XXL Nutrition

Het trainingslog van: MichaelSmink

Bezoekers in dit topic

die gaye kickbacks zou ik vervangen voor iets nuttigers als parallel bar dips, of anders dips tussen twee bankjes met barbell op schoot, close grip bench, hammergrip dumbbell press..dat werk;)

Die close grip bench klinkt goed, hammergrip dumbbell press ook;) Bedankt Trasher.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren had ik mijn borst niet goed aangepakt. Had maar 3 sets BP gedaan, was al helemaal op na de Squat en Deadlift. Vandaag heb ik mijn borst getraind dus.

Gewone BP: 48 kg gehaald. 6-reps
Schuine BP: nog steeds 42 kg
Dumbbell press: 14 kg per dumbbell
Schuine dumbbell press: ook 14 kg. Die 14kg is vanwege het feit dat dat dumbbellsetje van mij ophoud met 14kg aan schijven. De 6kg schijven die bij mijn stang horen passen blijkbaar niet op die kleine halters, dus dat sucked wel. Terwijl die 10 en 20 kilo schijven wel passen. Maar dat is weer te zwaar:(
Fly en schuine fly: Dus ook 14 kg.

Hopelijk kan ik nog een aantal schijven van 5kg voor een nette prijs ergens vandaan halen, 30 mm overigens. Ik zou er eventueel steekgewichten aan kunnen hangen?:p

Groeten,
Michael
 
Skullcrusher is iets heel anders dan een kickback, als je wel kickbacks wilt doen moet je die als laatste doen van je drie triceps oefeningen.
 
Skullcrusher is iets heel anders dan een kickback, als je wel kickbacks wilt doen moet je die als laatste doen van je drie triceps oefeningen.

Leg het verschil eens uit dan?;) Alleen zeggen dat hij anders is heb ik niks aan.
 
Leg het verschil eens uit dan?;) Alleen zeggen dat hij anders is heb ik niks aan.


Als je kickback als eerste gaat doen is je triceps al te vermoeid om de skullcrusher te goed te doen en met skullcrusher kan je meer spieren kweken in je triceps ,kickback is meer isolatie oefening dan skullcrusher.

Ken je de oefeningen btw?
 
Als je kickback als eerste gaat doen is je triceps al te vermoeid om de skullcrusher te goed te doen en met skullcrusher kan je meer spieren kweken in je triceps ,kickback is meer isolatie oefening dan skullcrusher.

Ken je de oefeningen btw?

Oke;) Ja de kickback die ken ik, anders zou ik hem ook niet noemen... Oh wacht, een Skullcrusher is een pullover?
 
Oke;) Ja de kickback die ken ik, anders zou ik hem ook niet noemen... Oh wacht, een Skullcrusher is een pullover?


Check maar ff filmpje van een skullcrusher is wel een lekkere voor de triceps samen met dippen.
 
Check maar ff filmpje van een skullcrusher is wel een lekkere voor de triceps samen met dippen.

Oke, een skullcrusher lijkt op een pullover toch? Maar heb je daar persé een EZ-bar voor nodig? Of kan het ook met een normale barbell? Train je met een pullover eigenlijk ook je borst?
 
Oke, een skullcrusher lijkt op een pullover toch? Maar heb je daar persé een EZ-bar voor nodig? Of kan het ook met een normale barbell? Train je met een pullover eigenlijk ook je borst?

Pullover is voor borst en skullcrusher kan prima met een normale stang mits je goede techniek hebt anders heb je weinig aan skullcrusher.
 
Pullover is voor borst en skullcrusher kan prima met een normale stang mits je goede techniek hebt anders heb je weinig aan skullcrusher.

Aight, bedankt. Dan ga ik eens die skullcrusher proberen, en werken aan die techniek. Want volgens jou is het een erg goede oefening toch?;)
 
Aight, bedankt. Dan ga ik eens die skullcrusher proberen, en werken aan die techniek. Want volgens jou is het een erg goede oefening toch?;)


Denk dat iedereen hier op dit forum dat wel kan be-amen .:cool:
 
Denk dat iedereen hier op dit forum dat wel kan be-amen .:cool:

Haha oke:)

Maar ik ga nu pitten;) Tot zondag. Morgen zit ik in Zwartsluis, op een speedboot:cool: Zondag weer terug waarschijnlijk.
 
