XXL Nutrition

Sticky Het Tatoeage Topic

Ik scheer trouwens normaal mijn schouders/rug etc. Ik heb mijn tattoo afgelopen donderdag laten zetten, nu is hij aan het vervellen.
Wanneer kan ik weer starten met scheren, als alles verveld is etc lijkt me toch?

Wachten totdat hij helemaal is geheeld 6-8 weken meestal.

Ik scheer trouwens normaal mijn schouders/rug etc. Ik heb mijn tattoo afgelopen donderdag laten zetten, nu is hij aan het vervellen.
Wanneer kan ik weer starten met scheren, als alles verveld is etc lijkt me toch?
Ik deed het na een week. Dan zijn alle velletjes er wel af, mits je met de juiste middel insmeert (bepanthen). Het is dan nog wel wat gevoeliger, dus wel wat rustiger aan doen, maar kan prima (de gevoeligheid is meer onderhuids en niet op de oppervlakte want dat is dan allang dicht).

Overdreven

Wachten totdat hij helemaal is geheeld 6-8 weken meestal.
Overdreven

Hoe denken jullie over de plek? Keuze is natuurlijk aan mij, dat weet ik. Beide plekken heeft zo zn voordelen, de zijkant schouder is wat subtieler, eigenlijk alleen te zien bij het dragen van een tank. Makkelijk te verbergen in formele situaties, aan de andere kant wel weer minder vaak te bewonderen dan op de onderarm :).

Dan zou ik toch voor je schouder gaan. Dan kan daar je sleeve beginnen. Op je onderarm is dan zonde.

Als het niet meer vervelt en er geen oneffenheden meer zijn, kan het eerder. Maar waarom zou je risico nemen voor een paar haren een week lang.

Dat is jouw "mening".
Waarom zou je het eerder doen?

Omdat extra lang wachten geen enkele toegevoegde waarde biedt. De huidoppervlak is dicht. Dicht is dicht. Zolang er nog velletjes van af komen zou ik het nog niet doen. Dat is ongeveer een week. Bokito heeft tot nu toe alleen maar lijnen dus dat geeft al veel minder vervelling dan wanneer het is ingekleurd.

Stel dat er nog korstjes zitten (dat is niet hetzelfde als velletjes) dan wacht je eerst tot dat dat helemaal weg is.

Over welk risico hebben we het precies? Dat Bokito zich zo aggressief diep scheert dat hij 5 huidlagen eraf scheert? Really?

Dat is bij iedereen anders. Na 10 dagen begon het bij mij pas te vervellen. Smeerde ook Bepanthen.
Dan weet ik niet wat er gebeurd is bij jou - maar na 3 a 4 dagen hoort een tattoo allang te vervellen. Uitzonderlijk. Misschien genezen wij sneller door de juice :roflol:

945475aa06d3114612ac13bf18702a2b.png

Eindelijk een plaatje gevonden waar ik naar opzoek was. Dit. De roos mag trouwens wel iets realistischer en groter in verhouding tot de speelkaarten. Veel ruimte om later mooie dingen omheen te zetten :thumbs:

Hoe denken jullie over de plek? Keuze is natuurlijk aan mij, dat weet ik. Beide plekken heeft zo zn voordelen, de zijkant schouder is wat subtieler, eigenlijk alleen te zien bij het dragen van een tank. Makkelijk te verbergen in formele situaties, aan de andere kant wel weer minder vaak te bewonderen dan op de onderarm :).
Uiteindelijk je eigen keuze. Ik wilde in een tshirt lopen zonder dat je het ziet ivm werk. Op mijn been zie je wel als ik in een korte broek loop, maar dat is zakelijk toch al not done.

Dan weet ik niet wat er gebeurd is bij jou - maar na 3 a 4 dagen hoort een tattoo allang te vervellen.
Denk dat jij dan eerder de uitzondering bent, want na 3 dagen vervellen is gewoon erg snel. Misschien ook afhankelijk van de plek ofzo?

Of bedoel je korstvorming ipv vervellen?

Terug
Naar boven