Fitness Seller

Het bestel-in-Amerika ervaringen topic

Iemand ervaring met problemen/vertraging bij de douane?

Mijn bestelling (Fedex) is 25 mei aangekomen in Veldhoven en de status staat sinds die tijd op 'Clearance in progress'. Vanmiddag besloten om maar eens contact op te nemen met Fedex. De medewerkster kon me helaas ook niet veel verder helpen. Navragen bij de douane zou geen zin hebben omdat ze toch niks loslaten en uit ervaring zei ze dat dat de boel vaak alleen maar vertraagd. (ze houden er niet zo van om op hun vingers gekeken te worden)

Ik weet 99,9% zeker dat er geen verboden stoffen zitten in de producten die ik heb besteld. Als een product in beslag is genomen zou ik toch allang een brief hebben ontvangen, lijkt me. Ik heb het vermoeden dat ze iets aan het testen zijn.

Heeft iemand al een keer zoiets meegemaakt? En hoelang heeft dit geduurd?

DHL geeft het tegenwoordig ook meteen aan bij de overheid. ter***lijers, heb 50 euro naheffing moeten betalen.

Hier nog geen problemen/naheffing gehad met de DHL post.

ik had ook iets willen bestellen van bb.com

maar na wat lezen heb ik begrepen dat ik dus best niets bestel dat wat gewicht heeft, zoals whey...

dus kan best puur caps en tabletten bestellen, shirts enz...?

en met pre workout supps?

want bb.com heeft toch wel heel nette prijzen zo te zien :D

ik had ook iets willen bestellen van bb.com

maar na wat lezen heb ik begrepen dat ik dus best niets bestel dat wat gewicht heeft, zoals whey...

dus kan best puur caps en tabletten bestellen, shirts enz...?

en met pre workout supps?

want bb.com heeft toch wel heel nette prijzen zo te zien :D

heb je goed begrepen, enkel moet je oppassen voor mogelijk naheffingen en ook de shippingrate niet onderschatten (kan je zien bij bb.com door naar je chart te gaan)

15-3 een bestelling gedaan bij bb.com, ook dat clearance gedoe. Vandaag een brief van de Douane, in beslag genomen, verdachte volgens artikel 13 lid 1 :S Lekker dus, maar ja dat is het risico van dit. Heb maar een brief geschreven waarin ik verklaar dat ik niet op de hoogte was van de wet, had bestelde vanwege de gunstige prijzen en m'n excuus maak. Hopelijk voldoende om verder gezeik te voorkomen. Let dus op, het kan maanden duren voordat je wat hoort!

Iemand ervaring met problemen/vertraging bij de douane?

Mijn bestelling (Fedex) is 25 mei aangekomen in Veldhoven en de status staat sinds die tijd op 'Clearance in progress'. Vanmiddag besloten om maar eens contact op te nemen met Fedex. De medewerkster kon me helaas ook niet veel verder helpen. Navragen bij de douane zou geen zin hebben omdat ze toch niks loslaten en uit ervaring zei ze dat dat de boel vaak alleen maar vertraagd. (ze houden er niet zo van om op hun vingers gekeken te worden)

Ik weet 99,9% zeker dat er geen verboden stoffen zitten in de producten die ik heb besteld. Als een product in beslag is genomen zou ik toch allang een brief hebben ontvangen, lijkt me. Ik heb het vermoeden dat ze iets aan het testen zijn.

Heeft iemand al een keer zoiets meegemaakt? En hoelang heeft dit geduurd?

ik ga mijn bestelling eens plaatsen se

15-3 een bestelling gedaan bij bb.com, ook dat clearance gedoe. Vandaag een brief van de Douane, in beslag genomen, verdachte volgens artikel 13 lid 1 :S Lekker dus, maar ja dat is het risico van dit. Heb maar een brief geschreven waarin ik verklaar dat ik niet op de hoogte was van de wet, had bestelde vanwege de gunstige prijzen en m'n excuus maak. Hopelijk voldoende om verder gezeik te voorkomen. Let dus op, het kan maanden duren voordat je wat hoort!

