Nielsj2k
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 60
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 75kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mhaw als je meer eiwitten eet worden je nieren zwaarder belast dus in die zin ben ik het wel met ibo eens, alhoewel ik betwijfel dat 1 dikke carbdag de effecten van langdurig overmatig proteinegebruik tenietdoenIk las dat het voor je nieren geen **** uitmaakt hoeveel je er eet. Of het moet heel erg veel zijn. Het is alleen iets om in de gaten te houden als je iets met je nieren hebt.
ik zit zelf op *3gr/kg, weet dat het niet nodig is, maar reageer er fijn op en vind eiwit tevens veel te weinig.
Vind het trouwens verder ook niet logisch dat omdat ik weinig weeg, ik meer KH nodig zou hebben op 2900 kcal dan iemand die 10 kilo meer weegt dan ik. Ga dan liever wat hoger in eiwit zitten (en vetten!) zolang ik de energie heb die ik nodig heb, vind ik hoger in KH overbodig

Ik las dat het voor je nieren geen **** uitmaakt hoeveel je er eet. Of het moet heel erg veel zijn. Het is alleen iets om in de gaten te houden als je iets met je nieren hebt.
Heel eenvoudig als je echt wil groeien moet je eiwitten VRETEN, dat kwam bij mij neer om altijd boven de 200 gram/24u.
En of ik toen 90kg. of 95 of 100 kg. of zelfs 105 kg. woog maakte in principe niets uit, kortom het aantal gram/kg. lichaamsgewicht was bij mij van minder beland slechts het aantal/hoeveelheid eiwit per etmaal.
Kortom in de bulk zit ik aan 240-260 gr./24u.
Cutten zit ik aan 220 gr/24u (bij minder eiwitten ga ik spiermassa verbranden, cutten duurt daardoor wel iets langer).
Ik verdeel de eiwit inname regelmatig over de dag, ik hou niet van pieken enkel na de training wel.
En ja ook voor het slapen gaan als nacht-mutsje ..........knal ik er nog een Casein Eiwit shake in.
Ik maak wel alle whey shakes aan met water en drink voldoende water bij de maaltijden met de eiwit inname, want dat is een must.
Bovenstaande principe is bij mij altijd toepasbaar zonder enige vorm van kuur, wat dan noodzakelijk is en in hoe ver dan de eiwit inname moet verhoogd worden bij een kuur door de versnelde eiwit-synthese heb ik verder geen verstand van.
Ik kan wel zeggen dat ik dan mijn nieren ff rust wil geven van al die eiwitten, maar dit kan ik niet medisch onderbouwen, daarom hou ik het op het feit dat ik een echte carbs man ben. Ben niet zo'n verwente proteine mag. Tis dat het moet![]()