AndroidHealthClinic

Hoeveel bench-pressen jullie nou en wat is jullie doel?

Om echt goed te groeien zijn setjes van 8 herhalingen toch wel het best imo, knal gewichten van 1 2 of 3 herhalingen is wel lekker om eens te doen of voor je ego maar iets minder gewicht en 8 herhalingen is imo toch beter

Ik ben erbij vergeten zeggen dat ik stilaan naar de dark side aan het gaan ben dwz dat ik minder en minder geïntresseerd ben in BB maar steeds meer in PL . :eek:

Momenteel 1x82.5, 100 is volgende doel, maar daar stopt het niet.

Om echt goed te groeien zijn setjes van 8 herhalingen toch wel het best imo, knal gewichten van 1 2 of 3 herhalingen is wel lekker om eens te doen of voor je ego maar iets minder gewicht en 8 herhalingen is imo toch beter
Maar lagere reps zijn beter om sterk te worden, waardoor je ook meer gewicht zal kunnen gebruiken op die 8 reps, waardoor je meer massa kweekt.

Trouwens, het hangt ook af van vezelverdeling. Om echt hypertrofiegericht te trainen moet je ergens tussen 75-85% zitten van je 1RM. Hoeveel reps je daarmee doet is persoonlijk, en hangt ook nog eens af van spiergroep tot spiergroep.

nog nooit 60-70 kilo powerliftertjes 100 kilo's zien benchen ? , met de "juiste" methode en veel oefenen krijgen die kleine gastjes met naar voor mijn smaak veelste kleine borst en triceps die 100 kilo wel op de een of andere manier naar boven gedrukt.

iemand met een grote borst en grote triceps wel is maar 1 rm 60 kilo zien benchen ? ( synthol of andere crap uitgesloten )

was er mis met 5 X 5 ?
8 herhalingen is niet voor iedereen beste
ik zat met 8 herhalingen zo vast als het maar zijn kan
dus overgestapt naar 5 X 5 wat betreft benchen

3 sets van 8x45kg
1 set van 6x50kg

zo'n half jaar bezig :)

Doel aan 't eind van het jaar is aan de 80 kg

pr is 130 5x maar gaat me niet om het gewicht maar om de spiermassa

Ik bench press nu setjes van 60 kilo, wil naar de 100 toe. :)

Ik ben blij met hoe ik eruit zie . In de kringen waar ik mij beweeg vinden ze me nu al een big mofo . Iedereen incluis mezelf vind het oke zoals het nu is . Wat massa , licht gespierd en een biertonnetje . Bovendien zie ik mezelf niet echt gaan cutten , ik bulk gewoon altijd . Verder vraag ik me af wat ik met BB ga bereiken .
Mijn doel is wel nog om die benen uit te laten zetten , maar eens dat dat gebeurd is , gaat alle training dat ik doe PL-gerelateerd zijn.
Simpel gezegd : ik wil gewoon beresterk worden . Figuren als Jay en Ronnie heb ik respect voor maar ik vind ze oerlelijk . Hun fysiek is niet meer natuurlijk en kan best vergeleken worden met opgefokte stieren. Dit is MAAR mijn mening (voor ik weer van die k*topmerkingen krijg...) . Hoedje af voor wat die mannen bereikt hebben maar het is verre van mijn doel .

doe paar x 80 nu, goal is om een heel 8x100 te kunnen eind 2008. echter BP ik laatste tijd steeds minder, richt me meer op de DB presses..imo stuk beter voor bb'ing

Ik ben blij met hoe ik eruit zie . In de kringen waar ik mij beweeg vinden ze me nu al een big mofo . Iedereen incluis mezelf vind het oke zoals het nu is . Wat massa , licht gespierd en een biertonnetje . Bovendien zie ik mezelf niet echt gaan cutten , ik bulk gewoon altijd . Verder vraag ik me af wat ik met BB ga bereiken .
Mijn doel is wel nog om die benen uit te laten zetten , maar eens dat dat gebeurd is , gaat alle training dat ik doe PL-gerelateerd zijn.

geloof me, Benen groeien ook als kool bij PL'ers ;)

lol...nee je benen groeien niet bij SQ en DL :D

als je meer wil benchen zal je pl gericht moeten gaan trainen. wil meer massa dan zal je daarbij meer moeten vreten

Ja idd, ik vond het ook al een vreemde opmerking

Het valt me op hoeveel mensen schijnen te denken dat powerlifting=altijd zeer weinig reps en dus weinig massa winnen.

Ik heb het snelst massa gewonnen met BB . Mijn benen lopen achter dus eens die gelijklopen met de rest , gaat het knallen worden op alle gebied .

macb je was me net voor hahah

Simpel gezegd : ik wil gewoon beresterk worden . Figuren als Jay en Ronnie heb ik respect voor maar ik vind ze oerlelijk . Hun fysiek is niet meer natuurlijk en kan best vergeleken worden met opgefokte stieren. Dit is MAAR mijn mening (voor ik weer van die k*topmerkingen krijg...) . Hoedje af voor wat die mannen bereikt hebben maar het is verre van mijn doel .

oke da kan ieder zijn eige weg

succes

Terug
Naar boven