Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Algemeen wordt toch aangeraden een meer hypertrofie gericht schema te volgen als je wil afvallen. Vooral omdat je meer volume draait dan tijdens een kracht gericht schema.
Het zou vreemd zijn als je tijdens een hypertrofie gericht schema maar marginaal meer werk verricht dan tijdens een kracht gericht schema.

Als je niet overdrijft is het extra risico op blessures minimaal.

Als je er echt zo'n minimaal verschil zit in volume tussen het hypertrofie schema en het kracht schema ... waarom zijn het dan 2 verschillende schema's en verwacht je van het ene een heel andere uitkomst dan van het andere?
Afvallen doe je best door een combinatie van de 2: lagere kCal intake en meer werk verrichten.
Meer werk verrichten is makkelijker met een hypertrofie schema dan met een kracht schema. Het beperkt trouwens ook het risico op blessures. :p
In een calorie tekort zitten en gelijktijdig aan hoge intensiteit liften (hoge intensiteit = meer kans op blessure, met als extreem de 1RM poging) verhoogt dudielijk de kans op blessures. Een hypertrofie schema wordt over het algemeen aan een lagere absolute intensiteit afgewerkt, maar door het hogere rep x sets aantal doet men meer werk. Men verhoogt dus de verbruikte energie en beperkt het risico op blessures. Niet andersom zoals jij denkt.

Uiteraard is het toevoegen van cardio een goed idee. Da's extra werk dat je verricht ... aan een lagere intensiteit. ... zoals bij een hypertrofie schema. ;)

doe maar gewoon niet.

Kcal omlaag —> herstel omlaag —> volume omlaag, zo simpel is het

Iedereen moet doen wat voor hem of haar werkt, maar het afkraken van methoden die ook gewoon gebruikt worden en gewoon werken vind ik erg naief. Alleen als je in een enorm KCal deficit zit is veel lager volume draaien nodig, verder kan je rustig een hypertrofie block doen, het enige is dat je niet dezelfde gains hoeft te verwachten als wanneer je boven onderhoud eet. Ik ben tijdens mijn hypertrofieblock op een licht KCal tekort een paar kilo afgevallen en heb intussen PR's gemaakt, ik geloof niet meer persé dat low volume altijd het beste werkt.

Ik denk alleen dat veel mensen het idee hebben dat je tijdens een hypertrofiefase full r*tard gaat met tonnen meer aan volume, terwijl dit vaak juist bedoeld is om je een pauze te geven van de pure krachtblokken. Een puur krachtblok zou ik dan ook niet volgen tijdens een calorietekort.

In mijn ogen is krachttraining is een hulpmiddel om naast een dieet zoveel mogelijk kracht en lean bodymass te behouden tijdens een calorie tekort.

Laatst bewerkt:
Het is gewoon een feit dat je met een kcal overschot beter herstelt en meer aan kunt.

Is dat altijd zo? Ik herstelde prima namelijk op minder KCals. Herstel is van meer factoren afhankelijk dan uitsluitend je voeding. Ik eet nu bijvoorbeeld weer meer en herstel slechter omdat ik vanwege de hitte minder goed slaap.

Ik denk dat, tenzij je een advanced atleet bent (wat voor jou geldt), het voor de gemiddelde intermediate trainee niet per definitie altijd zo is dat reductie van volume optimaal is. De meeste mensen kunnen veel meer tolereren en hebben er dus geen baat bij. Bovendien is cutten vaak iets wat over een langere periode gedaan wordt, vaak praat je over maanden. Wat ga je doen? Constant low volume draaien? Lijkt me verre van optimaal.

PS: Sorry voor het hijacken van je log, Pizza! :o

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.307
Hoofdpijn van de gegeven info eerder.

Durf bijna m'n training niet te loggen, bang datie verzuipt tussen alle gegeven informatie...

Mijn mening is dat je inderdaad minder goed hersteld van je trainingen. Ik laat zelf op geleide van hoe m'n herstel is m'n trainingen verlopen.
Doorgaans is m'n herstel erg vlot, maar kan na enige tijd bv merken dat ik niet herstel voor m'n deads omdat m'n hams het niet trekken. Dan drop ik bv m'n 5x5 goodmornings naar 2-3x5 & glute bridges van 4x8 naar 4x5 met hetzelfde gewicht.
Deads vd training daaropvolgend zouden dan goed moeten gaan.

Compounds in deze sheiko variant gaat momenteel doorgaans tot 80%. Enkele uitzondering van benches die 2-4 sets bevatten op 85%.

Als ik kut herstel schrap ik volume, met name op acc.oef.

