AndroidHealthClinic

Het bestel-in-Amerika ervaringen topic

Ik denk dat het leveringsdag was vandaag,bij mij ook geleverd,besteld begin dec.en nu pas aangekregen(BB.C). Er zat creatine en hyperdrive(is dat nu legaal of niet?)in.Doos was volgens mij niet opgemaakt.

De doos was bij mij ook ongeschonden! Kben blij dat ik mijn shizzle heb..:cool:

Waar zijn die naheffingen eigenlijk op gebaseerd?

Er zijn normaal gewoon vaste invoerprocenten en BTW voor alle goederen.. Volgens mij doen die gasten maar wat. Volgens mij kan het helemaal niet zomaar wat ze doen bij FEDEX.

Klopt XXL
Krijg via me werk wel wat te maken met import/export en douane
Maar de vervoerder vervoert en bemoeit ze eigen niet met btw en zo
En volgens mij is fedex alleen maar een vervoeder
Maar jij moet het toch zelf weten jullie importeren toch ook
Als jullie nu eens wat scherper gaan werken en ons de kortingen geven die aan sportscholen en andere verkopers geeft
hoeven wij niet in Ameirka te bestellen

Klopt XXL
Krijg via me werk wel wat te maken met import/export en douane
Maar de vervoerder vervoert en bemoeit ze eigen niet met btw en zo
En volgens mij is fedex alleen maar een vervoeder
Maar jij moet het toch zelf weten jullie importeren toch ook
Als jullie nu eens wat scherper gaan werken en ons de kortingen geven die aan sportscholen en andere verkopers geeft
hoeven wij niet in Ameirka te bestellen

Volgens mij bemoeit Fedex zich juist wel met de invoer.. ze hebben daar een buro voor. Dat doen ze sinds enkele jaren en verdienen daar goud geld aan denk ik. Er zijn gewoon vaste tarieven voor.. voor alle goederen heb je een invoercode.. en dat klopt dus niet met wat ik hier lees. vandaar mijn opmerking.

En wij zijn echt 1 van de shops met de laagste prijzen, daarbij hebben we alles op voorraad en leveren we snel altijd. We zitten in NL met een heel ander belastingklimaat te kijken.. Daarbij moeten wij afnemen via importeurs anders heb je een hoop gezeik aan je broek...

Volgens mij doen wij het al met al niet slecht.

Rene

Maar mijn vraag is dan is het niet iets voor de 4 bekende sponsoren van dit forum, om eens een heel groot research project te doen aangaande eventuele contracten/distributeurs/inkoop/ontwikkeling bedrijven in het buiteland???

De zogenaamde lage lonen landen, of de VS ...

Is het niet interessant om internationaal in te kopen/af te nemen bij zeer interessante bedrijven (bedrijven waar de grondstof-prijs wel laag is/lager is) en op een nationale, misschien wel zelfs internationale tour te gaan ala:

BB.com, 1fast400, en wat engelse maatschappijen.

Ik heb een dik jaar geleden bijv. 20 kilo whey (unflavoured) gehad + 1 potje creatine bestelt bij een engels bedrijf. Heb daar wel veel voor moeten lullen, maar moest al met al dik 130 euro's laat het eens 180 euro's zijn incl. shipping etc... de kwaliteit whey was 10-15 % mindere kwaliteit als onze nationale whey, zeg ongeveer. Maar gewoon (ruim) voldoende op zich om....

Je maakt mij niet wijs dat dit niet nationaal te realiseren valt, en er toch een leuke marge erop te kunnen fl*kkeren en zonder elkaar direct elkaar kapot te hoeven concureren aangaande prijsstunten.

Ik weet zekers dat buiten prof/amateur sporters dan ook: welness centra's/ziekenhuizen/fitness scholen ed... ook meer en grotere afname bij jullie doen.

