Fitness Seller

Peiling Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?

Peiling Peiling Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?

• Totaal stemmers
    521
  • Peiling gesloten .
Ja naar mijn idee is dat inderdaad effectiever. Liefst nog korter rust is mijn persoonlijke voorkeur. Maar langer dan een minuut rusten om de volgende set veel makkelijker te maken geeft naar mijn idee niet echt meerwaarde.
Je hebt immers ook al genoeg aan maar 1 tot 2 echte werksets per spier/groep tot fail om te groeien. Dus langer en meer rusten dan trainen is niet nodig voor groei.

' Kortere rusttijden zorgen voor meer spiergroei via metabolische factoren. Iets langere rusttijden maken het mogelijk om meer gewicht te gebruiken en reps uit te voeren tijdens de sets met een bepaald gewicht, wat leidt tot meer spierschade als gevolg van de training. dit is uiteindelijk een grotere groei impuls (prikkel). '

1 werkset voldoende ?
Dorian Yates style bedoel je?
Icm ondersteunende middelen is dat te doen ja.

Ow nee klopt we zijn allemaal verplicht te doen wat jij leuk vindt. Als we niet jouw manier doen is het FEITELIJK niet kloppend. HIT bestaat niet en HEAVYDUTY ook niet.

NEWSFLASH, Er zijn meer manieren om te groeien en sterker te worden. Niet alleen jouw manier.
greg nuckols en brad schoenfeld hebben het mis

want er zijn meerdere wegen

dus!!1!1!

Ow nee klopt we zijn allemaal verplicht te doen wat jij leuk vindt. Als we niet jouw manier doen is het FEITELIJK niet kloppend. HIT bestaat niet en HEAVYDUTY ook niet.

NEWSFLASH, Er zijn meer manieren om te groeien en sterker te worden. Niet alleen jouw manier.

uhu.

sommige manieren zijn alleen iets beter dan andere

On topic :

3 uur gedaan over 20 setjes deadlift en 10 setjes Bench.

Groet

Er zijn ook meerdere manieren om een spijker in een plank te slaan, alleen is het met een hamer een stuk makkelijker dan met je voorhooofd.

Het is echt al duizenden malen bewezen dat volume de main driver van hypertrophy is , als jij in je eerste set dus al full apeshit gaat (en zeker op compounds) dan limiteer je gewoon zwaar je potentiele volume voor de rest van de oefening/training. Dus ja, een set tot failure trainen is FEITELIJK niet optimaal, dus waarom zou je het dan bewust doen? omdat een of andere bodybuilder het doet en die is super groot zeker. :rolleyes:

Ligt er aan waarmee. Met hypertrofie setjes zo'n 30-60 sec. Met zware deadlifts/squats/bench 3min met 5 reps. Als ik 1-2 reps probeer met meer gewicht toch wel zo'n 4-5min.

Er zijn ook meerdere manieren om een spijker in een plank te slaan, alleen is het met een hamer een stuk makkelijker dan met je voorhooofd.

Het is echt al duizenden malen bewezen dat volume de main driver van hypertrophy is , als jij in je eerste set dus al full apeshit gaat (en zeker op compounds) dan limiteer je gewoon zwaar je potentiele volume voor de rest van de oefening/training. Dus ja, een set tot failure trainen is FEITELIJK niet optimaal, dus waarom zou je het dan bewust doen? omdat een of andere bodybuilder het doet en die is super groot zeker. :rolleyes:

Dus 100 reps met 15 kilo doen werkt beter dan 15 reps met 100 kilo? Kom maar op dan met die duizenden malen bewijs daar van.

Dus 100 reps met 15 kilo doen werkt beter dan 15 reps met 100 kilo? Kom maar op dan met die duizenden malen bewijs daar van.

dit geeft je niveau wel mooi aan, want beiden geven precies hetzelfde hoeveelheid volume.
wel mooi dat als je iemand af wil kraken dat je dan een fout voorbeeld erbij haalt.

Lekker argumenten verdraaien zodat het in je eigen straatje past. Het gaat hier natuurlijk om relevant volume (vanaf +/- 65% van je 1RM en hoger).

dit geeft je niveau wel mooi aan, want beiden geven precies hetzelfde hoeveelheid volume.
wel mooi dat als je iemand af wil kraken dat je dan een fout voorbeeld erbij haalt.

Het is niet de bedoeling dat je reps vermenigvuldigt met gewicht slimpie. Het ene is gewoon cardio en het andere is trainen.
Als het strict om volume gaat kunnen we ook bodypump gaan doen om flink te groeien.

