MuscleMeat

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

@ Massalah: Hoe ziet die routine eruit ?

Dit is die routine Hiek ...

The Modified Gymnast's Back Routine / Charles Poliquin

In a nutshell, you'll be doing one long set of both pull-ups and chin-ups using a variety of hand positions. You'll use the old "rest/pause" method between positions. After a warm-up and some stretching, do the following in order:

1) Wide-grip pull-up, AMRAP (as many reps as possible)

2) Rest for ten seconds

3) Medium-grip pull-up, AMRAP

4) Rest for ten seconds

5) Medium-grip chin-up, AMRAP (Notice your palms are now facing you.)

6) Rest for ten seconds

7) Narrow-grip chin-up, AMRAP

8) Rest ten seconds

9) Parallel grip chin-up (see below), AMRAP

10) Rest for three minutes

11) Drag your sorry butt off the floor and repeat the whole thing twice. (Rest about two minutes inbetween sets)

Pas wel op he met die elleboog van jou weer een blessure erbij kan je niet hebben, voor de rest nette trainingen.

In plaats van andermans schema's te kopieren moet je echt gaan leren om zelf een goed schema in elkaar te zetten, wat bij jouw lichaam past.

Niemand kent jouw lichaam als dat je zelf kent/voelt.

Lekker toch.:D

Hoe is die combi oefening eigenlijk verlopen?

• Topic Starter Topic Starter
@ OWN :) beetje idioot denk ik, maar dat staat in jouw logje haha :D

Vandaag Rug...

Kort logje ..
Ik had zekers wel zin aan te trainen, maar heb vandaag (en doe ik de rest van de week ook ) rustiger aan gedaan ivm dat ik toch erg bang ben dat die elleboog door zet en ik dus straks echt weer met de gebakken peren zit (golfelleboog)

Assisted chins (bank onder de optrekstang) 5 x BW

DL's 5 setjes met 130-140 kg

Smalle grip pull up
4 x 8 (kreeg weer last van die elleboog, dus daarna helemaal rustiger aan gaan doen)

T-bar's : 4 setjes x 8 met 3 plates

Elleboog werd nu echt vervelend en ben maar helemaal even gestopt...

Klote om te horen man, ga je er mee naar de fysio of?

Mwah .. volgende week eerst maar eens lekker op vakantie voor 2 week en alleen gewoon goed blijven vreten ...

Trainen was ik niet van plan .. gewoon eens kijken wat die arm gaat doen dan. Ik zie het nu nog als iets op de loer liggends... 1 a 2 weekjes eruit kan wel goed zijn om het lijf weer eens helemaal ff te genezen :) Ben toch al vanaf half april weer goed bezig, dus een tijdje rust is wel ff weer op zijn plek ..

Plus dat ik her en der toch zie dat de progressie wat stil ligt.. dus eerst maar weer eens ff lekker d'r uit en goed rusten.

Enjoy your holiday zou ik dan maar zeggen ;) herstel ze in de tussentijd!

Mjah ... voooralsnog heb ik er goed vertrouwen in dat het gewoon geneest op mijn vakantie. . ben geen rare extreme dingen van plan, hooguit beetje computeren en voor de rest socializen met alle bekende nerds die ik al weer veel te lang niet gezien heb :) (het is die jaarlijkse computervakantie weer !!, vorig jaar een fantastische line-up foto gepost en veel positieve reacties daar op gehad)

niet gaan bergklimmen dan op je vakantie hé ;)
neem maar goed je rust, dan ben je imo wel hersteld als je terug bent

WTF daar zeg je wat Sanca :D
1 van de dagen is er een recreatie activiteit met daarbij een klimtoren ..
(ik mag wel graag wandklimmen :| )

Goeie vakantie alvast kerol!!

Vandaag:
Benen .. :)

Daar is niks mis mee dus dat ging weer als een trein..
Squats:
4 sets opwarmen.
10 x 120
3 x 10 x 130
2 x 10 x 140

Leg Press op de 45 graden stellage:
moest een beetje gewicht zoeken, heb deze eigenlijk nog nooit gebruikt..

1 x 10 x 8 plates
1 x 10 x 10 plates
Kwam uiteindelijk terecht op 2 x 10 x 12 plates + wagen (geen idee wat dat ding weegt)

Ook weer begonnen met lunges:
3 x 8 x 45 kg (met OLY bar, vind ik prettiger als dumbbells aan mijn handen te bengelen)

Nog een paar setjes Leg Extensie licht geprobeert..

Leg curl
5 x 8 x 67 kg

Staande kuitmachine 4 x 15, gewicht weet ik eigenlijk niet.. kuiten waren wel flink naar de klote na deze sets..

