AndroidHealthClinic

Sticky Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky!

Hey homegymmers,

ik vroeg me even af welke vloer jullie hebben in jullie home-gym ?

grtjs

ik denk keramische tegels.

niet de beste vloerbedekking voor een homegym :p

turnmatten mag er 100kilo laten opvallen vloer voelt er niets van :p

Rubberen matten (van een mm of 6 denk ik...) :thumb:

O ja, en welk merk en type + waar aangekocht?

grtz

Ik heb vloerbedekking in mijn home gym. Gewoon over de originele vloer (laminaat) gelegd, houd het geluid goed in bedwang en loopt nog lekker ook :D

netje, is het in de winter niet koud in zo'n kelder dan?

Dit is wat ik staan heb + hometrainer, zonnebank en wat handgewichten die uitgeleend zijn.
Deze werd niet meer gebruikt nadat we 5-6 jaar geleden een overstroming hadden in de kelder en zoals je op de foto kan zien dz onderkant van wat toestellen en de gewichten verroest zijn we hebben er al het tapijt moeten uittrekken

Nu denk ik er toch aan om deze terug op te knappen en deze voor de eerste keer zelf te gebruiken (ben 21 jaar)
kleine test gedaan: kan 10*40(+ gewicht van bar) benchpressen en enkele keren 60 onopgewarmd :p kweet niet of dit een goed begin is of niet

anyway have fun

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je maakt het wel heel aantrekkelijk om erover na te gaan denken :P;)

ben nog nooit naar een gym geweest, maar ben toch van plan om een benchpress te kopen. Er zit een bankje en daar aanvast 2 standaards voor de halter natuurlijk, een halter, en 25 kilo aan gewichten.

Dit alles voor 30 euro, mooie deal toch?:cool:

First squats, then bench.

Aangezien die benchpress bijna niks kost, koop ik er dan ook nog wat anders bij:) Me vader denkt dat 25 kg al veel gewicht is???

Maar voor squats moet je toch veel meer gewicht hebben?

Misschien koop ik nog 2 hogere standaards erbij voor de squat dan?
En natuurlijke extra gewichten zodat ik ook kan deadliften:D

Begint het dan al ergens op te lijken?

Ikzelf zou:

1-barbell + weight
2-squat stands maken of stands/rack kopen
3-bench

Oke dankje voor reactie:)
Ik laat wel een keer foto's zien als ik het binnen heb;)

Informatief stuk!

Ben me juist aan het orienteren op het thuis training.

M'n eerste sportschool brandde af, bij m'n tweede sportschool ging degene waar ik eigenlijk voor kwam (de persoon die super goede voeding-en train schema's maakte) weg wegens conflict met de sportschoolhouder.

kom ik na 3 weken vakantie terug is sportschoolhouder er mee gestopt en zit er een totaal onbekende kerel in "mijn" toko, die 0 verstand heeft van fitness/bodybuilding what so ever.

Allemaal begrijpelijke keuzes, maar ik ben het gejojo een beetje zat en wil lekker thuis gaan trainen. Vond dit stuk erg goed en ga het waarschijnlijk ook zo opbouwen.

Toch was ik benieuwd wat jullie hier van vonden:

http://www.tweedehands.nl/sport-fitness/fitness-vechtsporten/fitness/pivot-sport-lever-gym-halterbank-77853118.html

ik hoor graag waarom wel of niet.

Groet Frank

Terug
Naar boven