Kan niet geloven dat whey 70/80 hier niet ook een 30-45 euro's de kilo kan kosten voor een 4,5 a 5 kilo (concentraat/isolaat al dan niet in een blend) met een smaakje. Dit kan dan weer wel in de states, dat kan er bij mij niet goed in.

Er moet gewoon internationaal in te kopen zijn voor jullie met doorgroei mogelijkheden om het vervolgens (met redelijke marge) eventueel weer internationaal te verkopen.

Succes!

Nou ga ik vast hoop melk drinken zodat ik vanavond flink kan gaan zuipen :D !!!!
Beste wensjes alvast!!!

Volgens mij bemoeit Fedex zich juist wel met de invoer.. ze hebben daar een buro voor. Dat doen ze sinds enkele jaren en verdienen daar goud geld aan denk ik. Er zijn gewoon vaste tarieven voor.. voor alle goederen heb je een invoercode.. en dat klopt dus niet met wat ik hier lees. vandaar mijn opmerking.

En wij zijn echt 1 van de shops met de laagste prijzen, daarbij hebben we alles op voorraad en leveren we snel altijd. We zitten in NL met een heel ander belastingklimaat te kijken.. Daarbij moeten wij afnemen via importeurs anders heb je een hoop gezeik aan je broek...

Volgens mij doen wij het al met al niet slecht.

Rene

als ik een naheffing krijg staat daar idd een mooie FedEx logotje op!

Ho ho XXL NIET BOOS WORDEN
Jullie doen het zeker niet verkeerd
Snap alleen niet dat je zelf niet importeert
Okey mischien een hoop werk maar dat is toch jullie werk en verdien je wat meer.
Ik ga echt niet voor 1 of 2 tientje goedkoper in de usa bestelleen
Mij te riskant maar nu scheelt het echt veel
En jullie kunnen het laten varen scheelt ook in de kosten

Ik vind ook dat we aan onze sponsors moet denken
Neem aan dat jullie wel wat meer sponseren als alleen dit.
En ik lees dat je zelf ook wat probeert en eerlijk commetaar geeft

En daarbij soms zie ik hier bestelling van weet ik hoeveel euro
denk dat jullie dan ook meer korting geven
Ken sites die geven 10% ophaalkorting

IN ieder geval een gezond en groeizaam jaar toegewenst

Ik heb zonet eens een paar pagina's doorgelezen , zelf was ik van plan om green bulge en whiteflood te bestellen
Hier is toch behoorlijk prijs verschil in , ook heb ik gelezen dat ik niet via fedex moet verzenden.

Wat zullen de verzendkosten zijn en hoelang zou het duren als ik nu zou bestellen??

Heb men supps nog steeds niet gekregen
K*tdouane mag wel is sneller werken

Heb ook nog niets binnen, tis nu een maand geleden dat ik besteld heb van bb.com

Ik heb zonet eens een paar pagina's doorgelezen , zelf was ik van plan om green bulge en whiteflood te bestellen
Hier is toch behoorlijk prijs verschil in , ook heb ik gelezen dat ik niet via fedex moet verzenden.

Wat zullen de verzendkosten zijn en hoelang zou het duren als ik nu zou bestellen??

Verzendkosten kan je berekenen op de site waar je gaat bestellen meestal.. en er zit idd een groot prijs verschil in! En idd niet via fedex bestellen ;)

En voor de rest wat ze hier zeggen over de prijzen nog scherper te kunnen krijgen, ik denk dat dat ook zeker mogelijk is, een klein voorbeeldje hiervan is de no-xplode prijsverlagingen in het no-xplode topic een tijdje geleden, .. de ene sponsor verlaagde, de andere ook, de andere nog scherper enz.. Als jullie dat zouden doen met alle producten, dan zouden wij idd niet meer in amerika moeten bestellen, maar ja dan hebben jullie geen lekkere winst meer natuurlijk :p