Overall:
Ik blijf vooruitgaan met die benen, ook kwa hoe de benen er nu weer uit beginnen te zien blijft het erg goed gaan (vind ik zelf ;) ) als ik de foto van de pootjes zou posten zou er toch altijd weer opmerkingen komen dat ik sprietpoten heb. Ik vind dat ze weer netjes vooruitgaan na dat ellenlange blessureleed..
Ik kan lekker full power trainen en ik trek me weinig meer aan van die rare lichte zeurpijntjes nog af en toe.. Gewoon lekker knallen :) ik had mijn benen ook weer ramvol zitten :) Zou een trainingsmaat foto's laten maken in de vechtsportzaal, GVD na 2de foto batterijen naar de klote.. als ik de batterijen lang in de cam laat zitten lopen die dingen dus langzaam leeg :(

Nog een paar setjes Leg Extensie licht geprobeert..

hoezo licht geprobeerd?!

In verband met dat ik die oefening tijden niet heb gedaan en ik mijn knie langzaam weer daaraan wil laten wennen.. hij had al behoorlijk op zijn donder gehad ook door het uitstappen..

In verband met dat ik die oefening tijden niet heb gedaan en ik mijn knie langzaam weer daaraan wil laten wennen.. hij had al behoorlijk op zijn donder gehad ook door het uitstappen..

owja, die knie, sorry, slipped my mind ;)

uitstapen kan een b*ch zijn, op muaythai doen we nu bw 200reps elke kant en dan 200 bw squat, het lijkt altijd net of mn benen gaan knappen ;)

Lekker getraind toch, ben wel benieuwd naar die benen van je! Zie het maar
zo de volgende keer dat je foto's schiet zullen je benen groter zijn ;)

Paar weken terug gemeten, toen waren ze koud ruim 64 cm al weer ..

Ik loop in ieder geval weer heerlijk krom van de spierpijn (ik weet dat spierpijn geen graadmeter is voor groei) maar wel weer hard getraind in ieder geval)

@ Massalah: Klote camera :( Hier in huis lukt het me niet enigszins nette foto's te krijgen, De massa komt voor geen meter uit (nu heb ik ook weinig massa :(, maar weeg toch bijna 103 kg nu met een zeer acceptabel BF, lijnen zijn licht zichtbaar in de buik )

@ Sanca.. ik heb stabilisatie oefeningen gekregen van een fysio / manueel therapeut die echt van wanten weet..

Ik doe die oefening nog altijd trouw (niet elke dag, b*ch die ik ben, daardoor duurt het allemaal wat langer) en de stabiliteit in mijn linkerknie word steeds beter ..

Zo met die oefeningen werk ik weer helemaal toe naar een echt sterke basis.. alhoewel overigens die squats volkomen pijnvrij gaan..!

En jah 2 en een half weekje lekker vakantie houden en goed blijven vreten gaat ook zeker helpen aan het herstel.. heb die f***in elleboog ook mooi ff de tijd om helemaal gefixed te zijn!

Vandaag: Armen / buik / kuiten

Ik heb eigenlijk een "van alles wat" training gedaan met een paar setjes van diverse oefeningen voor de armen.. dit in verband met de nog steeds aanhoudende pijnklachten in mijn elleboog.. Dus wat diverse oefeningen gedaan met niet al te zware gewichten en oefeningen gepakt die dat deel van mijn arm wat ontzagen..

Wel flink de buik en de kuiten nog ff aangepakt.. (buik 4 oefeningen gesuperset in 4 giantsets, kuiten nog ff flink afgemaakt met 2 oefeningen in superset.)

vandaag :
Borst ...

Mijn hele training noodgedwongen "om moeten draaien" omdat diverse dingen bezet waren (klotevakantietijden)

Ben dus begonnen met FLY"s, incline en plat, (17'5 kg x 10 x 4 setjes)

Daarna banken, 4 x 10 x 80 kg (leuk dat pre-exhausten :P )

Daarna de gecombineerde oefening (flyover - press ) 4 x 8 x 40

Daarna nog wat RC-werk..

OVerall: Verneem dat ik de laatste weken erg moe ben en ook minder gewicht kan gebruiken op sommige oefeningen, ik ga dus dan ook 2 weken echt helemaal lekker niks doen en lekker recovere-en en herstellen .. Toch het idee dat ik lichtelijk wat overtraind aan het raken ben.. blessures spelen weer meer op enzovoort.. Er gaan een paar lichte dumbbells mee, zodat ik wel me RC-werk lekker door kan blijven zetten, erg veel baat bij die oefeningen en niet veel gewicht nodig..

Terug
Naar boven