MuscleMeat

Het grote biecht topic

Reep pure chocolade, 1/3e zak paprika chips, 1/3e pak dubbelfris en 6 x 300ml appelsap :( gelukkig alles weer dubbel en dik eraf verbrand

Ja tuurlijk. Als je even los wil, dan compenseer je het de volgende dag > niks aan de hand.

Dat cheaten ( schijtwoord ) geeft mensen alleen maar een rotgevoel over eten of drinken. Dat woord zou verboden moeten worden.
Het is echt niet zo dat de geest van Joe Weider je komt haunten als je pizza eet hoor.

Je houd je gewoon aan je schema en als je daar soms geen zin in hebt, dan doe je dat niet en bepaal je de volgende dag wat de schade was en hoe je dat weer rechtgebreid krijgt.
Bodybuilding lijkt soms wel een creepy religie. Nergens goed voor. Je zit toch niet in wedstrijdvoorbereiding ofzo?

Ik compenseer drank altijd met voeding die dag ( dus als ik ga drinken beperk ik mijn vetinname en overal kcal )
Eten buiten mijn schema compenseer ik met cardio de volgende dag, al komt dit bij mij weinig voor want ik heb niet zo vaak behoefte aan rotzooi.

*opgelost*

Met drank op kun je de volgende dag dan niet beter carbs minderen? Aangezien dit vooral in drank zit. Ik neem dan altijd de dag zelf al minder carbs.

Met drank op kun je de volgende dag dan niet beter carbs minderen? Aangezien dit vooral in drank zit. Ik neem dan altijd de dag zelf al minder carbs.

Doe ik ook weleens; inruilen voor rijst :rolleyes:
Maar ik merk bij mezelf dat vet en alcohol slecht samengaan. Als ik alleen mijn proteinen en carbs eet, dan ben ik de volgende dag altijd lekker droog ^_^
Met vet heb ik altijd iets wolligs.

Dit vraag ik me al een tijdje af wat betreft alcohol: bijvoorbeeld je drinkt op een dag een biertje van 200Kcal (geen idee of dit in de richting is) bovenop je schema. Dus zit je 200Kcal hoger dan je eigenlijk hoort te zitten. Nu is het zo dat je lichaam energie nodig heeft voor het afbreken van deze alcohol. Ik heb geen idee hoe dit proces in elkaar steekt maar je zou moeten kunnen aannemen dat energie die normaal gebruikt wordt voor de opbouw van (spier)weefsel (energie die je hard nodig hebt dus) hiervoor wordt gebruikt. Stel dit zijn 100Kcal aan energie, dan zit je dus eigenlijk 300Kcal boven wat je zou moeten eten.

Doe ik ook weleens; inruilen voor rijst :rolleyes:
Maar ik merk bij mezelf dat vet en alcohol slecht samengaan. Als ik alleen mijn proteinen en carbs eet, dan ben ik de volgende dag altijd lekker droog ^_^
Met vet heb ik altijd iets wolligs.

Dus de dag na t drinken alleen je carbs en protein, en dan de dag DAARNA ben je droog?

Of op de drank dag zelf al lofwat?

Ik weet niet of je je drankfestijnen plant of dat je meer de dag erna de schade beperkt door vetten laag te houden.

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 15:11 ----------

Dit vraag ik me al een tijdje af wat betreft alcohol: bijvoorbeeld je drinkt op een dag een biertje van 200Kcal (geen idee of dit in de richting is) bovenop je schema. Dus zit je 200Kcal hoger dan je eigenlijk hoort te zitten. Nu is het zo dat je lichaam energie nodig heeft voor het afbreken van deze alcohol. Ik heb geen idee hoe dit proces in elkaar steekt maar je zou moeten kunnen aannemen dat energie die normaal gebruikt wordt voor de opbouw van (spier)weefsel (energie die je hard nodig hebt dus) hiervoor wordt gebruikt. Stel dit zijn 100Kcal aan energie, dan zit je dus eigenlijk 300Kcal boven wat je zou moeten eten.

Een normaal glas bevat meestal maar 80 cal. Vaasje al meer. Flesje bier uit krat meestal 120 cal.

BTW volgens jouw theorie zit je dan toch maar 100 erboven, als je lijf 100 nodig heeft voor verbranding?

Dan raak je die cal als overschot kwijt omdat ze gebruikt worden.

Dus de dag na t drinken alleen je carbs en protein, en dan de dag DAARNA ben je droog?

Ik weet niet of je je drankfestijnen plant of dat je meer de dag erna de schade beperkt door vetten laag te houden.

Een normaal glas bevat meestal maar 80 cal. Vaasje al meer. Flesje bier uit krat meestal 120 cal.

BTW volgens jouw theorie zit je dan toch maar 100 erboven, als je lijf 100 nodig heeft voor verbranding?

Die 200Kcal was maar een aanname, niet echt van belang dus. En ik zeg expres kcal die gebruikt worden voor de opbouw van (spier)weefsel. Je metabolisme gaat dus soort van naar beneden.