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe het juist zit met belastingen enzo i.v.m. verkoop van suppl.. Wie weet richt ik mneigen webshop ooit wel op :D dan zou je er een concurrent bij hebben Rene :p maar ja het gaat er toch nooit van komen want ik denk als alles legaal is, er dan niet veel winsten te rapen vallen als kleine webshop.. maar int zwart daarintegen... :rolleyes: maar dat mag niet van de wet dus dat doen we niet he :D

Verzendkosten kan je berekenen op de site waar je gaat bestellen meestal.. en er zit idd een groot prijs verschil in! En idd niet via fedex bestellen ;)

En voor de rest wat ze hier zeggen over de prijzen nog scherper te kunnen krijgen, ik denk dat dat ook zeker mogelijk is, een klein voorbeeldje hiervan is de no-xplode prijsverlagingen in het no-xplode topic een tijdje geleden, .. de ene sponsor verlaagde, de andere ook, de andere nog scherper enz.. Als jullie dat zouden doen met alle producten, dan zouden wij idd niet meer in amerika moeten bestellen, maar ja dan hebben jullie geen lekkere winst meer natuurlijk :p

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe het juist zit met belastingen enzo i.v.m. verkoop van suppl.. Wie weet richt ik mneigen webshop ooit wel op :D dan zou je er een concurrent bij hebben Rene :p maar ja het gaat er toch nooit van komen want ik denk als alles legaal is, er dan niet veel winsten te rapen vallen als kleine webshop.. maar int zwart daarintegen... :rolleyes: maar dat mag niet van de wet dus dat doen we niet he :D

Je kan niet zomaar als wederverkoper op eigen houtje supplementen uit de USA gaan importeren. De meeste merken hebben een exclusieve Europese importeur en daar MOET je het dan afnemen. Doe je aan grijze import dan kan je worden aangeklaagd. Voor merken die dat niet hebben is het een ander verhaal. Dus zoals geschetst wordt zo simpel is het niet. ;)

Je kan niet zomaar als wederverkoper op eigen houtje supplementen uit de USA gaan importeren. De meeste merken hebben een exclusieve Europese importeur en daar MOET je het dan afnemen. Doe je aan grijze import dan kan je worden aangeklaagd. Voor merken die dat niet hebben is het een ander verhaal. Dus zoals geschetst wordt zo simpel is het niet. ;)

I s dat niet in strijd met de mededingregels zo als dat zo mooi heet??
Geloof nooit dat je daarvoor aangeklaagt kan worden.
en geef anders die merken maar door
Weet wij gelijk wie ons wil laten bloeden

12 december besteld bij bb.com en nog niks ontvangen. Normaal???

I s dat niet in strijd met de mededingregels zo als dat zo mooi heet??
Geloof nooit dat je daarvoor aangeklaagt kan worden.
en geef anders die merken maar door
Weet wij gelijk wie ons wil laten bloeden

Nee binnen Europa is dat allemaal vrij en mag je dingen kopen waar je wilt. Het is zelfs zo als bedrijven boven een bepaald bedrag een aankoop doen dat het aanbesteed MOET worden. Dan heb je zelf geen eens een vrije keus. Of je moet de specificaties helemaal dichtspijkeren.

Vanaf buiten Europa dan gelden deze beperkende importregels wel. Men wil daar wel iets aan doen hoorde ik maar dat is staat nog niet op de rit.

Heb op 5 december wat spullen via bb.com besteld via IPS. Het is nu precies vier weken later en ik heb nog niks binnen. Ik vermoed dat de drukke decemberperiode daar alles mee te maken heeft. Ik wacht geduldig af.....

Heb op 5 december wat spullen via bb.com besteld via IPS. Het is nu precies vier weken later en ik heb nog niks binnen. Ik vermoed dat de drukke decemberperiode daar alles mee te maken heeft. Ik wacht geduldig af.....

Wacht zelf ook nog op pakketje van 29/11 dus...:)

ik ga maar geen bb.com meer gebruiken.... zo te zien duurt het allemaal K.K. lang...

Ik ga trainen....adiozzz

Terug
Naar boven