XXL Nutrition

Het grote iPhone topic

:mad:

Nee maar tweaks ****en soms gewoon teveel met de instellingen waardoor het soms fout gaat. Het hele 'je kan het altijd terugdraaien' verhaal klopt ook niet 100%. Zowel mijn iPod Touch en die van iemand die ik ken hadden een hoop wifi-issues eens hij gejailbreaked was, zelfs na verschillende resets. Met een toestel van 800 euro ga ik dat risico gewoon niet lopen.

En een groot voordeel van iOS tegenover Android is de veiligheid, die haal je grotendeels weg door te jailbreaken. Je hebt geen invloed meer op welke apps toegang hebben tot wat. En dan heb je nog de lekken/exploits die bekend zijn terwijl je niet kan upgraden omdat je jailbreak dan niet meer werkt.
Je kunt toch zelf bepalen welke jailbreak apps/tweaks je installeert.. Je hebt echt volledige controle over het 'risico' dat je loopt.

Als ik gewoon hele populaire/veelgebruikte, dus uitgebreid geteste dingen installeerde was er nooit wat aan de hand. Standaard zijn de sources die onveilige dingen aanbieden ook niet eens beschikbaar in de jailbreakstore

Op het moment heb ik geen jailbreak omdat die nog niet beschikbaar is voor iOS 6, maar ik mis er eigenlijk ook niet veel aan. Een Android toestel moet je evengoed rooten voordat je er hetzelfde meekunt als een gejailbreakte iPhone, dus dat beperkingen verhaal wat mensen over Apple zeggen vind ik altijd maar onzin.

Ik krijg eindelijk volgendeweek ofzo mijn nieuwe iphone,,, ze konden hem niet maken toen die in de WC gevallen was.

Je kunt toch zelf bepalen welke jailbreak apps/tweaks je installeert.. Je hebt echt volledige controle over het 'risico' dat je loopt.

Als ik gewoon hele populaire/veelgebruikte, dus uitgebreid geteste dingen installeerde was er nooit wat aan de hand. Standaard zijn de sources die onveilige dingen aanbieden ook niet eens beschikbaar in de jailbreakstore

Een jailbreak is per definitie al het onveilig maken van een toestel. Je omzeilt de maatregelen die zijn genomen om je persoonlijke info te beschermen. Wat betreft de tweaks weet je nooit echt wat er inzit. Zo heb je dat verhaal met die Siri op de iPhone 4, die mooi alle info logde op de proxyserver.

Er was volgens mij ook even een worm die uit was op Nederlandse ING gebruikers, en binnenkwam via gejailbreakte toestellen waarvan het ssh wachtwoord niet was veranderd. Eigen fout ja, maar de meeste gebruikers snappen er te weinig van om dit te doen.

En dan ook nog eens behoorlijk duur, grapje blarock, ik heb gemerkt dat je toch niet zo'n n00b was als dat ik aanvankelijk dacht. CoD: sinds wanneer ben jij een unix fan? :eek:

Wut, ken ik jou?

Ze zijn bijna zover (jailbreak 6.1). Zondag word het waarschijnlijk public.

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 19:49 ----------

Mensen die hun toestel ****en zonder het te beseffen. En mensen die een hoop tweaks installeren waardoor bepaalde apps niet meer werken en dan hun frustratie uiten in de reviews.

Oh en je toestel wordt onveilig, restricties worden weggehaald dus apps hebben veel meer toegang.

jailbreaken, rooten of whatever blijft altijd eigen risico.
als je het opfokt, verdien je het (meestal).

Voorheen ook altijd mijn iphone gejailbreaked, sinds mijn 4s maar gestopt met die onzin.

Wat ik merkte is dat mijn software steeds vaker vast liep (Apps en ios zelf) en dat ik hem steeds vaker moest resetten, tevens merkte ik dat hij aanzienlijk trager begon te worden.

En de extra functies die ik kreeg via de jailbreak vond ik niet boeiend genoeg en de apps kocht ik toch al (die 80 cent hoefde ik niet perse te besparen)
En als hij gejailbreaked is en hij doet helemaal niets meer en je kan hem niet meer restoren (dit kom ik vaak tegen) ben je gewoon ge****ed en kost het je gewoon een nieuwe. Apple ziet het aan de foutcodes toch wel wat er mee gedaan is.

Voorheen ook altijd mijn iphone gejailbreaked, sinds mijn 4s maar gestopt met die onzin.

