Fitness Seller

Hoeveel bench-pressen jullie nou en wat is jullie doel?

Niet enkel eten, maar ook trainen om groot te worden. Ook powerlifters doen specifiek werk om massa te winnen (kijk maar naar al die high rep assistance bij WSB)

Lang niet alle powerlifters doen werk om massa te winnen, omdat dan de kans groot is dat je een gewichtsklasse omhoog gaat. En die assistance bij WSB is niet voor spiermassa.

3x90kg 1x 100 zal er mischien wel inzitten. Maar mijn doel blijft series maken vanaf 5 hh
Gewicht boeit me niet zo veel als ik maar vooruit ga.

Lang niet alle powerlifters doen werk om massa te winnen, omdat dan de kans groot is dat je een gewichtsklasse omhoog gaat. En die assistance bij WSB is niet voor spiermassa.

precies!

alleen kost het wel meer moeite om zwaarder te blijven tillen dan wanneer je maar ongelimiteerd gaat bulken!
;)

Lang niet alle powerlifters doen werk om massa te winnen, omdat dan de kans groot is dat je een gewichtsklasse omhoog gaat.
Ik zei ook niet allemaal. Ik zei alleen dat aan powerlifting doen niet uitsluit dat je werk doet specifiek voor massa.
Het is vrij vanzelfsprekend dat je niet te veel massa wil winnen als je in een bepaalde gewichtsklasse wil blijven.

En die assistance bij WSB is niet voor spiermassa.
Waarvoor dan wel?

hoogste setje verleden jaar 8 x 140, begin nu steeds met dumbeltjes dus dan is er al wat kracht uit. dus de laatste maanden niet meer hoger gekomen als 8 x 130.

Nu zo rond de 110 1rm(schat ik) na 10 maanden trainen. Laatste keer 1rm test was 105 en ben nu wat sterker.

Doel korte termijn=120kg 1rm:)

er is toch wel enige relatie
ik wil iemand met kleine borst en kleine triceps wel is 100 zien benchen
nou niet beginnen over alles is relatief ''wat is klein'' gewoon klein :P

die bestaan, zeker als je in achting neemt dat wanneer je voor zoveel mogelijk gewicht bencht je borst niet zo gek veel bijdraagt aan het verhaal.

triceps is een ander verhaal, maar dan nog, kijk is in westrijden bij de 60-70 kilo klasses wat daar verplaats word

mijn doel? eind doel? geen idee

doel voor dit jaar, bench naar 140

die bestaan, zeker als je in achting neemt dat wanneer je voor zoveel mogelijk gewicht bencht je borst niet zo gek veel bijdraagt aan het verhaal.

triceps is een ander verhaal, maar dan nog, kijk is in westrijden bij de 60-70 kilo klasses wat daar verplaats word

mijn doel? eind doel? geen idee

doel voor dit jaar, bench naar 140

ik zeg niet dat het niet kan
maar ik zeg er is enig relatie

ik doelde meer beetje op
bijvoorbeeld ronnie coleman
beetje extreem voorbeeld maar hij benched toch wel net even wat meer

toch beetje algemeen
dat meer spieren = meer kunnen tillen
minder spieren = minder kunnen tillen
dit is dus niet zo dat het altijd zo is of ...
naja ik hoop dat je het snapt :P

gewicht boeit me eigelijk niet maar tot nu toe, 1x 156 (wel na 4 setjes benchen,)
maar aan 1x... heb je eigelijk nix aan, leuk dat je het kan maar jah, beter setjes benchen,
doel,
setjes met 4-5 schijven per kant ala Levrone is wel gaaf!!! lol waarschijnlijk wat "te" hoog gegrepen maar ja, je moet toch een doel hebben, 1x 200 is ook al mooi!

Einde van dit jaar 200KG RAW hoop ik.

als ik lekker in me vel zit 2x80kg, zit ik niet lekker in me vel druk ik 3x70kg ofzo, t boeit me vrij weinig, als me t**ten maar een beetje groeien

5 x 70. Ik hoop dit jaar nog de 100 te halen. Volgens mijn Bill Star schemaatje zou ik over 8 weken op de 80 moeten zitten. Hoop dat er nog meer in zit.

1x60kg nu :sad: maar wat nog erger is dat ik toen ik begon niet meer dan 1x35kg omhoog kreeg:D om een of andere manier kan ik al 3 maand niet hoger komen dan 60kg, toch eens wat anders proberen.

doel eind 2008 is toch 100kg te kunnen benchen.
en stiekem nog een tiental kg meer :D

er is toch wel enige relatie
ik wil iemand met kleine borst en kleine triceps wel is 100 zien benchen
nou niet beginnen over alles is relatief ''wat is klein'' gewoon klein :P

Kortere armen maken het makkelijker, de hefboom is dan gunstiger. Hoe langer je armen, hoe moeilijker je het hebt.

Misschien handig als iemand bij zijn stats ook zijn lengte èn lichaamsgewicht vermeldt. :rolleyes:

Mijn pr is inmiddels 8 jaar oud (toen 23 jaar). :o

1 rep max: 175kg (en 155kg smal)
lengte: 1,99m
lichaamsgewicht destijds: +/- 108kg

edit:
Mijn doel is om het een keer te verbeteren. Ik vertrouw hierbij niet op mijn spiergeheugen, dat is dement. :p

Jaap

Kortere armen maken het makkelijker, de hefboom is dan gunstiger. Hoe langer je armen, hoe moeilijker je het hebt.

Misschien handig als iemand bij zijn stats ook zijn lengte èn lichaamsgewicht vermeldt. :rolleyes:

Mijn pr is inmiddels 8 jaar oud (toen 23 jaar). :o

1 rep max: 175kg (en 155kg smal)
lengte: 1,99m
lichaamsgewicht destijds: +/- 108kg

edit:
Mijn doel is om het een keer te verbeteren. Ik vertrouw hierbij niet op mijn spiergeheugen, dat is dement. :p

Jaap

PR 1 rep x 165kg @ 103kg BW - 12.3% - 1.85m - +- 8mnd geleden :(

zoals eerder gepost ,... nu helaas ff niet meer die gewichten , maar ben weer opweg :D

Terug
Naar boven