MuscleMeat

Het bestel-in-Amerika ervaringen topic

Ja ik heb ook 6 bb guns uit de Vs laten komen. Kleine pakketjes en ook gewoon geluk gehad.
Tjah toen ging ik een m14 carbine bestellen en dat ging helaas mis. Die is afgepakt door de douane.

dat is een regel die al 89302482309 jaar bestaat. de douane kan togh niet elk pakketje controleren.... het gaat steekproefs gewijs.... er komen zoveel pakketen dagelijks binnen en er is een kans dat je moet betalen maar die kans is niet groot als je de juiste shipping kiest... ze zijn meer gericht op drugs etc, dat is belangrijker dan een of andere huis tuin en keuken bodybuilder die 3 potjes creatine. bestelt...

Als je een hele grote bestelling hebt is de kans groter dat je word uitgekozen.....

maar dit gaat al Jaren zo...

Mijn vader heeft 3x iets besteld uit USA, en heeft 3x naheffing gehad. Ik zou er niet te licht over denken hoor ;). Vooral als je grote potten besteld zou ik naheffingen meerekenen.

Iedereen komt hier altijd roepen vanals je grote bestellingen doet je meer kans hebt op naheffing. Maar v.d. 20 grote bestellingen die ik al gedaan heb zijn allemaal toch zonder problemen en naheffing toegekomen.

Van mijn kleine pakjes met bijv 2 potjes ben ik al 2x gecontroleerd.

En het is niet omdat de douane de inhoud van je pakje nakijkt dat je sowieso naheffing aan je been hebt.

ik heb al genoeg keren wat bestelt uit U.S. en nogh nooit na heffing gehad. zelfs nogh nooit gecontroleert...

doe ik idd ook altijd. Gewoon birthday gift op het pakje zetten en dan versturen. Nog nooit problemen mee gehad

Dan heb je dus geluk gehad, enjoy while it lasts ;)

doe ik idd ook altijd. Gewoon birthday gift op het pakje zetten en dan versturen. Nog nooit problemen mee gehad

Die praktijken zijn juist gevaarlijk. Als ze je pakje dan onderscheppen krijg je zo'n mooi douaneformulier thuis gestuurd dat je mag invullen. Ze zijn niet achterlijk hoor.

Die praktijken zijn juist gevaarlijk. Als ze je pakje dan onderscheppen krijg je zo'n mooi douaneformulier thuis gestuurd dat je mag invullen. Ze zijn niet achterlijk hoor.

Dat denk ik idd ook !
Minder risico op controle, maar als ze het controleren...:o

Ik doe dit al jaren met kleine en echt gruwelijk grote pakketten,

gaat tot nu toe goed,wel een enkele keer dat de afzender waarschijnlijk erg vermoeid was en de vrachtbrief en of afrekeningen in of op de verpakking had
gezet maar ja you win a lot and loose a little

Ik wacht nu alweer 17 dagen op m'n bestelling van bb.com
2 potjes jungle warfare
Ik verwacht dat het morgen wel binnenkomt...

Betreffende die jungle warfare, zijn er problemen bij de belgische douane als je dit wil gaan bestellen in de states??

Grtz

net mijn visolie + CLA binnen gekregen met Fedex, ze hebben de pakbon opengemaakt, dus ik kan weer een kleine naheffing verwachten

Total invoice value: 49.90 dllr. Ben beniewd hoeveel ik daar over moet gaan betalen

er zit trouwens wel weer zo en huge "opened for customs" tapestrip omheen

via Fedex heb je volgens mij eerder kans op controle en naheffing.. togh?

Bedrag naheffing?

Wat is eigenlijke de maximale naheffing die je kunt krijgen als je pakketje onderschept wordt? Ik neem aan de 19% BTW plus een boete?????

Wat is eigenlijke de maximale naheffing die je kunt krijgen als je pakketje onderschept wordt? Ik neem aan de 19% BTW plus een boete?????

naja boete sowieso niet als het gewoon legaal is :P

maar ik denk dat je op totaal rond de 25% uitkomt (btw, douane kosten etC)

als je wat besteld met welke heb je meer kans op naheffing

International Express Courier (2 - 5 Days)
of
International postal service ( 7 - 14 days )

of maakt dat niet uit ?

Best dat je PD neemt als verzendwijze

Terug
Naar boven