XXL Nutrition

Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

Peiling Peiling Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

• Maakt niets uit als je ze niet doet, zat oefeningen waar je net zo groot door kan worden!

Stemmen: 45 8,3%
  • Belangrijke oefeningen, maar je kan zo goed als zonder als je ze met de juiste oefeningen vervangt

Stemmen: 173 31,9%
  • Zonder squat en/of deadlift word je nooit echt groot, en je groeit ook niet zo snel

Stemmen: 325 59,9%

• Totaal stemmers
    543
uit mijn ervaring zeg ik dat ze echt nodig zijn, toen ik begon met squatten ging ik in heel veel dingen vooruit... en toen ik daar bij ook ging deadliften werd ik bij vrijwel iedere oefeningen een stuk sterker (kan er eigenlijk geen verzinnen waar ik niet op voorruit ging)... ik geloof zeker in die 2 oefeningen als enorm goede basis en daarbij komt dat ze ook nog is heerlijk zijn om te doen

squat en deadlift zijn een must, waarom denk je dat het 2 van de 3 onderdelen zijn met Powerliften?

:D :p

• Topic Starter Topic Starter
Thx voor de poll trouwens maakt het topic stuk beter :)

hoe belangrijk zijn squat en deadlift

Deze zijn heel belangrijk. Ik doe in ieder geval de squat altijd. Zoveel spieren worden dan getraind. Buik, rug, benen, billen, kuiten en uithoudingsvermogen. Ook heel belangrijk is dat door te squatten je testosteron gehalte behoorlijk stijgt, dus ook daarom extra groei voor je hele lichaam.

deadlift idd echt niet in een smithrek want dat is echt klote, omdat je normaal het gewich iets naar je toe haalt en met smith lukt dat niet, je moet dus iets naar voren schuivelen, klote dus..

squaten kan ik (nog) niet, ik ben aan mij knieein geopereerd en als ik probeer te squaten ga ik er gewoon door heen en heb altijd erg veel pijn in mijn knieen. weet iemand hier misschien iets op? ik dacht gewoon benen t eblijven trainen en als ze sterker geworden zijn te beginnen...

Wachten tot je hersteld bent voordat je gaat squaten.. als het te lang duurt moet je gewoon terug gaan naar de dokter.. Squat is een natuurlijke beweging en hoort geen pijn te doen.

"ow mike sinds dat ik nu doe squatten en deadliften is mijn hele leven veranderd,
dit is echt een amazing discovery!!!" :D

gixer zei:
squaten kan ik (nog) niet, ik ben aan mij knieein geopereerd en als ik probeer te squaten ga ik er gewoon door heen en heb altijd erg veel pijn in mijn knieen. weet iemand hier misschien iets op? ik dacht gewoon benen t eblijven trainen en als ze sterker geworden zijn te beginnen...

afaik zijn er ook speciale banden om, om je knieen te doen, dus om je knieen te ondersteunen(denk ik) als dit niet klopt verbeter mij even aub! Het kan dus zijn dat dit je eventueel hulp en ondersteuning kan gaan bieden als je dus het squatten wilt opbouwen.

vanuit squats en deadlifts maakt je lichaam veel meer groeihormonen aan, omdat je het écht aan het werk zet. wil je dus groeien, doe dan dit soort compounds

SuperKnurft zei:
Nou hoorde ik laats van een vent in de sportschool die best groot was, dat als je deathlift overal sterker in wordt ook bijvoorbeeld benchpress, ik vond dit een beetje onlogies, bij bench gebruik je tog niet je rug? of zie ik het nou verkeerd?

weet iemand hiet wat meer over?, dus als je deathlift je algemene prestaties omhoog gaan?

Ik denk dat je wel een bepaalde feeling krijgt met zwaardere gewichten die je normaal niet hanteert . Als je deadlift met 100 kg dan wen je aan een zwaar gewicht en krijg je sneller minder angst naar zwaardere halters denk ik . Angst is misschien een slecht woord , geestelijk conditioneren naar zwaardere gewichten ofzo ... :D

Ik heb nooit deadlifts gedaan, maar squaten zat bij mij standaard in elke benentraining.Het is echt een oefening waar je een goede basis mee opbouwd. Ik zeg zat, omdat je het helaas wel afleerd als je in een jaar een keer of vier/vijf door je rug gaat. Mis het wel en merk het ook aan de massa van mijn benen. Als je benen hard kunt trainen(dus met squaten) dan kun je de rest ook hard pakken. Het bouwt karakter.

Nu ik dit lees, ik ga morgen weer beginnen.:D

Ben onlangs ook begonnen met deadlift:

Maar heb de komende dagen erna pijn gevoeld in onderrug. Is dit normaal?
Misschien verkeerde uitgevoerde beweging. Maar...
Wat denken jullie?

Ben onlangs ook begonnen met deadlift:

Maar heb de komende dagen erna pijn gevoeld in onderrug. Is dit normaal?
Misschien verkeerde uitgevoerde beweging. Maar...
Wat denken jullie?
Als je ze goed uitgevoerd hebt zullen dat je wervelgootspieren zijn die je voelt (de 2 kegelvormige spiergroepen die in bundels naast je ruggewervel lopen met de aanhechting op het bekken). Dat ze pijnlijk zijn is normaal, net zoals je andere spieren ook pijnlijk aanvoelen daags na een training.

Je geraakt er wel aan gewoon, zorg wel dat het geen pijn is die zich situeert op de wervel zelf want dan doe je iets fout.

Als je ze goed uitgevoerd hebt zullen dat je wervelgootspieren zijn die je voelt (de 2 kegelvormige spiergroepen die in bundels naast je ruggewervel lopen met de aanhechting op het bekken). Dat ze pijnlijk zijn is normaal, net zoals je andere spieren ook pijnlijk aanvoelen daags na een training.

Je geraakt er wel aan gewoon, zorg wel dat het geen pijn is die zich situeert op de wervel zelf want dan doe je iets fout.

Doen jullie zo'n riem aan? Ze zeggen toch altijd dat je door je knieën moet gaan om iet op te heffen? :)

Squat en deadlift zijn nogal overschat, zo luidt mijn mening. Nogal onbescheiden bovendien. Ik doe ze overigens wel hoor, hoe wil je anders een beest worden.

Vind het alle 2 wel belangrijke oefeningen maar ze zijn vervangbaar, maar doe ze wel alle 2.

Squat en deadlift zijn nogal overschat, zo luidt mijn mening. Nogal onbescheiden bovendien. Ik doe ze overigens wel hoor, hoe wil je anders een beest worden.

Ik vind ze ook een beetje overrated. Natuurlijk loop je misschien wat groei mis en zijn het goede compound oefeningen. Maar zonder kan je ook echt wel groot worden. Daar ken ik te veel jongens voor die ze nooit doen en toch behoorlijk groot zijn. Ik doe ze zelf ook overigens wel.

haha ik maakte een grapje kerels. Ze zijn wel belangrijk, ze hebben een huge workload, ga maar na. Je verplaatst knetterveel gewicht over een aardige afstand, een dikke meter ofzo. Daar kun je geen andere oefening mee vergelijken, of het moet een oefening zijn die er verdomd veel op lijkt, zoals de squat of de deadlift.

Ik deadlift alleen maar, ik haat benen trainen (OK, het moet, maar zo weinig mogelijk), want ik heb na een benetrainig 5 dagen stijve bene:(...
kan dat eigenlijk kwaad, alleen deadlift??

Terug
Naar boven