AndroidHealthClinic

Het grote iPhone topic

• Topic Starter Topic Starter
Goede post THP1976, maar ik denk ook dat jullie misschien een beetje naast elkaar heen lullen.

Kijk, marketing bepaald niet echt welke functies wel of niet gereleased worden, maar de programmeurs bij Apple net zo goed niet. Dat zijn gewoon strategische beslissingen die hogerop gemaakt worden. De apple programmeurs hadden die opties tijden geleden ook wel kunnen maken, of misschien al gedaan. Toch is er door de wat hogere mannen beslist dat dit pakket op deze datum gereleased wordt, waarschijnlijk ook om de nieuwe iPhone wat meer kracht bij te kunnen zetten. Ik ben geen bedrijfskunde man, maar je hebt toch een beetje de marketingmix (THP1976's punt) maar ook de bedrijfsstrategie, wat sowieso niet zo strak gedefinieerd is.

mms wordt 50 cent per bericht volgens de laatste prijsopgave van de T-mobile helpdesk. Geen garanties though...

mms wordt 50 cent per bericht volgens de laatste prijsopgave van de T-mobile helpdesk. Geen garanties though...

****ed up. Lekker een nieuwe feature dat je dadelijk van die belachelijke rekeningen krijgt maar ondertussen elke maand 200 sms over houdt.

****ed up. Lekker een nieuwe feature dat je dadelijk van die belachelijke rekeningen krijgt maar ondertussen elke maand 200 sms over houdt.

tja...das wel waar.

Prijzen zijn so wie so belachelijk hoog voor bellen en sms-en buiten de bundel. Maar goed...leren we met zijn allen beknopt en to the point te zijn. ;)

Overigens...iemand enig idee wat T-mobile ziet als een sms? Ik bedoel...qua tekens? Ik heb vandaag 2 sms-jes verzonden en T-mobile site geet aan dat ik er 4 minder heb nu...dan vanochtend. In totaal waren het 148 tekens inclusief spaties en emo's. Helpdesk dacht, maar wist niet zeker, dat het 160 characters zouden zijn...weet iemand het wel zeker?

tja...das wel waar.

Prijzen zijn so wie so belachelijk hoog voor bellen en sms-en buiten de bundel. Maar goed...leren we met zijn allen beknopt en to the point te zijn. ;)

Overigens...iemand enig idee wat T-mobile ziet als een sms? Ik bedoel...qua tekens? Ik heb vandaag 2 sms-jes verzonden en T-mobile site geet aan dat ik er 4 minder heb nu...dan vanochtend. In totaal waren het 148 tekens inclusief spaties en emo's. Helpdesk dacht, maar wist niet zeker, dat het 160 characters zouden zijn...weet iemand het wel zeker?

160 chars ja.

Sow, het mms'en werkt :) Copy/pasten ook zeker handig, wat leuke nieuwe features.

Ik zal het even op de nijntje-pluis manier brengen:

dat hoeft niet hoor, normaal Nederlands zal volstaan :)

Als bepaalde functies in de hele markt breed worden gedragen en zo vaak voorkomen dat je er vanuit mag gaan dat ze in elk soortgelijk product worden meegeleverd dan spreek je van markt standaard. Als het om softwarematige functies gaat dan....

dankje, weer wat bijgeleerd.

ja, nu heb je het ineens over functies (functionaliteit), hiervoor had je het over software. mss begreep ik je verkeerd of had jij e.e.a. iets duidelijker/specifieker kunnen verwoorden...

Open deur..,.maar ik heb al twee gele kaarten...dus

houd je voor mij vooral niet in, dat doe ik ook niet :D
je kan geloof ik 9x geel krijgen... maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik je heb gegeven is de standaard definitie van marketing. Marketing houdt zich bezig met product VERKOOP/RUIL/HANDEL. Marketing creert de waarde van een product mbt tot de markt en de omwisseling van jouw product tegen een ander product (in dit geval geld).

vind je het gek dat een coder je hier niet kan volgen? :) ik weet het; my bad!
maar serieus, marketing creeert waarde? jezus; en ik maar denken dat het de hardware/software en service combinatie was..... mss moet ik me omscholen?

Dus wat je wil zeggen is dat je kiest voor het porgrammeren van een gestandaardiseerde app als..."stock exchange" maar niet voor Bleutooth communicatie? Je wil zeggen dat je in bijna alle features landscape meegeeft, maar niet in mail en sms waar dit LOGISCH is?

stock exchange is geen GESTANDAARDISEERDE app, mss een standaard app. dat is nogal een wereld van verschil voor een techneut.

nee dat is idd niet logisch, het moet dan haast wel niet door coders opgelegd zijn maar eerder door marketing/executive achtige figuren.

het bluetooth verhaal is wel logisch als je de feiten kent, tethering anyone?!?

