AndroidHealthClinic

Hoeveel gram eiwitten eten jullie p dag?

120-140g

Ik las dat het voor je nieren geen **** uitmaakt hoeveel je er eet. Of het moet heel erg veel zijn. Het is alleen iets om in de gaten te houden als je iets met je nieren hebt.
mhaw als je meer eiwitten eet worden je nieren zwaarder belast dus in die zin ben ik het wel met ibo eens, alhoewel ik betwijfel dat 1 dikke carbdag de effecten van langdurig overmatig proteinegebruik tenietdoen

maar nu snap ik igg hoe of wat :P

thx ibo

rond de 200gr

2,5g/kg voor minder ga ik niet niet :p
eet te graag eiwitsnacks en producten met veel eiwit in, dus moet me al inhouden om niet meer eiwit te eten.
Natuurlijk op rustdagen is iets anders dan gaan de vetten omhoog en eiwit naar beneden.

ik zit zelf op *3gr/kg, weet dat het niet nodig is, maar reageer er fijn op en vind eiwit tevens veel te weinig.
Vind het trouwens verder ook niet logisch dat omdat ik weinig weeg, ik meer KH nodig zou hebben op 2900 kcal dan iemand die 10 kilo meer weegt dan ik. Ga dan liever wat hoger in eiwit zitten (en vetten!) zolang ik de energie heb die ik nodig heb, vind ik hoger in KH overbodig

Rond de 200 exclusief avondeten.

ik zit zelf op *3gr/kg, weet dat het niet nodig is, maar reageer er fijn op en vind eiwit tevens veel te weinig.
Vind het trouwens verder ook niet logisch dat omdat ik weinig weeg, ik meer KH nodig zou hebben op 2900 kcal dan iemand die 10 kilo meer weegt dan ik. Ga dan liever wat hoger in eiwit zitten (en vetten!) zolang ik de energie heb die ik nodig heb, vind ik hoger in KH overbodig

LOL, je beredenering klopt van geen kanten :D

Heel eenvoudig als je echt wil groeien moet je eiwitten VRETEN, dat kwam bij mij neer om altijd boven de 200 gram/24u.

En of ik toen 90kg. of 95 of 100 kg. of zelfs 105 kg. woog maakte in principe niets uit, kortom het aantal gram/kg. lichaamsgewicht was bij mij van minder beland slechts het aantal/hoeveelheid eiwit per etmaal.
Kortom in de bulk zit ik aan 240-260 gr./24u.
Cutten zit ik aan 220 gr/24u (bij minder eiwitten ga ik spiermassa verbranden, cutten duurt daardoor wel iets langer).

Ik verdeel de eiwit inname regelmatig over de dag, ik hou niet van pieken enkel na de training wel.
En ja ook voor het slapen gaan als nacht-mutsje ..........knal ik er nog een Casein Eiwit shake in.
Ik maak wel alle whey shakes aan met water en drink voldoende water bij de maaltijden met de eiwit inname, want dat is een must.

Bovenstaande principe is bij mij altijd toepasbaar zonder enige vorm van kuur, wat dan noodzakelijk is en in hoe ver dan de eiwit inname moet verhoogd worden bij een kuur door de versnelde eiwit-synthese heb ik verder geen verstand van.

Laatst bewerkt:
Ik zit op 't moment (in de cut) op trainingsdagen op zo'n 210g en op rustdagen op zo'n 190g.

LOL, je beredenering klopt van geen kanten :D

Waarom, als ik een verder, buiten het sporten om niet enorm actieve levensstijl aanhoudt zou ik volgens jou 300+ kh nodig hebben, zoveel gebruikt mijn lichaam echt niet?
Daarnaast is mijn overmaat aan eiwit zeker overbodig, maar dit is een persoonsgebonden kwestie, ik vindt het simpelweg fijner/lekkerdere voeding. Hoog in vetten (rond 35% van mijn voeding) vindt ik zelf ook fijner dan hoger gaan in KH.

En ja, ik heb ook hoger in KH geprobeerd, dus het is niet dat ik "misschien wel beter zou presteren als ik het wel zou doen maar het nu gewoon niet weet".

Van veel KH raak ik trouwens ook enorm bloated.

