Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.281
Waarom doe je een hypertrophy variant in de cut?

Omdat meer volume meer kCals verbrandt?

Eigenlijk zonder reden. Ik wilde al direct starten met bulken nu terwijl ik aan de hypertrofie variant zit. Maar besloot toch eerst te gaan cutten om de hiervoor genoemde redenen.
Iets iedealer zou ik lager volume en hogere (of gelijke) intensiteit pakken. Maar heb dr eigenlijk gewoon nier over nagedacht...

Meer volume meer kcals is bijna verwaarloosbaar denk ik. Heb ik ook al geëvenaard als ik 2x extra de trap op- en afloop

Eigenlijk zonder reden. Ik wilde al direct starten met bulken nu terwijl ik aan de hypertrofie variant zit. Maar besloot toch eerst te gaan cutten om de hiervoor genoemde redenen.
Iets iedealer zou ik lager volume en hogere (of gelijke) intensiteit pakken. Maar heb dr eigenlijk gewoon nier over nagedacht...

Meer volume meer kcals is bijna verwaarloosbaar denk ik. Heb ik ook al geëvenaard als ik 2x extra de trap op- en afloop
Algemeen wordt toch aangeraden een meer hypertrofie gericht schema te volgen als je wil afvallen. Vooral omdat je meer volume draait dan tijdens een kracht gericht schema.
Het zou vreemd zijn als je tijdens een hypertrofie gericht schema maar marginaal meer werk verricht dan tijdens een kracht gericht schema.

Algemeen wordt toch aangeraden een meer hypertrofie gericht schema te volgen als je wil afvallen. Vooral omdat je meer volume draait dan tijdens een kracht gericht schema.
Het zou vreemd zijn als je tijdens een hypertrofie gericht schema maar marginaal meer werk verricht dan tijdens een kracht gericht schema.
Waarom zou je meer volume draaien als je afvalt? Dan maak je de kans op blessures alleen maar groter. Wat je moet doen is je huidige schema draaien en dan met lagere intensiteit of volume. Je probeert je kracht te behouden en meestal lukt dat gewoon met hetzelfde schema en wat kleine aanpassingen. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is meer reps maken (is meer volume), maar dat gaat echt niks extras doen voor je vetverbranding of zo.

Waarom zou je meer volume draaien als je afvalt? Dan maak je de kans op blessures alleen maar groter. Wat je moet doen is je huidige schema draaien en dan met lagere intensiteit of volume. Je probeert je kracht te behouden en meestal lukt dat gewoon met hetzelfde schema en wat kleine aanpassingen. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is meer reps maken (is meer volume), maar dat gaat echt niks extras doen voor je vetverbranding of zo.
Waarom zou je dan meer kans op blessures hebben?
Als je de intensiteit mooi regels dan is het gewoon makkelijker afvallen als je meer werk doet. Je hoeft minder te zakken in kCal voor hetzelfde effect.
Dus jij denkt dat meer werk verrichten niet meer energie verbrand. Vreemd ...

Waarom zou je dan meer kans op blessures hebben?
Als je de intensiteit mooi regels dan is het gewoon makkelijker afvallen als je meer werk doet. Je hoeft minder te zakken in kCal voor hetzelfde effect.
Dus jij denkt dat meer werk verrichten niet meer energie verbrand. Vreemd ...
Meer kans op blessures omdat je herstel met een deficit slechter is en je daardoor ook minder volume/intensiteit aankan op de langere termijn. Dit is natuurlijk weer allemaal afhankelijk van hoeveel weken je dieet, hoe diep, etc.

Jij denkt echt dat een paar reps extra 300 kcals verbanden of wat? Je verbrandt er zeker meer kcals mee, dus feitelijk heb je gelijk, maar dit aantal is zo gering dat het effect minimaal zal zijn. Je kunt beter je de prioriteit leggen bij je kracht behouden, vooral in pizza haar geval, dan kilo's verliezen. Een schema met meer volume draaien is allang achterhaald en veel coaches adviseren daarom ook gewoon hetzelfde schema te draaien en de intensiteit, volume te verlagen indien nodig. Als je per sé extra kcals wilt verbranden dan doe je cardio.

Meer kans op blessures omdat je herstel met een deficit slechter is en je daardoor ook minder volume/intensiteit aankan op de langere termijn. Dit is natuurlijk weer allemaal afhankelijk van hoeveel weken je dieet, hoe diep, etc.

Jij denkt echt dat een paar reps extra 300 kcals verbanden of wat? Je verbrandt er zeker meer kcals mee, dus feitelijk heb je gelijk, maar dit aantal is zo gering dat het effect minimaal zal zijn. Je kunt beter je de prioriteit leggen bij je kracht behouden, vooral in pizza haar geval, dan kilo's verliezen. Een schema met meer volume draaien is allang achterhaald en veel coaches adviseren daarom ook gewoon hetzelfde schema te draaien en de intensiteit, volume te verlagen indien nodig. Als je per sé extra kcals wilt verbranden dan doe je cardio.
Als je niet overdrijft is het extra risico op blessures minimaal.

Als je er echt zo'n minimaal verschil zit in volume tussen het hypertrofie schema en het kracht schema ... waarom zijn het dan 2 verschillende schema's en verwacht je van het ene een heel andere uitkomst dan van het andere?
Afvallen doe je best door een combinatie van de 2: lagere kCal intake en meer werk verrichten.
Meer werk verrichten is makkelijker met een hypertrofie schema dan met een kracht schema. Het beperkt trouwens ook het risico op blessures. :p
In een calorie tekort zitten en gelijktijdig aan hoge intensiteit liften (hoge intensiteit = meer kans op blessure, met als extreem de 1RM poging) verhoogt dudielijk de kans op blessures. Een hypertrofie schema wordt over het algemeen aan een lagere absolute intensiteit afgewerkt, maar door het hogere rep x sets aantal doet men meer werk. Men verhoogt dus de verbruikte energie en beperkt het risico op blessures. Niet andersom zoals jij denkt.

Uiteraard is het toevoegen van cardio een goed idee. Da's extra werk dat je verricht ... aan een lagere intensiteit. ... zoals bij een hypertrofie schema. ;)

Wat

Huh?

Yep.

Dus?

You figure it out. ;)

Of hebben jullie het over mijn opmerking aangaande cardio?
Ja, LISS is een goeie optie tijdens een cut. Maar HIIT is zeker ook wel aan te raden hoor. Dat betwijfel ik niet.
LISS lijkt me gewoon aangenamer als je in een deficit zit. Maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
Eén keer per week een half uur LISS en één keer per week 20 minuten HIIT werkt prima. Trouwens mee eens dat tegenwoordig juist geadviseerd wordt om meer een hypertrofieschema aan te houden tijdens een cut. En dan gaat het niet over wat pompwerk, maar gewoon hogere reps op de grote compounds, gewichten blijven ook relatief hoog op de competition lifts.

Van wie was dit logje ook alweer ???
PP?! Waar ben je? :D

als je als natural gaat cutten en dus kcal deficit gebruikt, zou ik tot 80% 1rm gaan, niet meer.

Maar dat is mijn mening.

Geen idee hoe ver sheiko hypertrofie schema gaat ook :D

Jongens, hou het basic.

Terug
Naar boven