Fitness Seller

Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

Peiling Peiling Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

• Maakt niets uit als je ze niet doet, zat oefeningen waar je net zo groot door kan worden!

Stemmen: 45 8,3%
  • Belangrijke oefeningen, maar je kan zo goed als zonder als je ze met de juiste oefeningen vervangt

Stemmen: 173 31,9%
  • Zonder squat en/of deadlift word je nooit echt groot, en je groeit ook niet zo snel

Stemmen: 325 59,9%

• Totaal stemmers
    543
Precies daarom deadlift ik nog (+ stifed leg, goodmorning, squats), coordinatie, balans, het trainen met behulp van mijn eigen lichaam en het trainen van alles in mijn benen en onderrug is wat ik nodig heb op mijn racefiets en hardlopend. Krachttraining voor duursport kan zeker beter zonder machines (de hamstring curl mis ik wel, iemand suggesties voor een alternatief?)

nice bump...

ik heb dat probleem ook dat ik in zo'n sportschool train waar niet bepaald alleen maar bodybuilders komen. Ben deze week begonnen met squat en deadlift, en ze beginne gelijk over de veiligheid te zeiken en dat ik nog zo jong ben en voorzichtig moet zijn met me rug... tuurlijk, met dat laatste hebbe ze wel gelijk, maar ik wil gewoon groeie dus ga dat gezeur gewoon negere.. ben nu same met 1 (!!!) andere de enige die deadlift :S

Als ze beginnen met "zeuren" over veiligheid moet je hen vragen te doen waarvoor ze betaald krijgen. Jou begeleiden en instructies geven hoe je dergelijke oefeningen veilig en effectief uitvoert. Als de bezorgdheid oprecht is helpen ze je vast wel. Sturen ze je toch naar de apparaten, lees dan eerst heel goed de internetsites door die die oefeningen bespreken, ga een naar de bieb en begin vooral met een licht gewicht en leer de vorm aan.

ik ben idd ook met lichte gewichten begonnen, en heb al op heel veel sites beschrijvingen en filmpjes gezien hoe het moet. Ook wordt er overal gehamerd op het belang van deze oefeningen, dus ik "moet" wel...

mijn stem gaat naar optie 3 :)

2

ook zonder squat en deadlift kun je groot worden! je zult wel meer andere oefeningen moeten gaan doen, want squats en deads zijn nou eenmaal lompe compounds!

Ik denk dat ze heel erg belangrijk zijn, sowieso zijn het goede massabouwers. Daarnaast zijn ze ook nog eens geweldig voor je core. Ik merk zelf dat mijn rug erg zwak is. Sinds ik dl en sq voelt het veel allemaal veel lekkerder en heb ik een betere houding. Nu alleen nog sterk worden :rolleyes:

is voor een grotere 'range of motion' als de stang kan daarop niet veel lager als het laagste punt in dat filmpje door op die verhoging te staan komt hij in verhouding tot de gebruiker nu dus wel een stuk lager. Dus eigenlijk hoe groter je bent hoe belangrijker die verhoging (bij dit apperaat dan)

bij mij ligt het laagste punt 10cm boven de grond..die smith machine dan

Dikke onzin natuurlijk, zonder deadlift en squat kun je ook best groot worden.

bij mij ligt het laagste punt 10cm boven de grond..die smith machine dan

Het is verre van ideaal om te deadliften met een smitmachine. De halter volgt namelijk bij een goed uitgevoerde deadlift geen kaarsrechte lijn naar boven.

Je kan ook beginnen met dumbbells als er echt geen losse halter is. Als er een halter voor bankdrukken is kan je die natuurlijk gewoon op de grondleggen.

gaan we dat maar doen dan. bedankt.

Terug
Naar boven