Bedankt voor je antwoord:)

Ik ben strontziek geworden van de klantenservice van zowel Fedex als de douane. Er zitten een aantal totaal ongeinteresseerde medewerkes die telkens totaal andere verhalen vertellen. De een zei dat ik naar de douane moest bellen, de douanemedewerkster vertelde me dat ze geen informatie mocht verschaffen en de pakketdienst hiervoor verantwoordelijk was. Na 7x bellen in twee weken tijd kreeg ik eindelijk een relaxte medewerker van Fedex aan de lijn die me terugbelde na contact te hebben gehad met de importafdeling; het pakketje is nog in onderzoek en de douane zou hier max. 8-9 weken de tijd voor hebben. Maar nu lees ik dat jij bijna 3,5 maand hebt moeten wachten:(

Weet je trouwens waarom het zolang duurde? Ik neem aan dat een inbeslagname snel gecommuniceerd wordt. Hebben ze misschien labaratoriumonderzoek gedaan naar je producten of is het douaneapparaat zo ontzettend stroperig?
Mag ik trouwens vragen wat in beslag is genomen bij jou? :)

Geen idee dus waarom het zolang duurt, denk dat ze alles eerst zelf proeven ofzo ;) Had Lipo6 en ECA besteld voor cutten, lipo6 is gepakt omdat ik geen grootwaarhandel heb ofzo, ECA omdat er spul in zit wat volgens de flora/fauna niet mag. Maar ja, risico genomen en verloren helaas, via de UK bestellen gaat toch iets beter, hou me de komende tijd wel ff koest voordat ik ineens veel pech heb ofzo :rolleyes:

Geen idee dus waarom het zolang duurt, denk dat ze alles eerst zelf proeven ofzo ;) Had Lipo6 en ECA besteld voor cutten, lipo6 is gepakt omdat ik geen grootwaarhandel heb ofzo, ECA omdat er spul in zit wat volgens de flora/fauna niet mag. Maar ja, risico genomen en verloren helaas, via de UK bestellen gaat toch iets beter, hou me de komende tijd wel ff koest voordat ik ineens veel pech heb ofzo :rolleyes:

en hoeveel heb je moeten betalen als boete? of niets? gwn producten kwijt?
heb iemand gehoord die naar de politie moest, het komen uitleggen ???

Ik kreeg de kans vrijwillig afstand te doen een verklaring af te leggen, niet verplicht. Hoe het verder gaat, geen idee. Ik verwacht nog wel een boete (hoop van niet natuurlijk maar Nederland kennende).

Nieuw bezorg record:
Donderdag middag (ca 06h00 usa tijd) besteld bij nutraplanet, gisternmiddag binnen. Mjum lekker suppies snoeppen:

1 x RPM Big Block (240 Capsules)
By: Applied Nutriceuticals
$57.99 $57.99
1 x NO Xplode (50 serving)
By: BSN
Flavor: Orange
$34.95 $34.95
1 x Xtend (90 servings)
By: Scivation
Flavor: Watermelon
$45.95 $45.95
2 x MVP (120 cap)
By: Millennium Sport Technologies
$24.99 $49.98
Sub Total: $188.87
Shipping and Handling: $51.35
NutraBucks: -$33.00
Total: $207.22

Als je een telefoontje krijgt van DHL om te vragen of je particulier of handelaar bent, betekent dit dat je je mag verwachten aan een naheffing?

Nou, maanden later na het ontvangen van een proces wegens bestellen van de producten dan uiteindelijk de afhandeling gehad. De "misdaad" bleek te klein om te veroordelen dus ik ga vrijuit ;) Gelukkig maar, voortaan maar uit andere landen bestellen want de volgende keer zullen ze niet zo aardig zijn vrees ik.

Terug
Naar boven