XXL Nutrition

Hoe krijgen die gasten dit voor elkaar?

Snap ik, als je de capaciteit niet hebt om onderscheid te kunnen maken tussen iemand met verstand van zaken en iemand die dat niet heeft, dan worden dingen vanzelf moeilijk om te geloven.

Nee man, jij hebt gewoon moeite met begrijpend lezen zoals je in je vorige posts leek blijken. En ik geef enkel aan dat ik voor je hoop dat het geen algemeen probleem is, gezien je claimt dat je artikels leest :)

Nee man, jij hebt gewoon moeite met begrijpend lezen zoals je in je vorige posts leek blijken. En ik geef enkel aan dat ik voor je hoop dat het geen algemeen probleem is, gezien je claimt dat je artikels leest :)
Kun je wel nee zeggen, maar het is wel zo. Dat blijkt uit jouw gehele postgeschiedenis.

• Like
Waarderingen: GruX
GetB&F was veel slimmer.

hoe brotoscience wetenschappelijke literatuur leest
full.png

raar e booklet dat ik hier in mn hand heb

ik dacht even dat er een mooie leerzame dialoog ging ontstaan vanmiddag.. Jammer heren

Zowat alles? Hoe snel je groeit, je ewitsynthese, je insuline, hoe snel je herstelt, hoe goed je reageert op aas is allemaal genen gerelateerd.

Maar kan dit zoveel verschillen per persoon dat dit daadwerkelijk kilo's kan schelen? Kan je dit onderbouwen, bron oid?

Maar kan dit zoveel verschillen per persoon dat dit daadwerkelijk kilo's kan schelen? Kan je dit onderbouwen, bron oid?

Zelf nooit een wetenschappelijk artikel gelezen errond, ik baseer het op mn formele educatie van genetica introductielessen vr mb opleiding.(psychologie)

Deze artikel geeft wel referenties naar empirisch materiaal, dus interessant startpunt als je dieper in wilt duiken.
https://www.t-nation.com/training/truth-about-bodybuilding-genetics

Strong evidence suggests that the results you see in the gym are highly dependent on the efficacy of satellite cell-mediated myonuclear addition. In laymen's terms, your muscles won't grow unless the satellite cells surrounding your muscle fibers donate their nuclei to your muscles so they can produce more genetic material to signal the cells to grow.

Petralla showed that the difference between excellent responders in comparison to average and non-responders in strength training was mostly due to satellite cell activation. Excellent responders have more satellite cells that surround their muscle fibers, as well as a remarkable ability to expand their satellite cell pool via training.

In this study, excellent responders averaged 21 satellite cells per 100 fibers at baseline, which rose to 30 satellite cells per 100 fibers by week sixteen. This was accompanied by a 54% increase in mean fiber area. The non-responders averaged 10 satellite cells per 100 myofibers at baseline, which did not change post-training, nor did their hypertrophy.

En

Research by Dennis showed that individuals who have high expression of key hypertrophy genes have a distinct adaptive advantage over normal individuals. Individuals with lower baseline expression of key hypertrophy genes showed less adaptations to strength training, despite the fact that training did increase their gene expression in response to exercise.

Begin vant artikel lijkt op een oude wijven verhaal en artikel is geschreven door iemand die de data zelf interpreteert, dus neem wat ie zegt met een korrel zout en verifieer zelf in de wetenschappelijke literatuur. Mss zijn de onderzoeken vb allang ontkracht, zijn er confounders, andere niet genetische verklaringen etc...

Hoeveel kilo het zal verschillen is erg moeilijk om te zeggen. Hoe langer de betere gen drager traint, hooe groter het verschil zijn op lange termijn. Genetic freaks zijn easy te detecteren, ze zitten allemaal in olympia.

Persoonlijk, van meest naar minst belangrijk, denk ik.

1. Genen
2. Aas: hoeveelheid, kwaliteit, aaskennis, interactie aas plus genen
3. Discipline, qua cutten, bulken, trainingsdiscipline, opofferigen, aantal jaren ervaring etc
3. Kennis over voeding, kennis over training.

(Gedeelde plaats bij 3)

Doet me denken aan dat topic "Undercover IFBB pro over AAS" waarin de pro zegt:

I won't give you the BS answer that it's a combination of the four, don't worry.

To be a pro the most important of those is DRUGS. Sucks. Shitty reality, but it's the truth. You can have great genetics, eat perfect, and train like a ****ing machine, but without the drugs you will never reach the top of pro bodybuilding. Sorry.

I can't tell you how many pros I have witnessed cheat on their diet. I have trained with some of the best pros of all time, and many train like pussies. Look at Dexter Jackson. I have never seen the man go to failure on one set, EVER. He's got superb genetics, and that along with drugs got him to the top. It wasn't his training and definitely wasn't his diet. Dude eats KFC a week out of the Olympia.

#1 Drugs
#2 Genetics
#3 Food
#4 Training

People won't like that training is #4 but if you have the top 3 training is less important. Food is the building block for muscle. No food = no muscle. Kai Greene trains like an idiot 75% of the year, but the guy can eat like it's no ones business. Don't mean Greene doesn't train hard, cause he does, but he does stupid shit till he's preparing for a show.

https://forum.bodybuilding.nl/topic...r-aas-en-bb-wereld.344592/page-4#post-7919131

:roflol: Vol tegen Galen in gaan..

Kga grotendeels wel akkoord met hem hoor. Greatest genes zonder training of aas zal je ook niet ver geraken. Het is altijd een combinatie van allemaal. In dat opzicht spreekt hij zichzelf tegen. Want hij zegt dat dexter jackson een top pro is door zn genen en zn gear. Dus dat is een combinatie van 2 dingen. Dat dexter nooit failure gaat wilt trouwens niet zeggen dat zn workout vr pussies is en dat zn dieet "niet in orde" omdat ie nr kfc gaat in zn cut is gewoon lachwekkend.
Tekst v hem is meer bedoeld voor gasten die zich afvragen of je natty ver kunt geraken als je de genen mee hebt. Antwoord is overduidelijk nee en in dat opzicht ga ik akkoord met hem.
Maar natuurlijk ist een combinatie van factoren. Anders zou je veel meer huge freaks in de wereld zien. We zijn met 7 miljard man. Er is heel veel untapped potentieel, 100den miljoenen mr olympias die rondlopen. Maar als ze niet trainen, niet eten, geen discipline hebben dan zullen ze ook nooit weten dat hun potentie zo ver ligt.

"I cant tell u how many pros cheat on their diet"I, en wat moet dit voorstellen :roflol:
Refeed/cheatdays zijn een vast onderdeel binnen de pro community. Dat is niet afgeweken van hun dieet maar een onderdeel ervan.
Ik zit ook in een diepe cut en een colake of stuk taart 1x in de week gaat mn progressie niet verneuken.

wat is 1 stukje taart nou ik at in me refeed 8000-9000 cal weg (ieder weekend) en door de weeks 2800 en viel nog steeds een kilo of meer per week af.. genoeg roids en t3 en je kan evengoed vreten als een paard

Dus jullie lelijke mannen beweren allemaal vrouwen te neuken die er beter uit zien dan Sandra Prikker?

:roflol:

Topic naar mijn hart trouwens..

Ik heb klote genetics..wie nog meer?

Was jij niet die gozer die allemaal vuile troep eet ? :roflol:
Die iifym volgt (ergo, ik ben een luie kloot zonder discipline )
Als dat waar is, steek het niet op je genen zo snel.

Vergeet niet, meesten hebben average genen.
Het zijn de uitzonderingen die ofwel traag groeien of zeer snel.

Was jij niet die gozer die allemaal vuile troep eet ? :roflol:
Die iifym volgt (ergo, ik ben een luie kloot zonder discipline )
Als dat waar is, steek het niet op je genen zo snel.

Vergeet niet, meesten hebben average genen.
Het zijn de uitzonderingen die ofwel traag groeien of zeer snel.
Ik vreet de laatste tijd wel veel troep ja..:roflol: Maar dat komt omdat:

1) Ik er mee wegkom
2) Ik in het verleden een volledig bro-food schema heb gevolgd en daar weinig verschil mee zie

Overigens eet ik nog het grootste deel van mijn meas gewoon bro-food (havermout, whey, rijst, kip, groente)..En zie niet in waarom ik als een bodybuilding autist door het leven zou gaan voor die minimale hoeveelheid extra gains..

Ik heb zeker geen ecto genen, maar er lopen in mijn gym van die gasten rond waarvan ik weet dat hun dieet kutter is dan de mijne, trainingen niks voorstellen, maar wel een fysiek hebben waar ik van kan dromen..

dat zijn imo goede genen..

...of goede leugenaars

Terug
Naar boven