XXL Nutrition

Hoeveel km/u loop jij

1. leeftijd: 17 ( was 12 toen ik dit liep 16,1km)
2. lengte: 1,80m
3. Lievelingskleur: blauw
4. gewicht: 75KG
5. subjectief conditieniveau: goed
6. tijdsduur van de maximale inspanning: 1,27,35 uur ( 16,1 KM)
7. gemiddelde snelheid in km/u: 10km/h

de gegevens kloppen niet, omdat ik dit liep toen ik 12 was en ik weet niet wat ik toen woog en zo dus zet ik maar de gegevens van nu er bij. nadat ik de 16,1 km (dam tot damloop) had gelopen ben ik er mee gestopt vanwege erge last van mijn knie onder het lopen toen ik 16 was heb ik daar glucosamine voor gekocht en weg was de pijn

wtf, wat is dat met al die topspsrinters hier ...

i'm feeling little

Zonder specifieke sprinttraining liep ik op mijn 22ste zo rond de 12 seconden over 100 meter. Maar als je echt veel sneller wil zijn moet je behoorlijk wat aanleg hebben, sprinten kan je eigenljk amper leren.

vorig jaar liep ik nog redelijk fanatiek. toen liep ik +/-15,3 km (nagemeten met de fiets (fietscomputer) in 1 uur en 10 a 15 minuten.

1. leeftijd: 14
2. lengte: 1,70m
3. Lievelingskleur: rood
4. gewicht: 55KG
5. subjectief conditieniveau: goed
6. tijdsduur van de maximale inspanning: 20minuten [5 km]
7. gemiddelde snelheid in km/u: 15km/h
100 meter in: 13 sec. ongeveer

1. leeftijd: 22
2. lengte: 1.75m
3. Lievelingskleur: alle kleuren van de regenboog
4. gewicht: 87-88 kg
5. subjectief conditieniveau: middelmatig
6. tijdsduur van de maximale inspanning: 12 min
7. gemiddelde snelheid in km/u: 2800 m dus 10.4 km/h

Dat is 14 Km/u, Gysemans. 5 x 2.800m = 14.000 meter in een uur. 10,4 Km/uur gemiddeld op een loop van 12 minuten betekent dat je 2.080 meter aflegt.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
ja maar als je 0.0000 ervaring hebt met professioneel sprinten kan hij dat zeker halen als hij wat aan zijn techniek sleutelt en wat oefent ofzo. Ik ken echt niemand die dat sneller kan hoor :p Wel iemand van 16 jaar die het deed in 15 seconden en ik vond dat al knap :D

Please get in touch with reality :rolleyes:

15 seconden is heel langzaam. 13,5 is geen toptijd. 60 km/u? Je bent toch geen gazelle?

Wiki... in 1922 had Mary Lines het record voor vrouwen van 12,8 seconden op de 100m.

• Topic Starter Topic Starter
da was 1922

topsprinters halen ongeveer 38 km/u gemiddeld en ik leef in de realiteit. Van mij mag je een filmpje maken van jezelf en bewijzen dat jij de 100 meter in 13 seconden loopt hoor :p Het is zeker niet onmogelijk maar niet iedereen is een sprinttalent toch?

da was 1922

topsprinters halen ongeveer 38 km/u gemiddeld en ik leef in de realiteit. Van mij mag je een filmpje maken van jezelf en bewijzen dat jij de 100 meter in 13 seconden loopt hoor :p Het is zeker niet onmogelijk maar niet iedereen is een sprinttalent toch?
zeker 1/4 van m'n klas loopt de 100 meter onder de 14 seconden, daarbij komt dat ik latijn volg, een puur theoretische richting waar je dus de meeste nerds zou verwachten die nihil van sport kunnen...

Tsja,

Sprinten was toch ook mijn favo ten opzichte van duurlopen. Ik heb de 100m ook onder de 13 seconden gelopen vroeger (jaar of 14 was ik toen), en mijn absolute top lag rond de 33km/u, alleen hield ik dit geen 100m vol...

Toen ik in dienst ging, liep ik de 5km onder de 22 minuten, en op de 12 minuten zo'n 2950m.

huidige stats: 28 jaar, 1,82m, 90kg, zo'n 10-11%.
Inmiddels weer begonnen met wat conditietraining, maar nog bij lange na niet op het niveau dat ik in dienst had....

1. leeftijd: 20 jaar
2. lengte: 1m70
3. Lievelingskleur: wtf maatk dat nu uit
4. gewicht: 73kg
5. subjectief conditieniveau (slecht, middelmatig, goed, zeer goed, topniveau): middelmatig
6. tijdsduur van de maximale inspanning: 10 min.
7. gemiddelde snelheid in km/u: 10 km / uur

Ik heb dus totaal geen conditie, is het me ook niet om te doen.

ben ik dan zo'n wimpie dat ik altijd maar 7,8 km/uur op de loopband doe?????
vanavond maar eens gaan opschroeven dan..:loopband:

ben ik dan zo'n wimpie dat ik altijd maar 7,8 km/uur op de loopband doe?????
vanavond maar eens gaan opschroeven dan..:loopband:

Op de loopband heb je totaal geen weerstand, hier kun je de snelheid idd wel opvoeren richting de 10km/ph.
Als je buiten loopt, is het weer een ander verhaal, helemaal als het in de natuur is!

Beste kun je het rustig opvoeren, loop eerst 9km/ph, over een weekje 10km/ph. Je zult snel aan de nieuwe snelheid gewend zijn.

Op de loopband heb je totaal geen weerstand, hier kun je de snelheid idd wel opvoeren richting de 10km/ph.
Als je buiten loopt, is het weer een ander verhaal, helemaal als het in de natuur is!

Beste kun je het rustig opvoeren, loop eerst 9km/ph, over een weekje 10km/ph. Je zult snel aan de nieuwe snelheid gewend zijn.

ik ben absoluut geen outdoor-sporter.. gewoon lekker binnen.. bij de verwarming en de airco ( afhankelijk van het weer ):D

Ik vind buiten makkelijker lopen, als ik voor mijn gevoel dezelfde intensiteit loop ga ik buiten harder. Het heeft volgens mij iets te maken met het feit dat binnen de omgeving stilstaat, dat geeft toch andere impulsen en spierspanning dan buiten. Bovendien heb ik binnen enorm last van de warmteontwikkeling, ik zweet me een ongeluk maar koel niet voldoende af, dus ik loop aan het eind eigenlijk altijd met "koorts" en dat limiteert dan de intensiteit die ik aan kan.
Vorige zomer had ik zelfs mijn eigen ventilator in de gym, die zette ik op vol aan, recht op mij gericht. Dan koel ik (net als buiten) wel voldoende af en dat scheelt aanzienlijk in totale prestatie.

hmm zit wat in.. maar ik heb zo'n ontzettende hooikoorts dat ik met alleen het denken aan bloemen en grassen al begin te niezen..en dan al dat stof onder mijn lenzen.. brrrr.. en in de winter/lente/herfst is het gewoon te koud..;)
dus ik hou het gewoon bij de loopband.. en de crosstrainer

nee joh... ik doe altijd crosstrainer zonder handjes.. is goed voor de buikspieren..
( kijk mama... zonder handen :clap: )

lopen doe je buiten..........
niet op zo,n ding.

Terug
Naar boven