Zit altijd rond de 250-300g zowel cut als bulk

Ik las dat het voor je nieren geen **** uitmaakt hoeveel je er eet. Of het moet heel erg veel zijn. Het is alleen iets om in de gaten te houden als je iets met je nieren hebt.

http://www.ergogenics.org/twee-jaar-eiwitrijk-afslankdieet-niet-schadelijk-voor-nieren.html
http://www.ergogenics.org/combinatie-creatine-en-eiwitrijk-dieet-onschadelijk-voor-nieren.html

heb geen zin om de eigenlijke studies op te zoeken op men werk maar toch iets om te lezen

150-250.. IF guy

vroeger zat ik wel rond de 230 nu zit ik op ongeveer 175 en ben ik aan het cutten als ik weer ga bulken ga ik ongeveer op 145 zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Heel eenvoudig als je echt wil groeien moet je eiwitten VRETEN, dat kwam bij mij neer om altijd boven de 200 gram/24u.

En of ik toen 90kg. of 95 of 100 kg. of zelfs 105 kg. woog maakte in principe niets uit, kortom het aantal gram/kg. lichaamsgewicht was bij mij van minder beland slechts het aantal/hoeveelheid eiwit per etmaal.
Kortom in de bulk zit ik aan 240-260 gr./24u.
Cutten zit ik aan 220 gr/24u (bij minder eiwitten ga ik spiermassa verbranden, cutten duurt daardoor wel iets langer).

Ik verdeel de eiwit inname regelmatig over de dag, ik hou niet van pieken enkel na de training wel.
En ja ook voor het slapen gaan als nacht-mutsje ..........knal ik er nog een Casein Eiwit shake in.
Ik maak wel alle whey shakes aan met water en drink voldoende water bij de maaltijden met de eiwit inname, want dat is een must.

Bovenstaande principe is bij mij altijd toepasbaar zonder enige vorm van kuur, wat dan noodzakelijk is en in hoe ver dan de eiwit inname moet verhoogd worden bij een kuur door de versnelde eiwit-synthese heb ik verder geen verstand van.

Water drink ik sowieso genoeg. Ik VREET genoeg eiwitten, naar mijn gevoel teveel. Ik ben mijn porties al aan het kleiner maken en aan het opvullen met kh/vet. Tuurlijk eiwitten zijn lekker en je moet ze als krachtsporter eten. Maar volgens mij is het een beetje over-hypet. Sterker nog ik denk dat als ik minder ga eten en opvul met koolhydraten ik net zoveel/beter resultaat boek i.p.v. wat ik nu doe. Plus het scheelt enorm in de portemonnee wat lekker meegenomen is.

Hoe voelde/zag je dan dat je spieren aan het verbranden was? Vooral met bulken heb je niet zoveel extra nodig denk ik omdat je toch voornamelijk extra KH binnen krijgt.

Niet achterdochtig ofzo hoor maar nieuwschierig.

Ik zit nu rond de 260 gr per dag, liever meer (en mss te veel) eiwitten dan koolhydraten.

rond de 3+ per kg (ik verwacht nu al deprimerende reacties, lol)

---------- Post toegevoegd 11 June 2013 om 17:04 ----------

Ik kan wel zeggen dat ik dan mijn nieren ff rust wil geven van al die eiwitten, maar dit kan ik niet medisch onderbouwen, daarom hou ik het op het feit dat ik een echte carbs man ben. Ben niet zo'n verwente proteine mag. Tis dat het moet :p

http://www.ergogenics.org/combinatie-creatine-en-eiwitrijk-dieet-onschadelijk-voor-nieren.html

Ik vraag me af waar die onzin crap van teveel eiwit slecht voor nieren is vandaan komt, want dat is nog nooit bewezen. (myth)

Laatst bewerkt:
Ik neem rond de 1.2- 1.8 p/kg per dag en werkt prima.
Dat iemand hierboven spiermassa gaat verbranden als hij onder de 220gram komt, gaat er bij mij niet echt in.

@ ts, Ik zou eerder kijken naar gezondheids effecten, dan naar fysieke effecten als je wat minder eiwit gaat eten ipv die gigantische hoeveelheid.

Terug
Naar boven