AndroidHealthClinic

Sticky Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky!

Bezoekers in dit topic

Ruimte is het grootste probleem voor de meesten, heb je een grote kelder ofzo?
 
50x12x40= 24000€
zelf als je een powerrack van 1000€ koopt maak je nog gigantisch veel "winst"
 
Niiiice :D

Ik wil zeer graag een homegym maar ik heb gwn geen plaats :S
 
hoi!
nice home gym maat!
maar khad een vraagje!
door gebrek aan tijd kan geraak ik niemeer in de fitness
nu ja kheb nu wel al dumbbells en binnekort ook barbell en bench
kan jij toevallig soort van schema opstellen wat ik kan doen met die dingen?
normaal deed ik rug en triceps dan dag 2borst schouders en biceps en dag drie squats , leg curls leg extension en standing calves
can u help me out?
thanx!
 
stronglifts zei:
Strength Training with Only One Barbell

Oct 15th, 2007 by Mehdi Tags: Exercise, Home Gym, Strength Training, Weight Lifting

One Barbell

I bought my home gym in 2004. Three months passed between the time I received my barbell, plates & dumbbells and when I got my power rack.

I didn’t want to train in a commercial gym anymore, so I decided to train at home with what I had. Without a power rack & bench. Strength training with only one barbell.


Who is This For? Examples in which strength training with one barbell is better:

* Your gym has no Squat Rack or Bench.
* Your gym has only smith machines.
* You want a home gym but you’re low on budget.
* You want a home gym but you lack space.


Squats. Without a power rack, the problem is getting the bar on your back, front shoulders or overhead; depending on the squat variation. Some solutions:

* Back Squat. Get the weight on your back using the Steinborn Lift.
* Front Squat. Power Clean the weight onto your shoulders & squat.
* Overhead Squat. Snatch or Clean & Press the weight overhead.

Back Squats allow you to lift the heaviest weights. Front Squats are the best replacement for Back Squats. And Overhead Squats are a full body exercise which will get you strong abs & healthy shoulders.

I prefer the Power Clean + Front Squat. You’ll never stress your legs maximally this way, because the Power Clean is the limiting factor. However squatting at a lower intensity is better than no squatting. And you still have Deadlifts.


Deadlift & Barbell Rows. You don’t need a power rack for Deadlifts, Bent-Over Barbell Rows & Pendlay Rows. Deadlifts allow you to stress your body with heavy weights. Barbell Rows will work your back hard in absence of Pull-ups.


Overhead Press. My power rack is not big enough to Overhead Press inside it. It also doesn’t have external safety pins. So I Power Clean the weight on every set onto my shoulders & press from there.

Overhead strength is the limiting factor unless you lack technique on the Power Clean. You’ll lose strength cleaning the weight although I’ve been doing this for so long it feels weird pressing overhead without cleaning the weight first.


Floor Press. The Floor Press is a great alternative to the Bench Press when you don’t have a Power Rack & Bench. Floor Press work your triceps more: you’re only doing the top part of the movement.


Variations. You can do the Beginner Strength Training Program I & II using only one barbell. But there are plenty of other exercises you can do. Examples:

* Zercher Squats, Jefferson Squats, Hack Squats, etc
* Halting Deadlift, Romanian Deadlifts, etc
* Close Grip Floor Press, Push Press, etc
* Lunges & Step-ups.
* Unilateral movements using one barbell


As a beginner, one barbell will help you build muscle & strength. Once you get more experienced, a Power Rack is the first investment you should make.
en dan kan je nog wat meer variatie brengen door dumbbell oefeningen er in te verwerken :)

link naar het artikel

Niiiice :D

Ik wil zeer graag een homegym maar ik heb gwn geen plaats :S
in je tuin?

of als je wat vrienden hebt die ook het trainen in een sportschool beu zijn koop je tesamen een homegym en plaats je die in zo'n huurgarage.
 
een eigen goede homegym lijkt mij idd ook veel vetter dan de (health) sportschool. damn ik heb een verlanglijstje waar je u tegen zegt :D maarja heb geen ruimte en ook geen geld
 
2.1 Een geschikte ruimte zoeken
Buitenshuis is ook mogelijk maar meestal heb je daar problemen met vocht en is er een verhoogd risico op inbraak.

inbraak???
ik zie ze nog niet zo snel met 200kg aan gewichten er vandoorgaan...

voor de rest top stuk!!!
 