Dat hele hypertrofie vs kracht verhaal ivm cutten ga ik me niet in mengen :p

23/7/2018 - week 4, dag 1 (prep cycle I)
Squat 2-3 sec paused

1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg

BP paused
1x5 35 kg
1x4 45 kg (ipv 42.5)
1x3 50 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
Laatste rep met wat spot hulp
1x3 55 kg (ipv 1x4)
Vierde rep roll of shame.
1x3 55 kg (ipv 1x4)
Ookal had ik hier wel weer een spotter wilde ik mezelf tochh niet teveel laten grinden binnen dezelfde training.
Geen idee waarom, maar de bench mocht me vandaag niet.

Squat
1x3 60 kg
1x3 75 kg
1x3 85 kg
1x3 97.5 kg
1x3 97.5 kg
1x3 97.5 kg
Deze set ging ineens relatief easy.
1x3 97.5 kg

Plyometric pushup
5x8 bw

Plateloaded lat pulldown ss hyperextension
3x10 60 kg -- 2x8 bw +15 kg
2x10 40 kg -- 2x8 bw +15 kg
Deze een keer gedaan. Wil de rug oefeningen isolateraal belast gaan doen. Zoveel mogelijk van m'n acc.oef., waarbij ik dat al bij veel oef. doe.

Dead hang
3x15 sec rechts - links - beide

Trainingstijd: 120 min

Dat was inderdaad even wat vrijdagrellings op de maandag:0

Is dat altijd zo? Ik herstelde prima namelijk op minder KCals. Herstel is van meer factoren afhankelijk dan uitsluitend je voeding. Ik eet nu bijvoorbeeld weer meer en herstel slechter omdat ik vanwege de hitte minder goed slaap.

Ik denk dat, tenzij je een advanced atleet bent (wat voor jou geldt), het voor de gemiddelde intermediate trainee niet per definitie altijd zo is dat reductie van volume optimaal is. De meeste mensen kunnen veel meer tolereren en hebben er dus geen baat bij. Bovendien is cutten vaak iets wat over een langere periode gedaan wordt, vaak praat je over maanden. Wat ga je doen? Constant low volume draaien? Lijkt me verre van optimaal.

PS: Sorry voor het hijacken van je log, Pizza! :o

Uiteraard bedoel ik dat wanneer alle andere factoren gelijk zijn. Als je het volume kunt verhogen tijdens je cut, en goed herstelt, dan kun je in principe een nog hogere belasting aan als je niet cut. Ik ga er altijd vanuit dat je met sheiko een variant doet die pittig is en tegen de rand van je herstel aan zit (wat PP volgens mij ook lijkt te doen)

Uiteraard bedoel ik dat wanneer alle andere factoren gelijk zijn. Als je het volume kunt verhogen tijdens je cut, en goed herstelt, dan kun je in principe een nog hogere belasting aan als je niet cut. Ik ga er altijd vanuit dat je met sheiko een variant doet die pittig is en tegen de rand van je herstel aan zit (wat PP volgens mij ook lijkt te doen)
Daar breng je een goed punt naar voren. Bij de Barbell Medicine templates train je tijdens een puur strengthblock zeker wel tegen die grens aan, terwijl je bij de hypertrofie template hier wel onder zit. Ik denk ook dat je vanuit het oogpunt van periodisering niet altijd tegen die grens van herstellen aan zou moeten trainen.

Waar het vooral om gaat is dat ik denk dat het terugbrengen van volume niet altijd een vast gegeven zou moeten zijn en het eerste moet zijn om te gaan doen. Het is van zoveel factoren afhankelijk dat een simpel antwoord als "minder doen" niet altijd het beste is: Wat is de reden van je cut (gezondheid, op wedstrijdgewicht komen, puur estetisch etc.)? Hoeveel gewicht wil je verliezen en in welke periode wil je dit doen? Hoe hoog is het calorie tekort dat je creëert? Zijn factoren als rust, slaap, stress, lange werkdagen van invloed? Hoeveel rusttijd hanteer je tussen je sets? En vooral: wat kan je simpelweg aan?

Wat dat betreft denk ik dat @ProudPizza slim bezig is: gewoon kijken wat de impact van je huidige training is en aanpassen als dat nodig is. En dan bij voorkeur eerst volume terugbrengen op de minst relevante oefeningen.

Dat was inderdaad even wat vrijdagrellings op de maandag:0
Valt best mee hoor. Op een forum is het toch helemaal niet leuk als iedereen elkaar steeds maar gelijk geeft. :)

Durf bijna m'n training niet te loggen, bang datie verzuipt tussen alle gegeven informatie...