Het is niet de bedoeling dat je reps vermenigvuldigt met gewicht slimpie. Het ene is gewoon cardio en het andere is trainen.
Als het strict om volume gaat kunnen we ook bodypump gaan doen om flink te groeien.

jij snapt er echt niets van, vraag alsjeblieft een perma ban aan. dat is beter voor iedereen

Volume is gewicht x reps x sets. Maar in dit geval gaat het om relevant volume, als je 15 x 100 kan benchen, zal 100 x 15 een te lage intensiteit zijn om groter en sterker op te worden.

Lekker argumenten verdraaien zodat het in je eigen straatje past. Het gaat hier natuurlijk om relevant volume (vanaf +/- 65% van je 1RM en hoger).

Ik hoef niets te verdraaien, misschien moeten jullie beginnertjes eens leren accepteren dat er meer manieren zijn en mensen hun eigen manier willen gebruiken.

Volume is gewicht x reps x sets. Maar in dit geval gaat het om relevant volume, als je 15 x 100 kan benchen, zal 100 x 15 een te lage intensiteit zijn om groter en sterker op te worden.

Volume is reps en sets. Gewicht heeft niets met volume te maken.

Inderdaad als je 15 x 100 benchen kan dan is 100 x 15 een te lage intensiteit om groei te stimuleren.

100*15=15*100=1500
LOL

ik heb het toch over meer totaal volume dat beter is, jij geeft een voorbeeld met hetzelfde totaal volume :roflol:.

we moeten natuurlijk wel redelijk blijven in het spectrum van effective reps he, zo boven de 60-70% van 1rm.
mijn punt is dat als je 15x100 kan benchen het een beter idee is om 4x12x100 te doen ipv 1x15x100 tot failure, omdat het totaal volume van het eerste schema veel hoger is

Volume is reps en sets. Gewicht heeft niets met volume te maken.

Inderdaad als je 15 x 100 benchen kan dan is 100 x 15 een te lage intensiteit om groei te stimuleren.
in de literatuur wordt al 100 jaar volume aangeduidt door sets*reps*gewicht man. als we zo definities gaan verdraaien kom je natuurlijk helemaal nergens

100*15=15*100=1500
LOL

ik heb het toch over meer totaal volume dat beter is, jij geeft een voorbeeld met hetzelfde totaal volume :roflol:.

we moeten natuurlijk wel redelijk blijven in het spectrum van effective reps he, zo boven de 60-70% van 1rm.
mijn punt is dat als je 15x100 kan benchen het een beter idee is om 4x12x100 te doen ipv 1x15x100 tot failure, omdat het totaal volume van het eerste schema veel hoger is

Ja klopt, 4 x 12 x 100 zal meer hypertrophy geven inderdaad.
Maar betekent niet dat 15 x 100 niet werkt.

Als ik 4 x 12 x 100 kan benchen ga ik zelf overigens wel liever omhoog in gewicht.

Ja klopt, 4 x 12 x 100 zal meer hypertrophy geven inderdaad.
Maar betekent niet dat 15 x 100 niet werkt.

Als ik 4 x 12 x 100 kan benchen ga ik zelf overigens wel liever omhoog in gewicht.
dus waarom adviseer je dan zelf:

Je hebt immers ook al genoeg aan maar 1 tot 2 echte werksets per spier/groep tot fail om te groeien. Dus langer en meer rusten dan trainen is niet nodig voor groei

Het gaat er toch niet om wat wel of niet werkt. het gaat erom wat het beste werkt. Waarom zou je dan uberhaupt zeggen dat 1 a 2 sets genoeg is terwijl je zelf weet dat dat verre van optimaal is.

dus waarom adviseer je dan zelf:

Het gaat er toch niet om wat wel of niet werkt. het gaat erom wat het beste werkt. Waarom zou je dan uberhaupt zeggen dat 1 a 2 sets genoeg is terwijl je zelf weet dat dat verre van optimaal is.

Waar is dan gevraagd welk volume of welke intensiteit het beste werkt?

Misschien handig als sommigen stoppen met discussiëren om te discussiëren maar gewoon relevant reageren in plaats van alleen maar onzin te papagaaien.

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/ms_2011_03_08_fisher-pdf.662177/.

Bijlagen

Logica is ook wel weg hier.

Bij DL/BP/Squat rust ik meestal tot ik weer kan. Meestal wel een paar minuten. Bij de rest 30sec-1min.

Terug
Naar boven