Tja...en let wel...we zijn alweer een paar updates verder. Dus je TIME TO MARKET argument is kul.

als time to market geen punt had geweest hadden deze features misschien wel in de 1e firmware gezeten. ik denk dat time to market altijd meespeelt ook met 'kleine' software updates... de concurrentie zit, feature wise, ook niet stil namelijk.

Het is toch echt heel duidelijk...maar zie mijn antwoord op een eerdere vraag...

ik vond van niet. en dat vind ik nog steeds.
deze post is trouwens stukken duidelijker!

Nee maar als jan met de boeren pet een app kan programmeren in zijn vrije tijd dat MMS toestaat op een telefoon die dit zelf nog niet softwarematig ondersteunt en als een 14 jarig kind een app kan bouwen met landscape email en sms apps dan mag je verwachten dat het niet al te moeilijk kan zijn voor een professionele programmeur van Apple

klopt! dus verder gaande in jouw redenatie kan het dus niet aan apple programmeurs gelegen hebben maar aan andere entiteiten binnen apple. haal je hiermee je eigen bewering niet onderuit?

stock exchange is geen GESTANDAARDISEERDE app, mss een standaard app. dat is nogal een wereld van verschil voor een techneut.

Prima, my bad :)

Ik bedoel dus standaard app. Punt is natuurlijk dan dat je wel tijd hebt zo'n app te bouwen, maar niet bleutooth of landscape in mail/sms.

nee dat is idd niet logisch, het moet dan haast wel niet door coders opgelegd zijn maar eerder door marketing/executive achtige figuren.

ok...laten we de execs dan de schuld geven.

het bluetooth verhaal is wel logisch als je de feiten kent, tethering anyone?!?

Is allemaal prima, maar het is natuurlijk raar als je geen twee iphones standaard kan connecten.

als time to market geen punt had geweest hadden deze features misschien wel in de 1e firmware gezeten. ik denk dat time to market altijd meespeelt ook met 'kleine' software updates... de concurrentie zit, feature wise, ook niet stil namelijk.

Google schijnt iets met een telefoon aan het doen te zijn.

klopt! dus verder gaande in jouw redenatie kan het dus niet aan apple programmeurs gelegen hebben maar aan andere entiteiten binnen apple. haal je hiermee je eigen bewering niet onderuit?

Niet noodzakelijkerwijs, maar je hebt een punt. Echter ben ik Alpha...en dan hebben Beta's het altijd gedaan ;) :D ....zelfs als ze het niet gedaan hebben.

LAten we de execs maar de schuld geven.

ik heb het niet echt gevolgd, maar zijn er nog GPS related updates?

Navigon kwam of is er met een prachtig gps systeem, mooier dan dat van tomtom vind ik, dat nog moet uitkomen.
Er is een lite versie die gratis is en een full versie die betalend is.
Ik weet wel niet wat de beperkingen zijn van de lite versie.
[Link niet meer beschikbaar]

Overigens...

Ik was net aan het updaten...en het statusbalkje op de iphone stond op 90% en toen: CRASH.

En nu doet ie et nie meer :(:mad:

Er is een backup gemaakt door Itunes voor aanvang van de update....en Itunes herkent mijn Iphone. Ofwel hij komt in de lijst te staan.

MAAR ik kan mijn Iphone niet selecteren omdat er een netwerk probleem is met het connecten met Itunes Store. Dus ik kan de backup niet herstellen.
Het enige dat ik kan is het diung uitwerpen en dat heeft na een paar keer proberen ook geen ene reet gedaan.

Itunes kan wel buiten de Iphone connecten met de Itunes Store (ook als mijn Iphone nog aangesloten...direct na de melding). Dus dat is weird.

Dus op een andere PC geprobeerd...zelfde probleem.

Iphone blijft overigens aangeven dat dat ding geconnect is met Itunes op het scherm. Ookal is de kabel eruit....en zelfs nadat ik IPhone aan en uit heb gezet.

Kan niets vinden op internet hierover...tenminste...niet zo een twee drie...Apple website is niet behulpzaam; itunes handleiding niet...Servicedesks en helpdesks zijn niet meer te bereiken...

Heeft iemand enig idee?

Overigens...

Ik was net aan het updaten...en het statusbalkje op de iphone stond op 90% en toen: CRASH.