De informatie is makkelijk samen te vatten in de volgende zin, zoals meneer R.Koolman, op het internet ooit zei : Everybody wants to be a bodybuilder but nobody want to lift heavy ass weight!

• #3.312
Valt best mee hoor. Op een forum is het toch helemaal niet leuk als iedereen elkaar steeds maar gelijk geeft. :)

Mee eens.

Whait, whut?

25/7/2018 - week 4, dag 2 (prep cycle I)
Deficit deadlift

1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x2 105 kg (PR)
1x2 105 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg

BP paused
1x6 35 kg
1x6 42.5 kg
1x6 45 kg
1x7 45 kg* (ipv 1x6 tel kwijt)
1x6 45 kg
1x6 45 kg
Dit blok van zaterdag omgewisseld met BP cambered bar. Ga het niet redden om na het eten nog bij universum te trainen met een training als dit.
Met 4 anderen dus duurde vet lang.

Deadlift from boxes
1x3 90 kg
1x3 105 kg
1x3 120 kg
1x3 120 kg
1x2 135 kg (PR of VPR)
1x2 135 kg*
1x1 142.5 kg* (PR)
1x1 142.5 kg (3s hold)
Helemaak hyped. Alles hookgripped gedaan en dus de laatste rep nog met hold :D
Komt ook langzaam aan wat eelt op m'n duimen. Nooit verwacht dat hookgrip zo snel zou gaan.

Erg vervelende muscle twitch in m'n linker tricep tijdens de deads.

Dumbell shoulder press
3x10 9 kg
1x9 9 kg
1x8 9 kg

Keizer chest fly
5x10 5.7 kg

Wrist curl slow negative
1x10 4 kg per kant
2x10 5 kg per kant (PR)

Trainingstijd: 130 min

---

Gewicht blijft hangen... Combi van de warmte, wat meer stress en wat minder slaap. Zelfs taille/heup zijn amper geslonken. Maar ik zie er al wel droger uit, dus dat is goed.

Herkenbaar van dat gewicht. Gaat alle kanten op met dit weer. Ik las net op mijn telefoon dat het morgen 37 graden wordt in Amsterdam. Bereid je maar vast voor :p

• #3.314
Herkenbaar van dat gewicht. Gaat alle kanten op met dit weer. Ik las net op mijn telefoon dat het morgen 37 graden wordt in Amsterdam. Bereid je maar vast voor :p

Echt frustrerend... Gelukkig ben ik niet iemand die helemaal gek wordt van de wegschaal die niet laat zien wat je zou moeten zien.

Damn :o
Gelukkig is het op de afdeling waar ik werk erg koel; t-shirt en lange broek is bijna te koud. Maar ik ga als ik thuis kom wel ergens in de schaduw zitten buiten. Binnen drijf ik bijna m'n woning uit.

Je moest de bench delen met 4 anderen!?:eek:
En wat ontzettend chill wel dat die hookgrip zo lekker gaat:)

• #3.320

Als je bedenkt dat halve reps met 70 kg eigenlijk gelijk staat aan 35 kg, dan bench ik ze eruit ja :P

27/7/2018 - week 4, dag 3 (prep cycle I)
BP paused

1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x5 55 kg (VPR)
1x5 55 kg
1x5 55 kg
1x5 55 kg
Lekker lang rusten tussendoor. Blij hiermee.

Squat
1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x3 85 kg
1x5 97.5 kg
1x5 97.5 kg
1x5 97.5 kg
1x5 97.5 kg
Knalde er echt lekker uit met mooie techniek. Wat nice zeg!

BP paused with bands
1x3 35 kg
1x3 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 52.5 kg
Scheef en kont van bank.
1x2 50 kg (ipv 52.5)
1x2 50 kg (ipv 52.5)
1x2 50 kg (ipv 52.5)
Broken.

Unilateral tricep pushdown
3x10 5.7 kg
1x7 5.7 kg
1x10 3.4 kg

Side plank
2x15 sec per kant (ipv 3x15)
Sportschool dicht.

Ab rollouts (thuis)
Geskipt
Dacht het even niet in die temperatuur thuis.

Trainingstijd: 120 min

Bench lijdt gewoon onder dit warme weer. Squats gaan zoals altijd en deadlift knalt keihard door. Bench is sowieso bij mij het meest onvoorspelbaar.

Ben deze week altijd maar één van de weinige die elke training gewoon heeft gedaab. Viel zelfs de medewerker van vandaga op :D

Terug
Naar boven