Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.861
Hoe kan je in godsnaam een squat falen als je al bijna boven bent? :p

Congratz met je prs!

Danjewel :D

Inertie valt weg en dan pas komt het gebrek aan kracht kijken. Meestal is dat net voorbij het punt waar je sticking point zit. 2,5kg minder kan voldoende zijn om v > 0 te houden.

Ook @Pillz
Ik weet niet helemaal wat het betekent wat je opschreef @Rik76 . Als je bedoelde dat ik, met de kracht die ik had, door m'n sticking point heenkwam en daarna de snelheid miste om (x cm na sticking point) daar te versnellen dan: ja. Dat is wat ik denk dat er gebeurde namelijk.
Brace was goed, stance was goed, etc. Kwam die spot niet voorbij.

Jij ook bedankt :D

• #2.862
Zit er wel aan te denken deadlifts nu tussentijds te gaan verhogen aangezien ik een 109% heb gedraaid wat 6 kg op 105% is.
Twijfel wel tussen verhogen met 2.5 kg of 5 kg. Wil wel wat conservatief zijn met verhogen, vooral vanwege het volume wat hoog blijft aankomende weken, dus dan lijkt 2.5 kg al voldoende. Maar ik heb wel 5 meer gelift dan dat de bedoeling was.

Thoughts?

Als je bedoelde dat ik, met de kracht die ik had, door m'n sticking point heenkwam en daarna de snelheid miste om (x cm na sticking point) daar te versnellen dan: ja. Dat is wat ik denk dat er gebeurde namelijk.
Je bent duidelijk slimmer dan je zelf door hebt. ;)

Zit er wel aan te denken deadlifts nu tussentijds te gaan verhogen aangezien ik een 109% heb gedraaid wat 6 kg op 105% is.
Twijfel wel tussen verhogen met 2.5 kg of 5 kg. Wil wel wat conservatief zijn met verhogen, vooral vanwege het volume wat hoog blijft aankomende weken, dus dan lijkt 2.5 kg al voldoende. Maar ik heb wel 5 meer gelift dan dat de bedoeling was.

Thoughts?

Je wedstrijd is over 2 maanden pas toch? Ik zou je deadlift gewoon aanpassen aan wat je hebt gelift. Je werkte met een max van 135 kg?

• #2.865
Je bent duidelijk slimmer dan je zelf door hebt. ;)

Hehe mooi, dan dachten we hetzelfde!

Je wedstrijd is over 2 maanden pas toch? Ik zou je deadlift gewoon aanpassen aan wat je hebt gelift. Je werkte met een max van 135 kg?

Ja 9 weken vanaf nu. Ik heb 132,5 ingevoerd wat m'n daadwerkelijk gelifte max van de fox gym cup was.
Dan zou ik nu meteen +12,5 erbij gooien wat me wel veel lijkt. Denk dat 140 als max dan misschien beter is met oog op ineens te snel verhogen (blessures, adaptie)? Aangezien ik nu gewoon verder ga midden in prep cycle III.

Edit: type hierboven met 2.5 of 5 verhogen maar bedoelde met 5 of 7.5.

Laatst bewerkt:
Ik zou met 7.5 kg verhogen dan inderdaad, en als het na 2 weken allemaal makkelijk is eventueel nog 5 kg.

Fantastische resultaten, ondanks de fails. Die horen er ook bij:)
Ik ben nu al retenieuwsgierig wat voor moois je gaat neerzetten op het NK!

Gefeliciteerd met je pr's! Ik zou wel opletten met je rug bij het deadliften.

• #2.869
Ik zou met 7.5 kg verhogen dan inderdaad, en als het na 2 weken allemaal makkelijk is eventueel nog 5 kg.

Dank voor het meedenken :)
7.5 kg it is

Fantastische resultaten, ondanks de fails. Die horen er ook bij:)
Ik ben nu al retenieuwsgierig wat voor moois je gaat neerzetten op het NK!

Hehe dankjewel. Ben erg benieuwd en heb er nu ak veel zin in! Zijn zo'n 10 lifterd van Kratos die meedoen aan NK junioren dus eeg leuk zo'n grote club.

Gefeliciteerd met je pr's! Ik zou wel opletten met je rug bij het deadliften.

Ja met name die 145 was het maximale toegestane goor gaan voor mezelf. De 132.5 (niet op film hiee geplaatst) was nog prima, 140 werd ook al wat lelijker.

• #2.870
21/4/2018 - week 2, dag 4 (prep cycle III)
Deadlift up to knees

1x3 70 kg
2x3 85 kg (ipv 1x3)
Merkte pas vanaf de eerste rep dat ik ineens spierpijn/kramp had in m'n rechterflank en beide kanten lange kop van de triceps.
Vond het al onwaarschijnlijk dat ik geen spierpijn had na donderdag, maar dat kwam er nu dus pas in.
Deadliften voelde hierdoor ongemakkelijk en wilde even andere spieren pakken dan de SBD-oefeningen het wus verhouding doen.
Dus van iemand die ik ken een beentraining gedaan en daarna zelf nog wat rug.......

Step up boxes
1x10 bw per kant
2x10 12 kg per kant
2x10 16 kg per kant
Box op kniehoogte.