Huh? nee, op de drinkdag zelf pas ik mijn vetten aan. Wat voor nut heeft het om voeding NA het zuipen aan te passen? :o
En ja, ik plan ik het wel altijd. Tenminste, het is niet zo dat ik per ongeluk ineens met mijn gezicht in een fles drank val ofzo :P

Huh? nee, op de drinkdag zelf pas ik mijn vetten aan. Wat voor nut heeft het om voeding NA het zuipen aan te passen? :o
En ja, ik plan ik het wel altijd. Tenminste, het is niet zo dat ik per ongeluk ineens met mijn gezicht in een fles drank val ofzo :P

Ja dat was ook mijn gedachten, zon dag erna heeft het toch geen zin? Maar ik twijfelde omdat Op geloof ik het over de dag erna had. Dunno ik doe tig dingen door mekaar :D

Over biechten gesproken: net zak kettle chips op, maar pas t gewoon in mn schema :cool: ff wat minder carbs en vetten rest vd dag ;)

Blijkbaar is het limiteren van vet en inruilen van je daily intake carbs aan drank de meest effectieve manier om ermee weg te komen. Dus die dag alleen proteine eten.
Verklaart waarom ik na koninginnedag-en nacht echt belachelijk droog stond en ik ineens aderen zag op mijn armen ( no shit ). Note: die 2 dagen had ik alleen eiwitten op uit shakes. Dus geen carbs, geen vetten, behalve mijn dagelijkse visolie suppletie.

Als ik mr leangains mag geloven dan werkt dat dus ook prima

Basically, the nutritional strategy I have outlined here is all about focusing on substrates that are least likely to cause net synthesis of fat during hypercaloric conditions. Alcohol and protein, your main macronutrients this day, are extremely poor precursors for de novo lipogenesis. Alcohol suppresses fat oxidation, but by depriving yourself of dietary fat during alcohol consumption, you won't be storing anything. Nor will protein cause any measurable de novo lipogenesis. High protein intake will also compensate for the weak effect of alcohol on satiety and make you less likely to blow your diet when you're drinking.

Maar ja, de meeste mensen bezwijken onder invloed van alcohol voor de kapsalonnetjes en kroketten. Zelf gelukkig geen last van; ik zit altijd vol van drank :o

Blijkbaar is het limiteren van vet en inruilen van je daily intake carbs aan drank de meest effectieve manier om ermee weg te komen. Dus die dag alleen proteine eten.
Verklaart waarom ik na koninginnedag-en nacht echt belachelijk droog stond en ik ineens aderen zag op mijn armen ( no shit ). Note: die 2 dagen had ik alleen eiwitten op uit shakes. Dus geen carbs, geen vetten, behalve mijn dagelijkse visolie suppletie.

Als ik mr leangains mag geloven dan werkt dat dus ook prima

Maar ja, de meeste mensen bezwijken onder invloed van alcohol voor de kapsalonnetjes en kroketten. Zelf gelukkig geen last van; ik zit altijd vol van drank :o

Interessant, maar zo doe ik t ook meestal, veel eiwitten en groenten. Chill dat je altijd zo vol zit vd drank, ik ben idd zo´n figuur dat dan alle snackbars onveilig gaat maken :D:o

Zeker als op t leidseplein alle tenten (febo, mac, shoarmatenten, NY pizza, Burger King, enz enz) nog open zijn, zoveel opties :eek:

Interessant, maar zo doe ik t ook meestal, veel eiwitten en groenten. Chill dat je altijd zo vol zit vd drank, ik ben idd zo´n figuur dat dan alle snackbars onveilig gaat maken :D:o

Zeker als op t leidseplein alle tenten (febo, mac, shoarmatenten, NY pizza, Burger King, enz enz) nog open zijn, zoveel opties :eek:

Gewoon overal 1 ding halen, bulking all the way :roflol:

Gewoon overal het broodje wegflikkeren en je bent ok ^_^
Gewoon grote shoarma met kaas en sla :heart: protain-torpedo!

Tig bier, een friet speciaal en twee kipcorns.
Not to mention I'm cutting.

Byebye gains, hello fatasfatass fat

Ontelbaar veel bacardi cola light te verstaan, helaas voor het uitgaan patat, 2 bamischijven en een kroket met pindasaus. Dacht dat we gingen bbqen maar was bij anderen dus moest toch wat. Anyway lekker na al die carbs de avond afgesloten met 4 gebakken eitjes, een frikandel en een half pak daim chocolade. (Lekkere combo na die carbs veel vet lekker opslaan dat vet :( gelukkig sta ik al laag dus die junk mag af en toe :D

En ik wou nog wel afsluiten met een bak kwark. Weer mislukt potverdirie nu hebben die bacolightjes nog geen effect gehad :p

2 liter bier gisteren......

Maar excuus:
- training gehad in de ochtend
- 5,5 uur in de tuin gewerkt
- bekerfinale AZ-PSV (we hebben tenminste een beker......)

Ik compenseer dat door tot maandag niet meer te eten en drinken.
Wat denken jullie ?

Maar excuus:

Wat denken jullie ?
oke.. welverdiende 2 liters dan.... maar zal je veel je bed uitgeweest zijn om te plassen vannacht. :D

en ach... niet meer eten tot maandag?? nou jij liever dan ik! :rolleyes:

Maar excuus:

Wat denken jullie ?

Ik zou er een maand van maken. Echt not done :eek::eek::eek:

Vanochtend 2 Egg McMuffins! 600 kcal voor 2 van die kleine k*tdingetjes, volgende keer maar 'n tonijnsalade bij de Mac.
En gister snoeihard gebbqed maar gelukkig is dat voornamelijk vrij mager vlees (hoop ik).

Terug
Naar boven