- Waardering
- 3.030
Mooi dat je dat toegeeft.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooi dat je dat toegeeft.

Algemeen wordt toch aangeraden een meer hypertrofie gericht schema te volgen als je wil afvallen. Vooral omdat je meer volume draait dan tijdens een kracht gericht schema.
Het zou vreemd zijn als je tijdens een hypertrofie gericht schema maar marginaal meer werk verricht dan tijdens een kracht gericht schema.
Als je niet overdrijft is het extra risico op blessures minimaal.
Als je er echt zo'n minimaal verschil zit in volume tussen het hypertrofie schema en het kracht schema ... waarom zijn het dan 2 verschillende schema's en verwacht je van het ene een heel andere uitkomst dan van het andere?
Afvallen doe je best door een combinatie van de 2: lagere kCal intake en meer werk verrichten.
Meer werk verrichten is makkelijker met een hypertrofie schema dan met een kracht schema. Het beperkt trouwens ook het risico op blessures.
In een calorie tekort zitten en gelijktijdig aan hoge intensiteit liften (hoge intensiteit = meer kans op blessure, met als extreem de 1RM poging) verhoogt dudielijk de kans op blessures. Een hypertrofie schema wordt over het algemeen aan een lagere absolute intensiteit afgewerkt, maar door het hogere rep x sets aantal doet men meer werk. Men verhoogt dus de verbruikte energie en beperkt het risico op blessures. Niet andersom zoals jij denkt.
Uiteraard is het toevoegen van cardio een goed idee. Da's extra werk dat je verricht ... aan een lagere intensiteit. ... zoals bij een hypertrofie schema.![]()
Het is gewoon een feit dat je met een kcal overschot beter herstelt en meer aan kunt.

Is dat altijd zo? Ik herstelde prima namelijk op minder KCals. Herstel is van meer factoren afhankelijk dan uitsluitend je voeding. Ik eet nu bijvoorbeeld weer meer en herstel slechter omdat ik vanwege de hitte minder goed slaap.
Ik denk dat, tenzij je een advanced atleet bent (wat voor jou geldt), het voor de gemiddelde intermediate trainee niet per definitie altijd zo is dat reductie van volume optimaal is. De meeste mensen kunnen veel meer tolereren en hebben er dus geen baat bij. Bovendien is cutten vaak iets wat over een langere periode gedaan wordt, vaak praat je over maanden. Wat ga je doen? Constant low volume draaien? Lijkt me verre van optimaal.
PS: Sorry voor het hijacken van je log, Pizza!![]()
Daar breng je een goed punt naar voren. Bij de Barbell Medicine templates train je tijdens een puur strengthblock zeker wel tegen die grens aan, terwijl je bij de hypertrofie template hier wel onder zit. Ik denk ook dat je vanuit het oogpunt van periodisering niet altijd tegen die grens van herstellen aan zou moeten trainen.Uiteraard bedoel ik dat wanneer alle andere factoren gelijk zijn. Als je het volume kunt verhogen tijdens je cut, en goed herstelt, dan kun je in principe een nog hogere belasting aan als je niet cut. Ik ga er altijd vanuit dat je met sheiko een variant doet die pittig is en tegen de rand van je herstel aan zit (wat PP volgens mij ook lijkt te doen)
Valt best mee hoor. Op een forum is het toch helemaal niet leuk als iedereen elkaar steeds maar gelijk geeft.Dat was inderdaad even wat vrijdagrellings op de maandag:0

Durf bijna m'n training niet te loggen, bang datie verzuipt tussen alle gegeven informatie...
Valt best mee hoor. Op een forum is het toch helemaal niet leuk als iedereen elkaar steeds maar gelijk geeft.![]()

Herkenbaar van dat gewicht. Gaat alle kanten op met dit weer. Ik las net op mijn telefoon dat het morgen 37 graden wordt in Amsterdam. Bereid je maar vast voor![]()

Je moest de bench delen met 4 anderen!?
En wat ontzettend chill wel dat die hookgrip zo lekker gaat![]()

Wel heel sociaal allemaal natuurlijk!Is een groepje van 3 jongens die altijd samen trainen, waarbij iemand had aangesloten + ik
Jazeker, erg blij mee!

Wel heel sociaal allemaal natuurlijk!
Maar doe mij maar een homegym, dan doe ik wel sociaal in de kroeg...![]()
Is een groepje van 3 jongens die altijd samen trainen, waarbij iemand had aangesloten + ik
Jazeker, erg blij mee!