Hallo DBB’ers,

Vandaag weer getrained. Ging wel lekker naar mijn mening:) Ik heb squats gedaan, bent-over-rows, benchpresses en deadlifts. Military press durf ik nog even niet aan. Om mijn schouders te trainen doe ik dan wel barbell shrugs en lateral raises.

De volgende PR’s heb ik bereikt:

Benchpress: 8 X 48 kg
Squats: 3 X 60 kg (fullsquat, bijna de grond aangeraakt met mijn kont)
Bent-over row: 6 X 52 kg (Is dat veel eigenlijk?)
Deadlift: 6 X 82 kg

Het zijn allemaal PR’s :D Dus daar ben ik wel blij om, training ging goed dus. De geassisteerde oefeningen heb ik niet gedaan ( dat zouden crunches en skull crushers zijn) had er geen energie meer voor. Geeft wel een lekker gevoel dat trainen, mijn biceps zijn helemaal opgeblazen (meten opgewarmd 32,5 cm trouwens) En mijn onderrug is flink stijf.

Met het deadliften heb ik trouwens al mijn gewichten er op gehangen. Dus ik heb nieuwe schijven nodig:P Twee van 15kg of twee van 20kg.

Waarschijnlijk heb ik jullie hierbij wel genoeg op de hoogte gebracht.
Groeten,
Michael
 
Hallo DBB’ers,

Vandaag weer getrained. Ging wel lekker naar mijn mening:) Ik heb squats gedaan, bent-over-rows, benchpresses en deadlifts. Military press durf ik nog even niet aan. Om mijn schouders te trainen doe ik dan wel barbell shrugs en lateral raises.

De volgende PR’s heb ik bereikt:

Benchpress: 8 X 48 kg
Squats: 3 X 60 kg (fullsquat, bijna de grond aangeraakt met mijn kont)
Bent-over row: 6 X 52 kg (Is dat veel eigenlijk?)
Deadlift: 6 X 82 kg

Het zijn allemaal PR’s :D Dus daar ben ik wel blij om, training ging goed dus. De geassisteerde oefeningen heb ik niet gedaan ( dat zouden crunches en skull crushers zijn) had er geen energie meer voor. Geeft wel een lekker gevoel dat trainen, mijn biceps zijn helemaal opgeblazen (meten opgewarmd 32,5 cm trouwens) En mijn onderrug is flink stijf.

Met het deadliften heb ik trouwens al mijn gewichten er op gehangen. Dus ik heb nieuwe schijven nodig:P Twee van 15kg of twee van 20kg.

Waarschijnlijk heb ik jullie hierbij wel genoeg op de hoogte gebracht.
Groeten,
Michael

Wow die BOR is zeker goed, ik krijg maar 5x40Kg van de grond :eek: En als je armen 32.5 zijn mag je je avatar wel ff update :D
 
Wow die BOR is zeker goed, ik krijg maar 5x40Kg van de grond :eek: En als je armen 32.5 zijn mag je je avatar wel ff update :D

Ja ik deed BOR voor het eerst, en het ging erg goed:) Haha oke;) Nee ik wacht nu met foto's posten:) Over een paar maanden post ik wel een nieuwe pic!
 
Trouwens, die bent-over-row, was geen 52 kg, maar 60 kg. Was vergeten de stang erbij te rekenen. Maar is dat zo veel dan? Want ik krijg het toch vrij makkelijk omhoog. De oefening is toch:

Ligt door je knieën, rug recht, kont naar achteren, de stang van de grond afpakken, en de barbell naar je borst toe tillen? Een beetje dezelfde houding als bij een squat als je naar beneden gaat.

Hoe kan je trouwens goed vooruitgaan qua bench. Want dat wil nog niet echt. Moet je korte bewegingen maken, of volledig strekken, en moet de barbell je borst aanraken of iets daarboven? Misschien is het een idee om een extra assisted oefening te doen, speciaal voor mijn borst. Misschien schuin BP, of fly's?
Alvast bedankt.

Groeten.
 
Op die foto lijk je een 26cm ecto, update!! Dan krijg je meer respect :D
 
Back
Naar boven