MuscleMeat

Sticky Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky!

Bezoekers in dit topic

welke en wat heb je besteld dan????????

heb zelf vorige week ook het 1 en ander besteld....wacht met smart!!!;)
De barbarian powerrack met 140kg(+bar) en lat toestel. Heb gister al de helft in elkaar gestoken (staat tijdelijk in mijn oude kamer bij mij ouders tot als mijn huis klaar is). Het voelt alleszins al heel stevig aan.

Dus in totaal:
- babarian powerrack, met multi bench, lat station en 140kg pakket
-> de schijven zijn opgewaardeerd in gietijzer barbarian
- enkele kleine gewichten (voor kleine increases)
- 2x25kg
- easy curl bar + sluitingen
- extra pro barbell
- wrist wraps (had vroeger veel last van polsen)
- krijt
- 2 grote matten
- 2 extra kettlebells (8kg en 24kg)
- en nog wat kleine dingen

momenteel die ik thuis (appartement) in afwachting al deadlift, squat (hetgeen in nog net kan cleanen), barbell row, db bench press, en wat beach work isolatie van voorarmen en triceps (liggen nogal achter heb ik indruk)

Ik ben heel tevreden van de aankoop :)
 
T.s. heeft een prachtige gym.:cool:
Het nadeel vind ik dat je sneller geneigd bent wat minder te doen, minder intensief trainen dan wanneer je naar een sportschool gaat.
Dat kan ook een gebrek aan karakter van mijn kant zijn (geweest) :o
Persoonlijk heb ik er geen plaats voor, en zou ik al genoegen nemen met een rek, verst. bankje, en voldoende gewichten met een olympische halter... ;)
 
ik train op mn kamer 3x3 ofzo.

er past een halterbankje, halter, dummbells en wat schijven dus voldoende om alles te trainen.
 
ik heb nu abbo op sportschool maar ben nog steeds blij met mn homegym, zet nog steeds verschillende records thuis :D
 
Heb ook een tijd homegym gehad; bench ( verstelbaar ) , roeiapperaat, olympishe halters , dumbbells, 200 kilo aan gietijzer, hahah handknijpers en zo elastieken voor te trainen,... maar allemaal verkocht :) terug naar de gym
 
ik train op mn kamer 3x3 ofzo.

er past een halterbankje, halter, dummbells en wat schijven dus voldoende om alles te trainen.

Daarom ben je natuurlijk ook zo'n brutal beast:eek:
 
Precies zoals ik het thuis wil hebben, heb de ruimte maar momenteel niet het geld om hieraan uit te geven...
 
De barbarian powerrack met 140kg(+bar) en lat toestel. Heb gister al de helft in elkaar gestoken (staat tijdelijk in mijn oude kamer bij mij ouders tot als mijn huis klaar is). Het voelt alleszins al heel stevig aan.

Dus in totaal:
- babarian powerrack, met multi bench, lat station en 140kg pakket
-> de schijven zijn opgewaardeerd in gietijzer barbarian
- enkele kleine gewichten (voor kleine increases)
- 2x25kg
- easy curl bar + sluitingen
- extra pro barbell
- wrist wraps (had vroeger veel last van polsen)
- krijt
- 2 grote matten
- 2 extra kettlebells (8kg en 24kg)
- en nog wat kleine dingen

momenteel die ik thuis (appartement) in afwachting al deadlift, squat (hetgeen in nog net kan cleanen), barbell row, db bench press, en wat beach work isolatie van voorarmen en triceps (liggen nogal achter heb ik indruk)

Ik ben heel tevreden van de aankoop :)

En hoe bevalt het ? Heb je een paar foto's? Waar heb je je materiaal gekocht?

gtrz
 
Wow, dit zijn hele goede ideeën voor een homegym. Mag ik vragen, net als Colombo, wat je ervaringen zijn? Ik stel het op prijs dat je waar voor je geld wilt hebben. Ik heb zelf geen ervaring met die Barbarian Powerrack dus ik zou graag horen wat voor ervaringen je ermee hebt. Ik hou zelf ook van kwaliteitsmateriaal en nu ik zelf op zoek ben voor een homegym weet ik ook dat ik spijt zal krijgen als ik goedkope spullen ga kopen. En het is niet alleen een mentale kwestie. Sommige dingen zijn beter als je er meer voor neerlegt, terwijl andere dingen nou eenmaal hetzelfde zijn. Bellen meet Pretium is hetzelfde voor minder geld. En Acer maakt een goede computer die niet zo duur is als een Mac. Maar wanneer het om gewichten gaat moet het gewoon sterk genoeg zijn en goed aanvoelen om er goed me te kunnen trainen.
 
Thuis trainen is echt te rlxd.

@ cgevers; vrijwel iedereen die een barbarian powerrack heeft is er over te spreken. Zelf heb ik een rack van bodycraft en die vind ik top.
 
Mooi stuk,

Ik begin nu bij een sportschool waar ze het merk Precor hebben. Weet iemand of dat ook een goed merk is?
 
Mooi stuk,

Ik begin nu bij een sportschool waar ze het merk Precor hebben. Weet iemand of dat ook een goed merk is?

Meeste dingen vind ik wel fijn, alleen de leg press en de lying leg press zijn heel erg onstabiel als je met hogere gewichten gaat werken..
 
ik en m'n pa zijn bezig een homegym te monteren op de zolder (afmetingen; 20m op 15m schatting)dus genoeg plaats bedankt voor al je tips enzo bedankt kerel!
 
Ik ben op zoek naar een goedkoop rek om te bankdrukken, een bankje heb ik al. Iemand tips?
 
Ik ben op zoek naar een goedkoop rek om te bankdrukken, een bankje heb ik al. Iemand tips?

Denk dat een freerack de goedkoopste oplossing is, kan je ook nog squatten bijv.

Of anders hopen dat je op marktplaats een 2e hands power rack tegen komt.
 
Hoi allemaal,

ik ben zelf ook pas met een homegym op te starten.
Dit is wat ik voorlopig heb staan:

Boodycraft Powerrack
bodycraft f320 halterbank met leg curl en extension. (tot 100kg)
Olympische bar van 2m lang.
4 dumbbells en Curlstang.
220 kg aan gewichten.

Dit alles voor 800 euro.

Nu had ik nog enkele vragen.
Hoe doen jullie eigenlijk jullie calf raises? Nemen jullie een kussen en zetten jullie daar je dumbbells op?
Nu was ik mss nog wel van plan om een lat pulley bij te kopen, maar zou het dan niet meteen handiger zijn om een kleine tower te kopen?
Ik vind het zonde van zo een aparte machine te kopen waar ik maar een beperkt aantal oef op kan doen.
Heeft er iemand van jullie thuis zo een tower staan?

Grts,

Wouter
 
Back
Naar boven