guardian
Huge Freak
- Waardering
- 176
Doen jullie zo'n riem aan? Ze zeggen toch altijd dat je door je knieën moet gaan om iet op te heffen?![]()
Ik deadlift altijd zonder gordel. Ik zie ook het nut van een gordel niet in omdat het gewoon een deel ballast van je rug afneemt zodat je met een gewicht dat eigenlijk te zwaar voor je is toch nog een correcte uitvoering kan behouden; dan kan je imo beter trainen met een lichter gewicht, tenzij je de nadruk wil leggen op je gluteus max en hams die dan in verhouding harder werk moeten leveren tov je onderrug.
Door de benen gaan kan je doen om zo wat druk te verleggen naar de quadriceps en de gluteus max maar nooit veel omdat je anders de stang niet meer over je knieën krijgt. Je kan ook gewoon stiff legged deads doen. In feite is het niet belangrijk om door je benen te gaan wanneer je iets optilt, maar is het vooral belangrijk om je rug recht te houden. Je kan dus evengoed je bekken kantelen terwijl je naar boven probeert te kijken, zo voer ik mn deads altijd uit. Ik doe gewone en stiff legged in elke deadlift-training.

...

zoals ik al zei, ik doe de deadlift natuurlijk gewoon. Als er geen benchpress zou zijn zou ik allang foetsie zijn. Ik vroeg me alleen af of er een manier is om te squatten zonder squatrek. Misschien hadden jullie wel een of ander trucje bedacht.