XXL Nutrition

Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

Peiling Peiling Hoe belangrijk zijn squat en deadlift?

• Maakt niets uit als je ze niet doet, zat oefeningen waar je net zo groot door kan worden!

Stemmen: 45 8,3%
  • Belangrijke oefeningen, maar je kan zo goed als zonder als je ze met de juiste oefeningen vervangt

Stemmen: 173 31,9%
  • Zonder squat en/of deadlift word je nooit echt groot, en je groeit ook niet zo snel

Stemmen: 325 59,9%

• Totaal stemmers
    543
wazzup zei:
Hoe belangrijk ? Je kunt best heel groot worden zonder squat en deadlift... alleen niemand hier zal je echt voor vol aanzien. zo belangrijk dus.
misschien heb je gelijk hoor, maar de praktijk geeft je op zijn minst het nadeel van de twijfel :D

Want zijn er überhaupt grote bb-ers die niet squaten of deadliften?
En zo'n beetje iedere topatleet wiens prestaties van spierkracht afhangen squaten en deadliften, van sprinters tot mma vechters tot 10 kampers.

Goede oefeningen maar om te zeggen dat je niet groot kan worden zonder vind ik echt dikke poep.

Wat is dit voor domme vraag?
Je gaat toch ook niet zonder je pik naar de h**ren ?!

Maakt niets uit als je ze niet doet, zat oefeningen waar je net zo groot door kan worden!

Je kan evengoed cleans doen en er groot mee worden.

squat en deadlift is echt heel belangrijk.. maar het is onzin dat je zonder deze 2 oefeningen niet groot kunt worden.. leg press supersetten met goodmornings ofzo daar bouw je ook massa mee..

toch zou ik het niet durven om squat uit mn schema te gooien :o

• Topic Starter Topic Starter
Justifire zei:
Wat is dit voor domme vraag?
Je gaat toch ook niet zonder je pik naar de h**ren ?!

Beetje rare vergelijking vind je niet?
En zo'n domme vraag vind ik het niet, aangezien er meer mensen zijn die de sqaut en deadlift niet doen of niet kunnen doen...

Squat wordt toch niet alleen gedaan in hardcore sportscholen. Zelfs bij de bodypump lessen van me moeder doen ze squatten.

Deadlift is een wat anders verhaal. Goeie begeleiding is ook zeker niet verkeerd. Maar squatten zou zeker wel moeten kunnen.

Lauw zei:
misschien heb je gelijk hoor, maar de praktijk geeft je op zijn minst het nadeel van de twijfel :D

Want zijn er überhaupt grote bb-ers die niet squaten of deadliften?

Volgens mij wel (staat me 1 van die gasten bij die een probleem had, maar het schiet me niet te binnen wie dat geweest zou kunnen zijn). Mensen met rugproblemen, maar tja, of dat echt kampioenen zullen worden is uiteraard de vraag. (want hoe wordt je waar dan ook kampioen in zonder een goede rug(gegraat))

En zo'n beetje iedere topatleet wiens prestaties van spierkracht afhangen squaten en deadliften, van sprinters tot mma vechters tot 10 kampers.

Topsporters dus, maar als je doel niet verder gaat dan wat spieren kweken en een wasbordje, dan kun je dat ook best zonder squat/deadlift. Het zijn alleen 2 vreselijk goede (en vooral ook mooie) oefeningen (alhoewel er ook wel mensen zijn die daar over twijfelen, maar goed, veel mensen twijfelen weer aan die twijfelende mensen (ehm... zoiets dus))

Als ik quads of hamstrings wil benadrukken kan ik dat perfect met een leg extension of een legcurl, maar squat en deadlift gaan alleen zoveel verder. Kuiten, binnenkant/buiten kant benen, onderrug, buik, lats, traps, onderarmen...

Santino88 zei:
Ben ik niet met je eens! Squatten in een smith machine kan een stuk veiliger zijn als je gym geen squatrek heeft en je geen spotters hebt! Daarom squat ik altijd in de smith machine. Voor het deadliften gebruik ik ook gewoon de stang van de benchpress (olympische stang). Ik ben in mijn gym samen met nog 1 iemand de enige die deadlift daar. :P Geeft altijd wel wat bekijks als ik bezig ben (en dan hangt er nog maar 100kg aan :( )

calibre zei:
Maakt niets uit als je ze niet doet, zat oefeningen waar je net zo groot door kan worden!

