heb ik afgeslagen omdat ik echt niet zit te wachten op dat zielige gedoe. Ik wil focussen op wat wel kan, en niet op de dingen waarin ik beperkt wordt.
Goed om horen dat het je beter gaat!

Ik kan me ook voorstellen dat zo'n groep juist wel kan helpen met hoop, ervaringen en begrip. Iedere keuze hierin is persoonlijk en goed, dus lees dit niet als kritiek oid.

Op naar de sterren en er voorbij!
 
Fijn dit te horen!! De duimen draaien!!

Zo een groep hoeft helemaal geen kommer en kwel te zijn. Er zijn ook zat van dit soort groepen die elkaar juist laten zien wat wel kan en hoe je er beter bovenop kan komen. Je moet alleen de goede groep treffen.
Soms is de groep niets en blijft t bij 1x maar soms hou je er een vriendschap aan over met bv 1 persoon en dat jullie elkaar juist uitdagen om er zsm bovenop te komen. (Ervaring uit eigen omgeving).
 
Fijn dit te horen!! De duimen draaien!!

Zo een groep hoeft helemaal geen kommer en kwel te zijn. Er zijn ook zat van dit soort groepen die elkaar juist laten zien wat wel kan en hoe je er beter bovenop kan komen. Je moet alleen de goede groep treffen.
Soms is de groep niets en blijft t bij 1x maar soms hou je er een vriendschap aan over met bv 1 persoon en dat jullie elkaar juist uitdagen om er zsm bovenop te komen. (Ervaring uit eigen omgeving).
Goed om horen dat het je beter gaat!

Ik kan me ook voorstellen dat zo'n groep juist wel kan helpen met hoop, ervaringen en begrip. Iedere keuze hierin is persoonlijk en goed, dus lees dit niet als kritiek oid.

Op naar de sterren en er voorbij!
Thanks voor het medeleven! Ik zit nu nog ff niet te wachten op zo'n groepsactiviteit. Wellicht in de toekomst. Het voelt op dit moment als een terugkerende confrontatie met je beperkingen. Al snap ik dat de focus ook gelegd kan worden op wat wel allemaal goed gaat.
 
Update:

Herstel gaat onverwachts goed. Mijn ademhaling in de nacht stopt niet meer, en ik mag het gebruik van het apparaat af gaan bouwen. Er kwam wekelijks bezoek van een doktersassistent, maar ook dit zal minder frequent worden. Ik heb wekelijks een telefonische afspraak, en om de 2 weken krijg ik nu een "check-up", waarbij ze bloeddruk - ademhaling - spierkracht etc. gaan opmeten.

Ik kan weer fietsen en mag deze week beginnen met hardlopen. (niet langer dan 10 minuten). Mentaal gaat het lekker. Ik zie vooruitgang en dit motiveert. Aantal maanden geleden had niemand dit verwacht, maar zoals het nu gaat zou ik er mogelijk weer bovenop kunnen komen zonder al te grote beperkingen. Het gekke is, dat de artsen eigenlijk ook niet goed weten wat ik kan verwachten wat betreft mijn herstel. Ze geven aan dat ik mogelijk zo maar weer een terugval kan krijgen, en moet daarom kleine stapjes blijven maken, en alles goed in de gaten blijven houden.

Al met al gaatie lekker :) Ik hoop binnenkort weer een of meerdere dagen wat uurtjes te mogen werken. Als afleiding zou ik dit wel prettig vinden. Ik ben ook van plan zodra het kan weer naar de sportschool te gaan als "uitje" van de dag. Ook al ga ik 20 minuten op de fiets zitten en daarna weer weg. Ben ik er toch weer even uit geweest. A.s. maandag weer een fysieke afspraak in het ziekenhuis voor een MRI scan + contrast vloeistof. Wordt vervolgd... ;)
 
Update:

Herstel gaat onverwachts goed. Mijn ademhaling in de nacht stopt niet meer, en ik mag het gebruik van het apparaat af gaan bouwen. Er kwam wekelijks bezoek van een doktersassistent, maar ook dit zal minder frequent worden. Ik heb wekelijks een telefonische afspraak, en om de 2 weken krijg ik nu een "check-up", waarbij ze bloeddruk - ademhaling - spierkracht etc. gaan opmeten.

