Fitness Seller

Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

Peiling Peiling Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

• Maakt niets uit als je ze niet doet, zat oefeningen waar je net zo groot door kan worden!

Stemmen: 45 8,3%
  • Belangrijke oefeningen, maar je kan zo goed als zonder als je ze met de juiste oefeningen vervangt

Stemmen: 173 31,9%
  • Zonder squat en/of deadlift word je nooit echt groot, en je groeit ook niet zo snel

Stemmen: 325 59,9%

• Totaal stemmers
    543
Doen jullie zo'n riem aan? Ze zeggen toch altijd dat je door je knieën moet gaan om iet op te heffen? :)

Ik deadlift altijd zonder gordel. Ik zie ook het nut van een gordel niet in omdat het gewoon een deel ballast van je rug afneemt zodat je met een gewicht dat eigenlijk te zwaar voor je is toch nog een correcte uitvoering kan behouden; dan kan je imo beter trainen met een lichter gewicht, tenzij je de nadruk wil leggen op je gluteus max en hams die dan in verhouding harder werk moeten leveren tov je onderrug.

Door de benen gaan kan je doen om zo wat druk te verleggen naar de quadriceps en de gluteus max maar nooit veel omdat je anders de stang niet meer over je knieën krijgt. Je kan ook gewoon stiff legged deads doen. In feite is het niet belangrijk om door je benen te gaan wanneer je iets optilt, maar is het vooral belangrijk om je rug recht te houden. Je kan dus evengoed je bekken kantelen terwijl je naar boven probeert te kijken, zo voer ik mn deads altijd uit. Ik doe gewone en stiff legged in elke deadlift-training.

Als je regelmatig je bene blijft trainen krijg je vanzelf minder last va spierpijn.

@The Better Dayzz yep ff doorzetten gewoon denk ik.
Het kan geen kwaad alleen deadlift maar
ik denk wel dat je uit balans zal raken
dus erbij squatten is mss een optie.
en voila je beentraining is compleet met deadlift en squat.

Niet te bannen uit de trainingen :D

Bij mij in de gym, een basic health-center, lopen ongeveer een stuk of 20 beren rond. En dan bedoel ik dus minstens 100kg. Van die 20 heb ik er slechts 2 zien squatten, en ik ben volgens mij de enige die bij ons deadlift.

Nu heb ik hier geleerd dat het zulke belangrijke compounds waren en eigenlijk de hoekstenen van ieder schema. En heb ik ook wel gemerkt in die oefeningen dat het gewoon echt goede builders zijn. Maar dan ga je je toch afvragen hoe het nou komt dat die kerels, zonder die oefeningen dan zo groot geraken.

De enige compound die ik ze heb zien doen is de bench:rolleyes:

Deadlift & Squat overrated?

Hi ho,

Ik deadlift sinds een tijdje ook en ik vind het heerlijk. Je voelt je hele lijf! ies nice! één probleempje alleen. De squat. Ik doe hem nu al een tijdje in de Smith maar zoals jullie zelf al aangeven is dat gewoon niet echt lekker. Puntje is alleen dat we geen power rack of iets dergelijks hebben. Vraag dus: hoe krijg ik die barbell in mijn nek. Thanks!

een stomme vraag en daarop geef ik geen antwoord!!!

Je kan squatten in een smith machine en je gaat mij toch niet zeggen dat je geen bankdruk bank hebt eh? Met die bar kan je deadliften. Zoniet, zoek een andere gym!

een stomme vraag en daarop geef ik geen antwoord!!!

Je kan squatten in een smith machine en je gaat mij toch niet zeggen dat je geen bankdruk bank hebt eh? Met die bar kan je deadliften. Zoniet, zoek een andere gym!

Wel opletten he :p zoals ik al zei, ik doe de deadlift natuurlijk gewoon. Als er geen benchpress zou zijn zou ik allang foetsie zijn. Ik vroeg me alleen af of er een manier is om te squatten zonder squatrek. Misschien hadden jullie wel een of ander trucje bedacht.

