Fitness Seller

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen

Sterkte ermee! Ik heb iets verderop buitenlandse studenten die in september ervan hielden om ook systematisch elke nacht in hun woonkamer, met alle deuren en ramen wagenwijd open, hard te praten en lachen tot 3/4 uur s'nachts. Gelukkig niet veel last van, maar wel als ik er niet 10 meter vanaf woonde. Het is echt ongelooflijk hoe asociaal sommige mensen kunnen zijn helaas.

Kan je niet ruilen met je dove bovenbuurman? ;)

Dank voor je update. Trieste zaak wel, ben bang dat je er uiteindelijk toch bekaaid vanaf komt.

Het is volgens mij in de sociale sector vrij standaard dat je allochtone buren krijgt die zondags gehele dagen boren,timmeren stront in de tuinen smijten etcetcetc
Laatst kwam er een boze Marrokaanse man bij een collega de spreekkamer in stormen met een enorm grote muil omdat ie al 10 minuten zat te wachten... Beschaving is zeker niet door ons uitgevonden maar ook zeker niet door hun :D

Hier in Duitsland komen ze bij je aan de deur als ze merken dat je zondag iets in de tuin aan het doen bent, ook al maak je geen geluid en zorg je dus niet voor overlast.
Als je de auto op zondag gaat wassen grote kans dat iemand de politie belt en ze je komen bekeuren.

Vanaf 18.00 is het een verlaten spookstad hoor je niks meer op straat en heeft iedereen de rolluiken dicht :D, Wat een rust...wat een gains!

Hier in Duitsland komen ze bij je aan de deur als ze merken dat je zondag iets in de tuin aan het doen bent, ook al maak je geen geluid en zorg je dus niet voor overlast.
Als je de auto op zondag gaat wassen grote kans dat iemand de politie belt en ze je komen bekeuren.

Vanaf 18.00 is het een verlaten spookstad hoor je niks meer op straat en heeft iedereen de rolluiken dicht :D, Wat een rust...wat een gains!

Grapje?

Als ik mijn auto wil wassen op zondag dan doe ik dat toch?

Gras afrijden mag hier niet op zondag maar de auto niet wassen?! The hell?

Nog updates @apfelstrudel ?

Klinkt middeleeuws. Vroegah toen wij nog met één pot pindabaas onder onze arm de bossen in trokken op zondag om paddestoelen te fotograferen was dat wel anders. Onze familienaam is Foppen.

Ook wel treurig dat we in nederland scheiding hebben van kerk en staat, maar je mag wel wetten maken op basis van geloof.

Net als winkels die in de biblebelt niet op zondag open mogen.

• Topic Starter Topic Starter
Gras afrijden mag hier niet op zondag maar de auto niet wassen?! The hell?

Nog updates @apfelstrudel ?
Een paar dagen geleden gedurende 2 uur in gesprek geweest met de bovenburen, 2 bemiddelaars en een tolk. Dit gesprek was op initiatief van ons.

Zoals ik al verwachtte gingen de bovenburen vol in de slachtofferrol. Misselijkmakend was het. De kinderen gaan blijkbaar niet eens naar school ondanks de leerplichtwet. Ze zijn 'bang' omdat wij vaak politie bellen voor de overlast. En daar worden ze 'bang' van..

Wij probeerden met oplossingen en concrete afspraken te komen maar die werden alleen maar tegengewerkt. Er werd zelfs geprobeerd om het probleem op ons af te schuiven. Dat wij niet politie moeten bellen omdat dat de problemen verergerd. Dat we gewoon niets moeten doen als er overlast is. Het begon op een vreemde sketch te lijken. Het zou zelfs humoristisch zijn geweest als het niet zo in en in triest was. Linkse kut bemiddelaars ben ik echt helemaal klaar mee.

De volgende stappen worden juridische. Praten helpt niet.

En wie niet luisteren wilt...

Ik denk dat je dit niet gaat winnen. Met wat geluk bied de woningbouw je een ander appartement aan om van het gezeur af te zijn.

Heftig man!

Mijn Bloed kookte regelmatig bij het lezen van dit draadje.
Dit gaat misschien heel debiel klinken, maar heb je die oordopjes die uit wax bestaan al geprobeerd? Dit is generlij een oplossing maar dan kan je misschien net iets vaker doorslapen als er een harde knal of gekrijs weergalmd door dat associale wooncomplex.

Het kan haast niet dat jij de enige bent die overlast ondervindt. Misschien is het een idee om klachten te bundelen en dan gezamelijk naar een juridische instantie toe te stappen?

Een rustige, hulpzame medebewoner helpen is een evidentie.

Hou ons alleszins op de hoogte!

Grapje?

Als ik mijn auto wil wassen op zondag dan doe ik dat toch?

Ja zou je denken he. Tot oom agent je hier op de bon slingert.
Nu maakt het mij niks uit, want ik was mijn auto nooit. Maar het geeft wel aan hoe sneu men kan zijn. Zondag is hier nog echt een heilige rustdag. Ik heb er helemaal niks mee, maar rustig is het zeer zeker.

Mag je je auto dan ook niet in een wasbox wassen of door een wasstraat halen?

Een paar dagen geleden gedurende 2 uur in gesprek geweest met de bovenburen, 2 bemiddelaars en een tolk. Dit gesprek was op initiatief van ons.

Zoals ik al verwachtte gingen de bovenburen vol in de slachtofferrol. Misselijkmakend was het. De kinderen gaan blijkbaar niet eens naar school ondanks de leerplichtwet. Ze zijn 'bang' omdat wij vaak politie bellen voor de overlast. En daar worden ze 'bang' van..

Wij probeerden met oplossingen en concrete afspraken te komen maar die werden alleen maar tegengewerkt. Er werd zelfs geprobeerd om het probleem op ons af te schuiven. Dat wij niet politie moeten bellen omdat dat de problemen verergerd. Dat we gewoon niets moeten doen als er overlast is. Het begon op een vreemde sketch te lijken. Het zou zelfs humoristisch zijn geweest als het niet zo in en in triest was. Linkse kut bemiddelaars ben ik echt helemaal klaar mee.

De volgende stappen worden juridische. Praten helpt niet.

En wie niet luisteren wilt...
Ga toch gewoon ergens anders wonen, opgelost.

• Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven