MuscleMeat

Hoe krijgen die gasten dit voor elkaar?

Sceptisch tegenover het genetische aspect van bodybuilding?

Kijk jij wel eens om je heen in de sportschool?

Tuurlijk. En over genetics bedoel ik uiteraard niet spierinsertie, spierbuiklengte, vorm etc. maar mensen die casually groeien als cool en rondwandelen op -99% BF. Dergelijke natty personen heb ik helaas nog nooit tegen gekomen.

Dat bedoel ik net, dat is weer die 1% toch?
Dit is meer de 0.0000001%, is dan ook een zeer uitzonderlijk geval. Betekent niet dat er niet van alles tussenzit, het is geen dichotomie van wel/niet goeie genen. Het zou me niks verbazen als die potentie daadwerkelijk normaal verdeeld is. En het knulletje liet met 7 standaarddeviaties boven de gem. quadriceps CSA pretty much iedere baby op aarde dan ook achter.

Let wel: dit is 1 puntmutatie in 1 gen! Eentje maar! Er spelen talloze genen een rol bij spierhypertrofie.

Dit is meer de 0.0000001%, is dan ook een zeer uitzonderlijk geval. Betekent niet dat er niet van alles tussenzit, het is geen dichotomie van wel/niet goeie genen. Het zou me niks verbazen als die potentie daadwerkelijk normaal verdeeld is. En het knulletje liet met 7 standaarddeviaties boven de gem. quadriceps CSA pretty much iedere baby op aarde dan ook achter.

Let wel: dit is 1 puntmutatie in 1 gen! Eentje maar! Er spelen talloze genen een rol bij spierhypertrofie.

Dat bedoel ik, maar ik denk inderdaad wel dat dergelijke dingen normaal verdeeld zijn. In de positieve zin toch allesinds, of zijn (andere) mutaties met betrekking tot genen voor spierhypertrofie echt zo vaak voorkomend dan?

dope_muscle.jpg

Dat bedoel ik, maar ik denk inderdaad wel dat dergelijke dingen normaal verdeeld zijn. In de positieve zin toch allesinds, of zijn (andere) mutaties met betrekking tot genen voor spierhypertrofie echt zo vaak voorkomend dan?
Ook negatieve zin, hence normaal verdeeld. Tuurlijk komt het vaak voor, alleen de mate waarin zo'n mutatie uitmaakt voor spierhypertrofie verschilt. De puntmutatie in het myostatine-gen van eerdergenoemde casus is er eentje die gewoon een enorm verschil maakt, andere mutaties zullen een beperkter verschil geven, en evenzo combinaties van mutaties. Als je potentie per individu zou kunnen uitdrukken in een of andere arbitraire eenheid, en dit normaal verdeeld is, dan ben je echt enorm blessed als je bijv. 3 SD boven het gem. zit. Dan behoor je tot de top 0.1%, en dat in NL alleen al zouden dan circa 16.000 mensen zijn.

Genen zijn gewoon veruit het belangrijkste, laten alle overige factoren achter zich. Combineer je dan nog eens uitzonderlijke genen met doping, dan maakt het voor de rest echt geen fl**ker uit wat je doet qua training/voeding. Beetje aanmodderen en niemand anders ter wereld met gemiddelde genen, ongeacht wat ze gebruiken en doen, komt in de buurt van je. Kijk alleen al naar die baby, een quadriceps CSA 7.2 SD boven het gem., zonder ook maar ene fl**ker te doen. Puur en alleen door 1 enkele puntmutatie.

Wat betreft spiermassa: FFMI?
Dat geeft geen potentie weer van een individu, maar hetgeen hij al behaald heeft. Als iemand met slechte genen zich volspuit met roids en goed traint en eet, dan haalt hij een hogere FFMI dan iemand met goeie genen die te weinig kcal binnenkrijgt, eiwitarm eet en niet traint. (Terwijl deze laatste dus meer potentie heeft). Vandaar ook 'als', 'zou kunnen' en 'een of andere arbitraire eenheid', praktisch gezien kun je het niet uitdrukken.

Dat is ook zo, maar hoe kun je dan ooit weten of je je potentieel al benut of nog ergens iets niet goed genoeg doet?

Enzie niet in waarom ik als een bodybuilding autist door het leven zou gaan voor die minimale hoeveelheid extra gains..[/q
Dat bedoel ik net, dat is weer die 1% toch?

99% kan geen gemiddelde zijn. Percentages referen naar share of the pie.

Teken op papier een normaal curve. Iedereen links vant spectrum zijn slow gainers. Iedereen rechts vant spectrum is een fast gainer. Van links naar rechts is een continuum. Meeste mensen, per definitie, bevinden zich in het midden en errond. Dat kan 90 procent zijn, of 80%, dat is afhankelijk waar je je cut off normen zet.

In dat opzicht, "99% zijn average genen" doesnt make any sense.

Vergelijk het met iq. Daar wordt ook iedereen op een continuum geplaatst via normeringen en bepalen we dat 100 gemiddeld is. Iedereen boven 100 is bovengemiddeld, is 50% van populatie. Boven de 115 is 15% van populatie. Boven 130 is 5% van populatie
Boven 150 is 1% van populatie.

99% van de mensen hebben een lager iq dan 150, maar je kan niet zeggen dat 99% een gemiddelde iq heeft.

Lifelong blasten (vooral niet off gaan en zelfs liever niet eens cruisen) + flink wat pharma GH + GRAMMEN gear + goeie begeleiding

99% kan geen gemiddelde zijn. Percentages referen naar share of the pie.

Teken op papier een normaal curve. Iedereen links vant spectrum zijn slow gainers. Iedereen rechts vant spectrum is een fast gainer. Van links naar rechts is een continuum. Meeste mensen, per definitie, bevinden zich in het midden en errond. Dat kan 90 procent zijn, of 80%, dat is afhankelijk waar je je cut off normen zet.

In dat opzicht, "99% zijn average genen" doesnt make any sense.

Vergelijk het met iq. Daar wordt ook iedereen op een continuum geplaatst via normeringen en bepalen we dat 100 gemiddeld is. Iedereen boven 100 is bovengemiddeld, is 50% van populatie. Boven de 115 is 15% van populatie. Boven 130 is 5% van populatie
Boven 150 is 1% van populatie.

99% van de mensen hebben een lager iq dan 150, maar je kan niet zeggen dat 99% een gemiddelde iq heeft.

Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat 99% geen monstergenen heeft, over welke genen ze verder hebben heb ik niks gezegd, dus ook niet gemiddelde. Indien ik het woord gemiddeld heb gebruik, mijn excuses.

Tuurlijk. En over genetics bedoel ik uiteraard niet spierinsertie, spierbuiklengte, vorm etc. maar mensen die casually groeien als cool en rondwandelen op -99% BF. Dergelijke natty personen heb ik helaas nog nooit tegen gekomen.

Das in mijn ogen ook genetics.

big J

Terug
Naar boven