Wij hebben hier 2 soorten yoga.. relax yoga en power yoga... Ik heb de relax yoga en dat is meer een combinatie denk ik dan
@Cool Novice en Yin yoga.
Wij beginnen de les met ademen en hoofd leeg maken. Wat rustige stretches en soort van opwarming. De ene keer vouw je je inderdaad in onmogelijke houdingen maar dat is niet heel vaak. PLanken en core wordt best veel aangesproken en ook bovenbenen en glutes...
Op deze site zie je wat houdingen. welke wij vaak doen zijn:
Adelaar, Boom, Boot, Brug, Cobra, Danser (maar dan bovenlijf volledig parallel aan de grond)
Hurkhouding en happy baby zijn perfecte heupopeners die je helpen met squatflexibiliteit.
De krijgerhoudingen en dingen als de boom zijn lekker voor core en benen ook. net zoals de lunge.. en dan handen los en naar het plafond en dan over je schouder kijken. Er zijn veel houdingen die behoorlijk intensief zijn. Ook omdat je ze echt soms wel 10-20 seconde vast moet houden. Veel balans komt dan weer op je core ook.
Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van de shoelace... ik was ook de enige die hem 2 kanten op kon.

net zoals de sleeping Swan.
Nou ja in ieder geval het heeft mij toen veel flexibiliteit opgeleverd en een sterke core ook.
En ja.. het einde van een les is soms wel wat meer zweverig.. van die dingen als ademhaling focussen en richting naar 1 punt... of om de beurt je spieren aanspannen en laten ontspannen... soms is het alleen buik ademhaling... en dan rustig stretchen.
Maar er komen ook wat meer standaard oefeningen in voor zoals planken, woodchoppers, push up, hollow ups, glute bridge en veel core dingen.
Het is gewoon kijken wat je het beste bevalt. Je hebt soms ook combinaties zoals de lessen die wij hebben. Dat vind ik zelf wel het fijnste. Rustig opbouwen en dan echt focus en dan weer afbouwen.
Mocht je wel een beetje in mijn buurt wonen.. dan zou je een proefles kunnen doen.

PM dan maar.