Je kan evengoed cleans doen en er groot mee worden.

denk jij dat iemand cleans gaat doen als ie,mand niet eens squat???

Squat en deads mogen gewoon niet ontbreken in een goed schema! Maar ook zonder kan je een goed fysiek bouwen.

kamikaza zei:
hehe ik dacht al dat ik in de naam een fout maakte, maar geloof ik me ik zou juist heel graag willen deadliften/squaten als ik hoor dat het een hele goeie oefening is. Maar het zit namelijk zo die sportschool waar ik nu bij zit , heb ik er nog nooit iemand zien deadliften of squaten. Het is daar dan ook niet gebruikelijk. En de instructeurs zouden het waarschijnlijk niet toestaan. Het is namelijk niet echt een "hardcore" sportschool, maar meer het type van waar er veel huisvrouwen etc ook binnen komen wandelen. De andere dingen zijn opzich wel allemaal goed.

Edit: Ik moet even wat bekennen hehe, ik heb sinds zaterdag me weer bij deze sportschool ingeschreven. Ik ben daar 1 jaar lid geweest, maar ik was er opzich wel tevreden over dus besloot ik me weer in te schrijven aangezien me contract dus verlopen was. Nu is dit het geval, ik kan vanaf 1 juli weer trainen daar, nu zat ik dus te denken om op 1 of andere manier toch af te zeggen , maar ik weet niet of dat mogelijk is ? en dan alsnog naar een andere sportschool te gaan , waar deze oefeningen wel worden gedaan en waar het wat serieuzer is?

Beste Kamikaza,
Ik zit ook niet bij wat jij noemt een hardcore sportschool.
Maar het type sportschool wat jij beschrijft,
sterker nog er komen alleen maar vrouwen.
Enne ik zal je uit de droom halen,er word gesquat en gedeadlift.
en hoe weet jij of de instructeurs dat wel of niet toe
zullen staan??Heb je het al geprobeert dan.
Als er matrialen voor aanwezig zijn gewoon doen.
Het is jouw lichaam en jouw training????

Bij ons op de sportschool kan je bv niet bankdrukken.
Ze hebben wel die smithmachine om te squatten.
Deadliften heb ik met 2 halters dan maar gedaan.
Ik hoor net dat je die ook aan die smithmachine kan doen
Morgen ga ik die gelijk proberen.

Ook ik denk er over om als mijn contract afloopt verder te gaan kijken voor een andere sportschool.
Omdat er maar heel weinig vrouwen komen die echt fanatiek trainen.
Ik vind het leuker om tussen vrouwen te staan
die ook fanatiek zijn.
De meesten komen omdat de dokter of fysio dat gezegd heeft.
Of voor de gezelligheid en voor de lol.
Is natuurlijk belangrijk maar het is niet alleen de fun
ik wil ook graag resultaat zien.
En die zal ik zien daar zorg ik wel voor.......

Het is gewoon de basis van je trainingen...

Errond moeten zich de rest van de oefeningen bevinden.

Kick die gym eigenaar asjeblieft neer en ga lekker squaten en deadliften en mijn part romanian lifts doe wat je wilt schijt aan de rest.

SHUT UP AND SQUAT!!!!!!!!!!!!!!!!

omg en ga asjeblieft niet deadliften in die smith machine ezel bankdrukken kan wel in die smith machine bankje eronder en rammen wel jammer van die klote sportscholen zonder benchpress dat kan toch nooit goed zijn ammateurs klaag ze aan

Squatten en deadliften moet!

Je kunt ook groot worden zonder deze oefeningen maar in mijn opinie zul je niet dezelfde ontwikkeling hebben (combinatie van kracht, massa en coordinatie)

Edit: Ik moet even wat bekennen hehe, ik heb sinds zaterdag me weer bij deze sportschool ingeschreven. Ik ben daar 1 jaar lid geweest, maar ik was er opzich wel tevreden over dus besloot ik me weer in te schrijven aangezien me contract dus verlopen was. Nu is dit het geval, ik kan vanaf 1 juli weer trainen daar, nu zat ik dus te denken om op 1 of andere manier toch af te zeggen , maar ik weet niet of dat mogelijk is ? en dan alsnog naar een andere sportschool te gaan , waar deze oefeningen wel worden gedaan en waar het wat serieuzer is?[/QUOTE]

bij mij heb je zoiets als 10 dagen niet goed geld terug....kijk even de voorwaarden na achter op je contract....;)

en dan heel snel naar een andere gym.......:D

Terug
Naar boven