en dan kan je nog wat meer variatie brengen door dumbbell oefeningen er in te verwerken :)
link naar het artikel
Ik zou zeker - ik zou het bijna een verplichting durven noemen - buiten de barbell nog een paar aanpasbare dumbbells kopen, ook al is het veranderen van de schijven veranderen (koop je nog zo'n extra paar ;) en instellen op voorhand als je een circuitje ofzo doet), je kan soms meer motor units aanspreken met db's dacht ik, vb in het geval van db bench press, en daarnaast heeft een variatie op een oefening een positieve invloed op de gewone versie

Soit, ik heb een kamertje gevonden in mijn huisje-in-opbouw voor mijn squat rack, een klein setje dumbbells met schijven (ik ga geen geld uitgeven aan 10 paar aparte db's), en wat extras
 
Laatst bewerkt:
Voila, powerrack besteld met redelijk veel extras enzo... toch weer eens 1500 euro armer :)
 
Voila, powerrack besteld met redelijk veel extras enzo... toch weer eens 1500 euro armer :)

welke en wat heb je besteld dan????????

heb zelf vorige week ook het 1 en ander besteld....wacht met smart!!!;)
 
Verschil in halterstang

Allereerst goedemorgen mensen!

Dit is mijn mijn eerst post hier op het forum :D
Ik ben nu een kleine 2 maandjes bezig met fitness en sporten thuis.(ja ik weet dat je beter op de sportschool kun beginnen maar ik ben eigenwijs)
voornamelijk biceps oefeningen met de dumbbells en buikspieroefeningen.

Nu ben ik alleen van plan om vandaag een halterstang te gaan kopen bij perrysport om al eerste insteek mee te chinnen maar ook om mee te halteren..
Nu is mijn vraag aan jullie alleen wat nou het grote verschil en voordeel/nadeel is van een rechte halterstang ten opzichte van een met krommingen?

Ik ben echt nog een beginnener en aan mijn dumbbell hangt dus ook een gewicht van nog maar 8 kilo :rolleyes:

Oja en ik ben 20 jaar.

Ik hoop op wat feedback!

Mvg Dennis.
 
Allereerst goedemorgen mensen!

Dit is mijn mijn eerst post hier op het forum :D
Ik ben nu een kleine 2 maandjes bezig met fitness en sporten thuis.(ja ik weet dat je beter op de sportschool kun beginnen maar ik ben eigenwijs)
voornamelijk biceps oefeningen met de dumbbells en buikspieroefeningen.

Nu ben ik alleen van plan om vandaag een halterstang te gaan kopen bij perrysport om al eerste insteek mee te chinnen maar ook om mee te halteren..
Nu is mijn vraag aan jullie alleen wat nou het grote verschil en voordeel/nadeel is van een rechte halterstang ten opzichte van een met krommingen?

Ik ben echt nog een beginnener en aan mijn dumbbell hangt dus ook een gewicht van nog maar 8 kilo :rolleyes:

Oja en ik ben 20 jaar.

Ik hoop op wat feedback!

Mvg Dennis.

Perrysport is belachelijk duur. Als je wat rondkijkt, heb je materiaal voor de helft van de prijs.
Neem een rechte barbell, daar kan je veel meer mee. Een kromme is alleen voor curls.
 
Ohw oke nja ik heb daar nu dus wel een halterstang gehaald en die kreeg ik met korting voor 30 euro...;)

Ik heb indd een rechte genomen van 165 cm

Maar ook met deze rechte stang kun curlen toch?

groeten! En bedankt voor je reactie trouwens
 
Je kan zeker curlen met een rechte stang. Alleen bestaat kans dat je eerder last van polsen krijgt.

Nog een tip koop steeds een baar van 1.80 niet van 1.65, als je deze wilt gebruiken voor BP en deadlifts enz. 1.65 moet je vaak al goed mikken om terug in te gooien.
 
Oke, nja ik gebruik nu deze natuurlijk eerst maar wat bedoel je precies met '' goed mikken om terug te gooien? Want ik vind deze ook al behoorlijk lang eerlijk gezegd...

Sorry ben echt een NoOb wat dat betreft ;)
 
Oke, nja ik gebruik nu deze natuurlijk eerst maar wat bedoel je precies met '' goed mikken om terug te gooien? Want ik vind deze ook al behoorlijk lang eerlijk gezegd...

Sorry ben echt een NoOb wat dat betreft ;)

Als je zou gaan BP, met een stang van 1.65 en je hebt een bankje met opvangbeugels, die tamelijk ver uit elkaar staan, moet je baar al mooi in leggen. Met een bredere stang heb je meer speling.

Kijk op deze foto zie je, wat ik bedoel:

6z6140.jpg


Onderste is 1.65 en past net, terwijl de bovenste 1.80 m is en makkelijker inlegbaar is.
 
mooie gym.mooi stuk.
 
Back
Naar boven