Wat ik merkte is dat mijn software steeds vaker vast liep (Apps en ios zelf) en dat ik hem steeds vaker moest resetten, tevens merkte ik dat hij aanzienlijk trager begon te worden.

En de extra functies die ik kreeg via de jailbreak vond ik niet boeiend genoeg en de apps kocht ik toch al (die 80 cent hoefde ik niet perse te besparen)
En als hij gejailbreaked is en hij doet helemaal niets meer en je kan hem niet meer restoren (dit kom ik vaak tegen) ben je gewoon ge****ed en kost het je gewoon een nieuwe. Apple ziet het aan de foutcodes toch wel wat er mee gedaan is.

klopt. meestal is het probleem het restoren niet eens, maar het feit dat het gewoon (weinig) toegevoegde waarde heeft. ik kwam laatst wel erg mooie skins tegen voor de GUI, wil zondag toch wel even gaan prutsen er mee.

dit soort dingen zijn wel leuk;

530494d1307829350-first-third-party-ios-5-widget-uisettings-theme1.jpg

Softwaregeknoei heeft wettelijk geen gevolgen op de garantie.

Softwaregeknoei heeft wettelijk geen gevolgen op de garantie.

pas op met dat soort uitspraken ;) vooral bij Apple.
het volgende vind ik terug op http://support.apple.com/kb/ht3743

"Apple strongly cautions against installing any software that hacks the iOS. It is also important to note that unauthorized modification of the iOS is a violation of the iPhone end-user license agreement and because of this, Apple may deny service for an iPhone, iPad, or iPod touch that has installed any unauthorized software."

zie ook http://www.cultofmac.com/52463/appl...a-jailbreak-exemption-it-voids-your-warranty/

Laatst bewerkt:

Apple kan veel zeggen.

Apple ziet een jailbreak als een inbreuk op haar auteursrechten. De Consumentenbond stelde echter de gebruikers in het gelijk omdat zij zelf mogen weten wat zij met hun eigen product mogen doen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jailbreak_(iOS)

tja dan kan je heen en weer lopen, maar als ze het niet repareren houd t op :>

Probleem is wel dat het moment dat jij aan de software loopt de knoeien en hij het niet doet zou apple daar verantwoordelijk voor zijn.
Daarnaast nog het feit dat software nooit onder garantie zal vallen, vervolgens omwisselen voor een nieuwe is geen probleem, alleen betaal je daar wel een mooi prijsje weer voor.

Als puntje bij paaltje komt ben je genaaid als hij door een JB niets meer doet.

Ik heb er paar tweaks opstaan dat je homescreen verticaal kunt scrollen en de dock ook horizontaal (infiniboard en infinidock). Verder SBsettings, biteSMS, Cyntact. En nog een button voor SBsettings om alle background apps in één keer af te sluiten.
Op mn vorige telefoon had ik nog iets dat je in plaats van 4 icoontjes op een rij ook kon kiezen voor 3 of 5... ben ff vergeten hoe die heet, iemand?

Ik heb er paar tweaks opstaan dat je homescreen verticaal kunt scrollen en de dock ook horizontaal (infiniboard en infinidock). Verder SBsettings, biteSMS, Cyntact. En nog een button voor SBsettings om alle background apps in één keer af te sluiten.
Op mn vorige telefoon had ik nog iets dat je in plaats van 4 icoontjes op een rij ook kon kiezen voor 3 of 5... ben ff vergeten hoe die heet, iemand?

gridlock ?

Nee niet die.. Je kon bijvoorbeeld ook kiezen om de icoontjes in een cirkel te laten staan bijvoorbeeld, of in een vierkant.

Die Auxo ziet er ook wel nice uit trouwens. Ga ik nu downloaden :p

auxo is super :) je veegt de app gewoon naar beneden en dan sluit ie 'm af. ipv lang ingedrukt houden en op t kruisje drukken.

jij bedoelt Barrel. staat gewoon onder cydia -> favorites -> interface tweaks

Zoiets als dit dus:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Vind dat net wat mooier 3 icoontjes op een rij

Wat maakt het tegenwoordig nou nog waard om te jailbreaken voor de iets minder ''enthousiaste'' gebruiker? Ik heb vroeger altijd m'n iphone gejailbreakd, maar sinds ik geswitcht ben naar android (en weer terug), heb ik het eigenlijk niet meer gedaan. Maakt het qua productivity nog veel uit (kan me herinneren dat m'n iphone er ook wat langzamer van werd).

Terug
Naar boven