Leg extension
8x10 28 kg
1x5 18 kg - 30 sec hold bovenin - 1x5 18 kg
1x5 18 kg - 30 sec hold bovenin - 1x5 18 kg
Pauzes precies 30 sec tussen sets.

Walking lunges
4x? bw (ongeveer 50 meter buiten)
Pauzes precies 30 sec tussen sets.

Seated row
4x6 45 kg

Plateloaded pulldown
3x10 60 kg
Vooral stretch lekker erin, niet te zwaar qua gewicht.

Facepull
3x10 14.7 kg
Verschillende houdingen om op zoek te gaan naar de beste voor rear delts.

Wrist curls slow negatief
3x10 4 kg per kant

Trainingstijd: ? kg

@Pillz mag trots op me zijn. Pomp was abnormaal. Leuk om een keer gedaan te hebben.
Maandag weer normale trainingsweek.

• #2.871
Start cut
Morgen start ik m'n cut die 6 weken zal duren. Vervolgens doe ik nog een keer 2 weken, dus totaal 8 weken. Vandaag heb ik gewogen, gemeten en foto's gemaakt.

21/4/2018 - week 0
Gewicht: 70.9 kg
Taille: 71
Heupen: 87.75
Glutes: 100
Bovenbeen: 57
Bicep: 29.5

Planning
Kcals: 2600 - 450 = 2150
EKV: 145/269/55 (ongeveer)
Refeed: 1x per twee weken
Ga nu voor het eerst refeeds doen met veel carbs en weinig vet en eiwit. Niet om een heel hormonenverhaal. Vooral mentaal en om van de carbs benefits te hebben in training.

Laatst bewerkt:
Pompen is fijn toch?

• #2.876
Vanochtend mezelf ziek gemeld omdat ik vanaf 01:00 bijna niet meer heb geslapen. Ik was écht verrot wakker met koppijn.
De laatste tijd kom ik beter in slaap dan eerst; het kost minder tijd. Maar ik word wel weer vaak wakker 's nachts.
Ik ben van plan om langs de huisarts te gaan om te kijken wat hier misgaat. Niet alleen voor m'n gains is het verschrikkelijk, maar ik pak absoluut gezien te weinig slaap.

Ligt er aan met wie? :ds:

Vanochtend mezelf ziek gemeld omdat ik vanaf 01:00 bijna niet meer heb geslapen. Ik was écht verrot wakker met koppijn.
De laatste tijd kom ik beter in slaap dan eerst; het kost minder tijd. Maar ik word wel weer vaak wakker 's nachts.
Ik ben van plan om langs de huisarts te gaan om te kijken wat hier misgaat. Niet alleen voor m'n gains is het verschrikkelijk, maar ik pak absoluut gezien te weinig slaap.
Oef, balen. Gebruik je iets van medicatie?

Wel genoeg gedronken en genoeg zout (gezien je hoofdpijn en het warme weer)?

Denk dat de huisarts je niet veel zou helpen. Behalve dat hij of zij vast gaat zeggen dat je t nog even aan moet kijken. Kan door diverse factoren komen die je ws eerst helder moet gaan krijgen. (Onregelmatige werktijden bijv, trainen, stress, privé dingen etc)

Mocht je wel gaan zou ik daar zeker al over na denken mocht je er wat uit verwachten. Heb je iig je voorwerk gedaan.

Denk dat de huisarts je niet veel zou helpen. Behalve dat hij of zij vast gaat zeggen dat je t nog even aan moet kijken. Kan door diverse factoren komen die je ws eerst helder moet gaan krijgen. (Onregelmatige werktijden bijv, trainen, stress, privé dingen etc)

Mocht je wel gaan zou ik daar zeker al over na denken mocht je er wat uit verwachten. Heb je iig je voorwerk gedaan.
Ik vrees hier ook een beetje voor.

• #2.880
Ligt er aan met wie? :ds:

Oef, balen. Gebruik je iets van medicatie?

Wel genoeg gedronken en genoeg zout (gezien je hoofdpijn en het warme weer)?

Hehe :P

Nee gebruik geen medicatie. Jaren geleden wel aantal maanden melatonine gebruikt maar was overdag vaak meer lethargisch. Zelfs na >1,5 maand gebruiken. Hoor dit wel vaker voorbij komen dus denk dat het geen toeval is.

Zout track ik nooit. Denk eerder wat aan de hoge kant met een dag pizza en daarna pannenkoekenhuis achter elkaar.
Zeker genoeg gedronken, dat hou ik ook bij.

Daar heb je een goed punt mee. Ik som even wat op:
- Onregelmatige werktijden: heb ik sinds 2,5 week niet meer. Misschien transitie van onregelmatig naar meer ritme
- Trainen: wel op verschillende tijden. Ik slaap niet beter als ik overdag train tov kort voor het slapen.
- Stress: had tijdens afstuderen hier wel last van, nu naar mijn idee niet. Als ik wakker word heb ik ook geen gedachte of situatie waar ik aan denk, had ik toen wel. Behalve dat ik verder en door wil slapen, misschien daar teveel op gefocust.
- Privé: kan me niks bedenken.

Edit: moeder heeft apneu alleen denk ik niet dat de kans groot is dat ik door erfelijkheid, op 20-jaar als vrouw daar nu al problemen aan ondervind. Beetje te voorbarig om daarop te testen, maar misschien als eindstation om uit te sluiten.

Terug
Naar boven