Fitness Seller

Het bestel-in-Amerika ervaringen topic

ja grote bestellingen zijn een stuk goedkoper. daarom probeer ik het gewoon en die 10 Euro douane kosten mogen er van mij best bij. ik moet het deze week binnen krijgen...

Ja ik krijg het waarschijnlijk ook deze week een keer, ik had het 11 maart besteld met de international post service ofzoiets, dus de levertijd is 7 tot 14 dagen.

Hoe lang duurde het bij jou Ripaf/en anderen? moest je meestal echt die 14 dagen wachten of krijg je het al rond de 8 dagen?

ik snap dat dit verschillend is maar goed...

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik krijg het waarschijnlijk ook deze week een keer, ik had het 11 maart besteld met de international post service ofzoiets, dus de levertijd is 7 tot 14 dagen.

Hoe lang duurde het bij jou Ripaf/en anderen? moest je meestal echt die 14 dagen wachten of krijg je het al rond de 8 dagen?

ik snap dat dit verschillend is maar goed...

ja, zou wel tof zijn als iedereen zei hoe lang het duurde. Bij mij slechts 8 dagen maar ik denk dat het afhangt hoe ver je van de douane woont of hoe snel de douaniers werken en of ze een drukke periode hebben of niet.

ja, zouden jullie ff kunnen posten hoe lang het duurde tot je het in huis had?

De snelste levertijd was 10 dagen. Voor de rest meestal op dag 14 op 15 dat ik mijn gerief toegestuurd gekregen heb.

Misschien zou't ook interessant zijn om er bij te zetten van welke locatie (florida/idaho?) hij verzonden was.

Ik denk als je een heleboel producten in 1 keer bestelt, je meer kans hebt om iets illegaal mee te smokkelen. Hoe groter de doos hoe beter volgens mij.

Ik heb ondervonden dat ik bij grote bestellingen (en ook groot kwa gewicht) nog geen 1 keer die 10 euro douane kosten moeten betalen heb.

Telkens als mijn pot Whey van 2,5 Kg erbij zat niks moeten betalen, bij 2 andere bestellingen met 3 a 4 kleine potjes gelijk JW, 10 euro aan de koerrier moeten betalen.

Mijn bestelling was maar drie potjes met capsules en gelukkig niks gekregen.
hangt denk ik ook een beetje van geluk af of ze pakje maar verdacht vinden.

Bij mij duurde het 14 dagen en was verzonden uit Idaho.

Hm, ik heb met de douane van antwerpen zitten mailen nu blijkt:

Beste, In principe gaat het hier om legale produkten , dus bestaat er geen enkel probleem om deze produkten in te voeren. Waar u wel rekening moet mee houden is het feit dat er eventueel invoerrechten en BTW verschuldigd zijn. Waardoor de prijs van de produkten wel kan oplopen. Met vriendelijke groeten, Kim De ConinckCommunicatieambtenaar Douane en Accijnzen Antwerpen03/229.22.08 ----------------------------------------------------------------- Disclaimer: Disclaimer

Dan heb ik ff terug gemaild van, BTW? invoertaksen?

De BTW moet betaald worden bij de invoer zelf. Per invoerdocument moet er BTW betaald worden. Dit is voor voedingssupplementen 21%.Het invoertarief is verschillend van produkt tot produkt. Bv voor proteinepreparaten is dat ongeveer 12 %. Met vriendelijke groeten, Kim De Coninck ----------------------------------------------------------------- Disclaimer: Disclaimer

njaaah? 21% en dan nogs 12% op mn wheys?
Iemand uitleg?

Ik heb nog van niemand gehoord dat hij BTW heeft moeten betalen. Ik denk wel dat je dit misschien moet aangeven op je belastingsbrief zodat ze de BTW kunnen aanrekenen. Maar als je dit niet aangeeft moet je dus ook geen belastingen betalen denk ik dan weer. Ik denk gewoon dat ze af en toe wel steekproeven doen achteraf om te zien of iedereen wel netjes alles heeft aangegeven. Correct me if i'm wrong want ik heb nog nooit een belastingsbrief ingevuld :D Ik denk wel dat je misschien douanekosten moet betalen alhoewel ik die niet gehad heb en nu ga ik stoppen met na te denken :D

De BTW moet betaald worden bij de invoer zelf. Per invoerdocument moet er BTW betaald worden. Dit is voor voedingssupplementen 21%.Het invoertarief is verschillend van produkt tot produkt. Bv voor proteinepreparaten is dat ongeveer 12 %. Met vriendelijke groeten, Kim De Coninck ----------------------------------------------------------------- Disclaimer: Disclaimer

Ik had ook gemaild van, btw dan bij belastingsbrief invullen? want ik dacht van ja dan vul ik dat toch wel lekker niet in dan.. mr ze antwoordde datgene in rood als eerste zin terug dus..

Ik had ook gemaild van, btw dan bij belastingsbrief invullen? want ik dacht van ja dan vul ik dat toch wel lekker niet in dan.. mr ze antwoordde datgene in rood als eerste zin terug dus..

Aj, hopen dat je zoals de meesten dit niet moet betalen dan :D

Ik heb vandaag deze mail gekregen:

Hello Mijn Naam!

Seven days ago we shipped your order #280xxxx from our warehouse as quickly as we could. You deserve the best possible service and our goal is to give it to you! The order should arrive any day now if it hasn't already.

One of the hardest things to do is learn how to get the most from your workouts. We've added a bunch of new articles to help you out.

Check out these training articles when you get a second.

Podcast Directory: The Best Fitness & Nutrition Podcasts Known To Man (Or Woman). Written by Other Writer.
Brawn's Gym! An Exclusive Bodybuilding Webcomic! Written by J.P. Ulmen.
Fit Mission Revolution, Episode #4: Val's Varied Projects. Written by Valerie Waugaman.
Good luck with the order and let me know if there is anything we can do for you!

Sincerely,
Tommy Zarate
Customer Service Manager
Bodybuilding.com
305 Steelhead Way
Boise, ID 83704 USA
1-877-991-3411

-----------------------------------------

wat leuke links enzovoorts,

maarja, mijn bestelling is er nog niet...

ik kreeg het een dag later maar je zal het zeker binnen de 14 dagen krijgen. Het duurt volgens mij maximum 7 dagen eer het in Belgie/Nederland is. De overige tijdsduur hangt af van de douaniers denk ik.

Hoe gaat de betaling met pay pall trouwens? is dat geld overschrijven op een rekening of ... ? En welke smaak van whey raden jullie aan?
Thx!

Laatst bewerkt:
Wanneer je je bestelling afrond word je onmiddelijk doorverwezen naar een pay-pal scherm, dan enkel inloggen en confirmeren.

Whey smaken hangen vooral af van het merk vind'k.

ON's whey.. en pay pall hoe werkt dat eigenlijk? kan iemand me helpen? want voordat ik kan inloggen moet ik natuurlijk account hebben.. moet je daarvoor betalen? kan dat met een "gewone" creditcard? alvast thx

Van ON whey vond ik de vanille smaak nog redelijk goed, de chocolade was wel een stuk minder (smaakte chemisch)

Terug
Naar boven