Er is een backup gemaakt door Itunes voor aanvang van de update....en Itunes herkent mijn Iphone. Ofwel hij komt in de lijst te staan.

MAAR ik kan mijn Iphone niet selecteren omdat er een netwerk probleem is met het connecten met Itunes Store. Dus ik kan de backup niet herstellen.
Het enige dat ik kan is het diung uitwerpen en dat heeft na een paar keer proberen ook geen ene reet gedaan.

Itunes kan wel buiten de Iphone connecten met de Itunes Store (ook als mijn Iphone nog aangesloten...direct na de melding). Dus dat is weird.

Iphone blijft overigens aangeven dat dat ding geconnect is met Itunes op het scherm. Ookal is de kabel eruit....en zelfs nadat ik IPhone aan en uit heb gezet.

Kan niets vinden op internet hierover...tenminste...niet zo een twee drie...Apple website is niet behulpzaam; itunes handleiding niet...Servicedesks en helpdesks zijn niet meer te bereiken...

Heeft iemand enig idee?

Ik kreeg eerst ook een foutmelding omdat ik na de installatie met de simblock te maken had. ff de iPhone los gekoppelt en sim ontgrendelt, daarna weer aan gehangen en toen ging het goed.

Overigens...

Heeft iemand enig idee?

sorry geen tips in deze! dit is wel k*t voor je zeg...

zelf wacht ik altijd minimaal een week na nieuwe software releases, laat anderen de bugs maar vinden :D bovendien een zware load op de apple servers kan ook tot allerlei vage problemen leiden...

het blijft hier sowieso eng dat updaten via een XP installatie in een VirtualBox instance op een GNU/Linux host... wie gebruikt er tegenwoordig nu nog OS X of Windows? :D

heeft iemand nog leuke apps ontdekt de laatste tijd? en is jullie internet ook zo langzaam de laatste tijd? bij mij wel schandalig als je bedenkt wat je er voor betaalt per maand!:eek:

Wat toffe games wel, zeker de moeite:

Peggle! Er toffe puzzle/flipper achtige game, was aantal dagen geleden nog 79ct, nu ineens 3,99!

StoneLoops: erg cool spelletje, 79ct.

Zen Bound: echt een super mooi gemaakt spel, mooi om te patsen met je iPhone, kost iets van 2 euro ofzo.

Galcon: met de gratis versie kan je niet op internet, maar toch zeker leuk spel. Beetje risk achtig alleen dan in snellere vorm.

Warfare Inc.: Command & Conquer voor op je iPhone, cool spel maar wel wat duur (4 euro ofzo).

Lux Touch: risk voor op de iPhone: gratis, zeker aanrader! Ik speelde het zo veel dat ik ook de normale versie heb gekocht, die ****ing duur is (6 euro ofzo), miskoop, de nieuwe maps zijn niet echt de moeite en het is gewoon te duur.

sorry geen tips in deze! dit is wel k*t voor je zeg...

zelf wacht ik altijd minimaal een week na nieuwe software releases, laat anderen de bugs maar vinden :D bovendien een zware load op de apple servers kan ook tot allerlei vage problemen leiden...

het blijft hier sowieso eng dat updaten via een XP installatie in een VirtualBox instance op een GNU/Linux host... wie gebruikt er tegenwoordig nu nog OS X of Windows? :D

Nou...blijkbaar gevonden :D

Windows zuigt ass.....

Probleem is opgelost...en zelfs zonder hamer ;)

Ik heb ook geen idee hoe het is opgelost. Ik had het er helemaal mee gehad dus ik heb alles afgesloten. En niet meer naar omgekeken. Alles gedaan wat er ook maar op leek in de handleidingen en op de fora...maar kwam geen steek verder. Had al verschillende opstarts gedaan en herstarts etc.

Maar goed...ff pauze genomen..

Daarnet zette ik mijn comp aan en itunes startte op en alles was weer humpti-dori
??????

edit:

Just in case neem ik alles terug over apple-programmers en biedt ik mijn nederige excuses aan... Steve Jobs is een God en Apple moet over de wereld heersen.

Kunnen jullie alsjeblieft volgende keer mijn update gewoon laten werken zonder stress???

:D:D:D:D:D:D

weirde shit...

idd weird, dan is het nu tijd voor poging 2 ? :D

hoe zit dat trouwens met die apps?
kan je de betalende apps niet downloaden via rapidshare of overzetten van een vriend die ze gekocht heeft of gaat dat niet?

Terug
Naar boven