Ik blijf wel lekker in de Smith dan. Mocht mijn rechterbeen ruesachtig worden, ga ik wel eenbenige kikkersprongen maken.

mzzl

heb je zo geen olympische bank voor te bankdrukken die je kan ombouwen tot squat rek ?

heb je zo geen olympische bank voor te bankdrukken die je kan ombouwen tot squat rek ?

Thanks,

Ja daar had ik zelf ook al over nagedacht maar is dat niet een beetje laag? Dat ding staat ook met het rek tegen de muur dus dan zou ik eronder moeten kruipen met benen aan weerszijden van de bank, dan naar voren schuiven en dan op staan om te squatten..

maar je kan die bank daar eenvoudig uithalen hoor , en dan die steuntjes de hoogte in , dat is de trouwens ook het officiële squattoestel dus dat zou geen probleem mogen geven :)

AAAh oke nu snap ik wat je bedoelt. Nee bij ons is de benchpress zeg maar een bank met daaraan vast de steuntjes voor de stang. Je kan het dus niet uitelkaar halen. Het enige waar je een beetje mee kan schuiven is de Smith. Zal ik het daar maar mee moeten doen dan. Thanks voor je reply!

AAAh oke nu snap ik wat je bedoelt. Nee bij ons is de benchpress zeg maar een bank met daaraan vast de steuntjes voor de stang. Je kan het dus niet uitelkaar halen. Het enige waar je een beetje mee kan schuiven is de Smith. Zal ik het daar maar mee moeten doen dan. Thanks voor je reply!

no prob dude ;)

De theorie achter squatten/deadliften wat ik heb geleerd is dit:
Je pakt zowiezo meer spiergroepen
Het vereist veel coordinatie
Belangrijkste: andere spiergroepen zoald borst en armen groeien beter als men deze oefeningen ook doet.

Het rare is:
Wie deadlift er nou? Squatten is ook al minder geworden met de machines voor benen.

Ik mis nog een aantal andere oefeningen die hierbij horen:
Goodmornings
Chinnen
Pullups
Dips

Merk op dat het allemaal oefeningen zijn waar je eigen gewicht wordt gebruikt.

Belangrijkste: andere spiergroepen zoald borst en armen groeien beter als men deze oefeningen ook doet.

Het rare is:
Wie deadlift er nou? Squatten is ook al minder geworden met de machines voor benen.

Goodmornings
Chinnen
Pullups
Dips

benchpress, deadlift en squat zit zoiezo vast in mijn schema:)
Dippen vind ik ook goede oefening, zowel voor triceps als borst!

Het rare is:

Goodmornings
Chinnen
Pullups
Dips

Precies daarom deadlift ik nog (+ stifed leg, goodmorning, squats), coordinatie, balans, het trainen met behulp van mijn eigen lichaam en het trainen van alles in mijn benen en onderrug is wat ik nodig heb op mijn racefiets en hardlopend. Krachttraining voor duursport kan zeker beter zonder machines (de hamstring curl mis ik wel, iemand suggesties voor een alternatief?)

Squat en Deadlift kunnen een leuke definitie oefening zijn. Kies persoonlijk zelf liever voor met smalle grip bankdrukken.

62,74% zonder deadlift of squat kun je nooit echt groot worden. :roflol:

Wat een hoog papagaaiengehalte zit hier toch op het forum :hahaha:

Squat en Deadlift kunnen een leuke definitie oefening zijn. Kies persoonlijk zelf liever voor met smalle grip bankdrukken.

Uhmmz ok.

Het zijn massa pakkers in de puurste vorm. Zeker voor iemand die serieus te werk wil gaan zijn SQ/DL een must. Niet alleen als powerlifter heb je er iets aan maar zeker ook als bodybuilder. Wie wil er nu niet massieve quads en een dikke rug. Daarnaast kan het, hetzij met enige aanpassingen, ook goed sportspecifiek gebruikt worden. Al met al van mijn kant niets dan lof..!

Wat hebben squat en deadlift met close grip benchpress te maken?

Terug
Naar boven