XXL Nutrition

Hoe train je achterkant schouders gericht?

Koekiemonster,

Bij die face pulls, pak je de straight bar op schouderbreedte? Moeten je ellebogen ook nog een speciale kant op?

Ik pak de bar iets breder als schouderbreedte; hoe breder je pak, hoe meer delta werk, hoe smaller je pak, hoe meer je de trapezius erbij betrekt.
Je ellebogen moeten één lijn volgen, even hoog als je ogen.

• Topic Starter Topic Starter
We hebben 1 bijdrage die niet zelf geschreven is, ben bang dat we niet gaan stemmen deze keer. Zijn er nog goede bijdragen? ;-)

Ook niet als we het lief vragen? :(

Tja, het was wel een motivator he. Maar we zijn nog steeds allen actief met de sport dus we moeten onszelf op nieuwe manieren motiveren. Ik ga er vanuit dat het enthousiasme met de karma niet verdwenen is....

Wat betreft die ronnie oefening, geen van de voorbeelden is het. Kan alleen geen voorbeelden vinden, nog niet! Ik kom er op terug..

t ligt stil ik ga toch pollen!

die delt row kun je ook met kabels doen..

Ik pak voor mijn schouder nu het trainingschema Cracking the Rotator Cuff Conundrum
van Eric Cressey. Dan pak ik in elk geval de achterste schouder gewrichtspieren wel mee.

Rug + schouders tegelijk trainen is imo een must voor traps + achterkant schouders!

- Deadlift
- BOR (barbell + dumbbell)
- Bent over dumbbell Flyes!

Klaar..

Heb geen tijd om een artikel te schrijven. Wel wil ik de volgende oefening naar voren brengen wat nog niet genoemd is en bij de meeste ook onbekend is.

Het is hetzelf als db front raises alleen draai je handen naar buiten toe als omhoog gaat met de db. Dus je handpalm wijst dan naar de plafond ipv naar de grond. En beste ga je ook met je armen licht naar binnen toe als je omhoog gaat.

Hele goede oefening vind ik voor de achterkant.

Achterkant schouders, heerlijk om te trainen ben de koning in schouders :P
Het probleem is alleen dat ik veel namen van de oefeningen weet dus ik kan niet veel inbreng geven.

Ik vind het een extreem belangrijk punt van de schouder die echt veels te vaak achterwegen word gelaten met trainen.
Om een mooie ronde kop te krijgen moet dit gewoon getraind worden.

Erg goed Topic dus.

Terug
Naar boven