AndroidHealthClinic

Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?

Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?


  • Totaal stemmers
    520

Bezoekers in dit topic

Hangt af van wat ik doe zware oefeningen squats deathlifts, 3 min vooral op kracht. Gemiddeld 1 tot 2 minuten voor de rest
 
Hangt af van wat ik doe zware oefeningen squats deathlifts, 3 min vooral op kracht. Gemiddeld 1 tot 2 minuten voor de rest
Thee kransje hou je maar bij je oma en opa, je zou veel meer massa pakken indien je bij compounds lekker de 40sec -60 rust aanhoud en isolatie 20-30sec. Probeer het maar is voor een maandje, gaat je veel beter bevallen.
 
Thee kransje hou je maar bij je oma en opa, je zou veel meer massa pakken indien je bij compounds lekker de 40sec -60 rust aanhoud en isolatie 20-30sec. Probeer het maar is voor een maandje, gaat je veel beter bevallen.
Isolatie oefeningen ben ik eigenlijk wel met je eens dat rust korter moet, time het niet echt denk dat ik zo lang rust daarbij. Bij de compounds op kracht is dat niet heel kort? Sta nog te hijgen als een paard denk ik in dat tijdsbestek
 
Isolatie oefeningen ben ik eigenlijk wel met je eens dat rust korter moet, time het niet echt denk dat ik zo lang rust daarbij. Bij de compounds op kracht is dat niet heel kort? Sta nog te hijgen als een paard denk ik in dat tijdsbestek
Als je alleen voor kracht gaat dan is 3 min prima, mischien afkorten naar 2 minuten want anders ben je zo een kwartier verder met 1 oefening. Wil je massa dan zul je de rust toch een heel stuk verlagen, ik deed het zelf ook en ik groeide een heel stuk beter, naast dat ging ondanks de kortere rust me kracht nog beter voorruit ook;) try before u die zeg ik dan.
 
Thee kransje hou je maar bij je oma en opa, je zou veel meer massa pakken indien je bij compounds lekker de 40sec -60 rust aanhoud en isolatie 20-30sec. Probeer het maar is voor een maandje, gaat je veel beter bevallen.
Lolwat
 
Thee kransje hou je maar bij je oma en opa, je zou veel meer massa pakken indien je bij compounds lekker de 40sec -60 rust aanhoud en isolatie 20-30sec. Probeer het maar is voor een maandje, gaat je veel beter bevallen.

Ik wens je veel succes als je dit met compounds doet op 80% van je 1rm
 
Ik wens je veel succes als je dit met compounds doet op 80% van je 1rm

% zegt ook niet alles, veel mensen vergeten gewoon dat naarmate het gewicht omhoog gaat de zuurstofvraag ook omhoog gaat.
iemand die heel zwak is kan best relatief zwaar trainen met korte rust omdat hij met zijn girly weights bijna geen werk verzet en dus weinig zuurstof nodig heeft.
 
% zegt ook niet alles, veel mensen vergeten gewoon dat naarmate het gewicht omhoog gaat de zuurstofvraag ook omhoog gaat.
iemand die heel zwak is kan best relatief zwaar trainen met korte rust omdat hij met zijn girly weights bijna geen werk verzet en dus weinig zuurstof nodig heeft.
Nou dan hou ik een uur pauze tussen de sets sinds ik zo fukin huge ben en meer zuurstof nodig heb dan de hulk


Jij begrijp het concept niet van de spier goed slopen. Tis nergens voor nodig om 3 minuten als een zoutzak te zitten en te puffen voordat je eigelijk weer is begint. De enigste keer wanneer ik het legit vind om 3 minuut rest te houden is als je een PR wilt gaan zetten. Anders lekker kort en krachtig trainen.

Maar dat is mij mening doe er mee wat je wilt mevrouwtje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thee kransje hou je maar bij je oma en opa, je zou veel meer massa pakken indien je bij compounds lekker de 40sec -60 rust aanhoud en isolatie 20-30sec. Probeer het maar is voor een maandje, gaat je veel beter bevallen.

:roflol: wat

Als je alleen voor kracht gaat dan is 3 min prima, mischien afkorten naar 2 minuten want anders ben je zo een kwartier verder met 1 oefening. Wil je massa dan zul je de rust toch een heel stuk verlagen, ik deed het zelf ook en ik groeide een heel stuk beter, naast dat ging ondanks de kortere rust me kracht nog beter voorruit ook;) try before u die zeg ik dan.

nou wat is er erg aan om een kwartier bezig te zijn met een oefening?

Nou dan hou ik een uur pauze tussen de sets sinds ik zo fukin huge ben en meer zuurstof nodig heb dan de hulk


Jij begrijp het concept niet van de spier goed slopen. Tis nergens voor nodig om 3 minuten als een zoutzak te zitten en te puffen voordat je eigelijk weer is begint. De enigste keer wanneer ik het legit vind om 3 minuut rest te houden is als je een PR wilt gaan zetten. Anders lekker kort en krachtig trainen.

Maar dat is mij mening doe er mee wat je wilt mevrouwtje.

er is zelfs een study naar geweest waar mensen die 3-5 minuten rust hielden meer gains maakten dan de groep met 1 minuut puur omdat de groep met 3-5 minuten op hogere intensiteit kon trainen en meer volume kon draaien
 
Ik zit nu op 1-1.5 minuut rust bij m'n compounds en dat is al sterven. Minder rust... Dan sloop ik meer dan alleen m'n spieren.

En dan pak ik nu nog laag gewicht/vrij veel reps. Als ik zwaar ga (1-3RM) heb ik echt wel meer dan 3 minuten nodig :D
 
:roflol: wat



nou wat is er erg aan om een kwartier bezig te zijn met een oefening?



er is zelfs een study naar geweest waar mensen die 3-5 minuten rust hielden meer gains maakten dan de groep met 1 minuut puur omdat de groep met 3-5 minuten op hogere intensiteit kon trainen en meer volume kon draaien
Als je gaat beweren dat een study het ene beweert is het wel handig als je de link erbij zet, anders kom je zo als een flapdrol over[emoji6] naast dat lijkt het me stug dat je met zo lange rust in de hypertrophy fase komt. Google het maar eens:) ik trainde eerst ook altijd met zulke lange rest maar het deed me niks goed. Sinds ik gwn 1 minuut voor compounds doe en 30sec voor isolatie groei ik veel beter. En me kracht gaat ook nog eens vooruit.
 
Als je gaat beweren dat een study het ene beweert is het wel handig als je de link erbij zet, anders kom je als zo een flapdrol over[emoji6] naast dat lijkt het me stug dat je met zo lange rust in de hypertrophy fase komt. Google het maar eens:)
Echt een pannenkoek.
 
Zware compounds 3-5. isolatie werk eigenlijk nooit langer dan 1 min
 
En jullie volgen ook zeker allemaal natty een 5 day split die vervolgens zo gaat :
Monday chest bicep
Tuesday rug tricep
Woensdag schouders
Donderdag legs abs
En vrijdag armen zeker?[emoji4]
 
Back
Naar boven