Ik kan weer fietsen en mag deze week beginnen met hardlopen. (niet langer dan 10 minuten). Mentaal gaat het lekker. Ik zie vooruitgang en dit motiveert. Aantal maanden geleden had niemand dit verwacht, maar zoals het nu gaat zou ik er mogelijk weer bovenop kunnen komen zonder al te grote beperkingen. Het gekke is, dat de artsen eigenlijk ook niet goed weten wat ik kan verwachten wat betreft mijn herstel. Ze geven aan dat ik mogelijk zo maar weer een terugval kan krijgen, en moet daarom kleine stapjes blijven maken, en alles goed in de gaten blijven houden.

Al met al gaatie lekker :) Ik hoop binnenkort weer een of meerdere dagen wat uurtjes te mogen werken. Als afleiding zou ik dit wel prettig vinden. Ik ben ook van plan zodra het kan weer naar de sportschool te gaan als "uitje" van de dag. Ook al ga ik 20 minuten op de fiets zitten en daarna weer weg. Ben ik er toch weer even uit geweest. A.s. maandag weer een fysieke afspraak in het ziekenhuis voor een MRI scan + contrast vloeistof. Wordt vervolgd... ;)
Blijf rustig aan doen en loop niet te hard van stapel ook al voel je jezelf fit en sterk. Bouw het rustig op, is toch heavy wat je hebt meegemaakt en zou echt de tijd nemen om jezelf enigszins weer helemaal te herpakken.
 
Blijf rustig aan doen en loop niet te hard van stapel ook al voel je jezelf fit en sterk. Bouw het rustig op, is toch heavy wat je hebt meegemaakt en zou echt de tijd nemen om jezelf enigszins weer helemaal te herpakken.
Zekers, thanks man. We zijn er nog lang niet, maar ik ben blij met de progressie
 
Ik ben ook van plan zodra het kan weer naar de sportschool te gaan als "uitje" van de dag. Ook al ga ik 20 minuten op de fiets zitten en daarna weer weg. Ben ik er toch weer even uit geweest.
Totaal niet vergelijkbaar met jou, maar toen ik een niet sportgerelateerde blessure had heb ik ook zoiets gedaan. Werd ik heel blij van.

Fijn om te horen dat je wat vooruitgang ziet!
 
Totaal niet vergelijkbaar met jou, maar toen ik een niet sportgerelateerde blessure had heb ik ook zoiets gedaan. Werd ik heel blij van.

Fijn om te horen dat je wat vooruitgang ziet!
Ze hebben ook een sauna waar ik eventueel gelijk in zou kunnen zodat ik er niet voor maar 20 minuutjes ben, helaas mag ik die nu nog niet gebruiken.
 
Another day at the " office " 😑
20220425_122957.jpg
 
Update:

Inmiddels ruim een jaar verder. Volgends de artsen ben ik uitbehandeld en gezond verklaard. Ik heb om het kwartaal nog een algemene "gezondheids controle" (bloed/cardio/hartslag/scan etc), maar dit stelt niet veel voor. Over 3 weken ga ik mijn werk weer oppakken. Ik mag alles doen (sport/boodschappen/werk etc.) zo lang ik maar naar mijn lichaam luister en geen extreme dingen doe.

Het blijft onverklaarbaar waarom covid me zo hard heeft geraakt ten opzichte van andere. Eerst wil ik werk weer op de rit krijgen, en dan ook het sporten weer op gaan pakken. Elk beetje spier wat ik had is als sneeuw voor de zon verdwenen, is ook niet zo belangrijk op dit moment. Gewicht rond de 57/58.

Volgens de arts zou ik geen terugval moeten ervaren, maar op dit moment weet ik helemaal niet meer wat ik kan verwachten en wie ik kan geloven. We gaan het zien..

Ill keep you updated ;)
 
Nu is het om wat te eten, 58kg is krap.
Vaker bbqen deze zomer!

Gelukkig weer heel eind opgeknapt.👏
 
Nu is het om wat te eten, 58kg is krap.
Vaker bbqen deze zomer!

Gelukkig weer heel eind opgeknapt.👏
58 op 1.78 is ondergewicht inderdaad. Werk ik aan. Bedankt! :thumbs:
 
  • Heart
Waarderingen: ak
Wellicht na mijn wintersportvakantie 16/02 - 25/02 het loggen weer oppakken... 🤔🫣
 
Misschien juist een mooi moment voor de start van een bulk?
Geniet iig van.je wintersport. 🙂⛷️🏂
eerst maar eens fatsoenlijk gaan trainen. anders heeft het bulken geen nut
 
Back
Naar boven