AndroidHealthClinic

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Oeps busted :D

Druk weer aan het koken.
1 grote hapjespan met het volgende:

-600gr platgeslagen en in kleine stukjes gesneden beef.
-450 gr rijst
Om het een spicy smaak te geven, vroeg ik aan een kennis voor mij of hij iets pittigers had dan kruiden of sambal.
Hij gaf mij een klein rood pepertje mee, probeer deze maar uit zei hij.
Met de punt van mijn tong proefde ik er aan en wat denk HOT HOT HOT :D
Heb er een kwart van afgesneden en in hele kleine blokjes toegevoegd.

Laat de beef eerst op laag vuur lekker laag doorsudderen. Als al het vocht weggetrokken is, voeg je de rijst erbij en bak je het op hoog vuur een paar minuten door.
Een klein beetje himalaya zout erbij en dan de water er bij voegen.
Op hoog vuur laat je dit nog even doorkoken totdat het meeste water verdampt is en de rijst zichtbaar is.
Vervolgens nog 5 minuten op laag vuur door laten koken en dan laten afkoelen.

Ik verdeel dit over 3 maaltijden, dus per maaltijd:
150gr rijst en 200gr beef.
één bakje laat ik voor morgen, want neem vanavond nog mijn tilapia.

kleine pepertjes :thumbs: rawits zijn aanraders :) (en madam jeanette natuurlijk :meal:)

alleen dat gesudderde vlees lijkt me vrij droog :o

kleine pepertjes :thumbs: rawits zijn aanraders :) (en madam jeanette natuurlijk :meal:)

alleen dat gesudderde vlees lijkt me vrij droog :o
Ik deed eens een hele "M'dame Jeanette" in/over een gebakken eitje!!! :eek:
Het is maar goed dat ik een maag heb die echt alles kan verwerken... ;)
Damn pittig pepertje.
Ik had ze van iemand gekregen die ze zelf kweekte, maar ze niet kon eten. :roflol:
Hij had rooie en gele dacht ik...

• #2.004
Door het mee laten koken in de rijst blijft het wel sappig.
De truc is om het vlees natuurlijk niet te snel te bakken, waardoor het sappig blijft.
Ik weet niet hoe de pepertjes heten, lijken op mini paprika's.

Ga nu ff spelen met de bestuurbare auto van mijn zoontje.
Kan je lekker mee driften :) ( moet toch wat te doen hebben toch?)

Klinkt als een M'dame. ;)

• #2.006
Oh. Oké vandaar de uitdrukking pittig wijfie:)

Ik deed eens een hele "M'dame Jeanette" in/over een gebakken eitje!!! :eek:
Het is maar goed dat ik een maag heb die echt alles kan verwerken... ;)
Damn pittig pepertje.

is heel erg lekker om mee te bakken met gerookte makreel

en in wodka laten trekken maar daar heeft ibo niet zoveel aan :D

Hier op tv is momenteel het programma 'masterchef' aan de gang. En daar moesten ze ook met die pepertjes werken, sommige van hen dachten natuurlijk dat het kleine paprika'tjes waren. Niet te vreten natuurlijk.

Wat waren die 2 spuitbussen nou eigenlijk ibo?
Realiseer ik me nu pas eigenlijk dat die spray echt geniaal werkte voor op je knie, maakt het echt een beetje los.
Waar koop je die? Bij bodylab?

Het is zeer fijn poeder idd, leucine is een van de belangrijkste aminozuren,zo niet de belangrijkste.
Voor herstel en spierbehoud/spieropbouw.
Gebruik het voor en na de training.

Iedere belangrijke amino is opzich betrokken bij spierbehoud en opbouw, maar op welke manier is Leucine hierin dan anders dan andere amino's?

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 09:53 ----------

+1 :mad:

Wat waren die 2 spuitbussen nou eigenlijk ibo?
Realiseer ik me nu pas eigenlijk dat die spray echt geniaal werkte voor op je knie, maakt het echt een beetje los.

babyolie, vond je het niet raar wat daarna kwam dan?

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 10:07 ----------

Iedere belangrijke amino is opzich betrokken bij spierbehoud en opbouw, maar op welke manier is Leucine hierin dan anders dan andere amino's?

van XXL nutrition:

Uit recent onderzoek is gebleken dat leucine een zeer positieve invloed heeft op de eiwitsynthese. Eiwitsynthese is het proces waarbij je lichaam spiereiwitten aanmaakt. Leucine is 1 van de 3 BCAA's en nog niet zolang is bekend dat leucine het krachtigste aminozuur is van de BCAA's.
...
Het blijkt dat leucine vooral een goede werking heeft indien het samen wordt genomen met een eiwitshake of maaltijd. Leucine verhoogt het anabole effect van deze maaltijd of eiwitshake met 50 - 70%.

Maar dat is zo "algemeen" het echte hoe en waarom word niet verteld, tis gewoon leuk om te weten hoe de "grote" supmerken altijd iets zeggen maar toch niet het fijne ervan weten, ik verbaas me er nog steeds over.
Ik doe het alleen bij atleten die wanneer ze in een fase zitten dat hun eiwitten omhoog gaan tov hun carbs en soms weleens meer afbraak van eiwitten krijgen, ieder mens heeft een andere opname van eiwitten, al doen veel mensen graag gewoon lekker makkelijk en spekken de kas van een of ander supmerk en aan te nemen dat meer eiwit beter is en er word compleet vergeten of het wel word opgenomen.
Als een atleet zijn bloed laat onderzoeken in hoeverre zijn eiwitten worden opgenomen en het blijkt dat je teveel afbraak ervan hebt, en dat terwijl je je er toch heel goed bij voelt dan is Leucine een heel waardevol supplement, laat dan maar je eiwitafbraak weer controleren en in 9 van de 10 gevallen word je eiwit veel meer opgenomen.

Maar dat is zo "algemeen" het echte hoe en waarom word niet verteld, tis gewoon leuk om te weten hoe de "grote" supmerken altijd iets zeggen maar toch niet het fijne ervan weten, ik verbaas me er nog steeds over.
Ik doe het alleen bij atleten die wanneer ze in een fase zitten dat hun eiwitten omhoog gaan tov hun carbs en soms weleens meer afbraak van eiwitten krijgen, ieder mens heeft een andere opname van eiwitten, al doen veel mensen graag gewoon lekker makkelijk en spekken de kas van een of ander supmerk en aan te nemen dat meer eiwit beter is en er word compleet vergeten of het wel word opgenomen.
Als een atleet zijn bloed laat onderzoeken in hoeverre zijn eiwitten worden opgenomen en het blijkt dat je teveel afbraak ervan hebt, en dat terwijl je je er toch heel goed bij voelt dan is Leucine een heel waardevol supplement, laat dan maar je eiwitafbraak weer controleren en in 9 van de 10 gevallen word je eiwit veel meer opgenomen.

+1

Leucine is essentieel in de cut

ik denk dat de meeste grote suppmerken wel weten hoe het echt zit maar dat dit voldoende uitleg is voor 80% van de consumenten ;)

Zijn het niet de zelfde suppmerken die zeggen dat je van een potje creatine gelijk 10kg pakt?

ja, want dat verkoopt. het zal ze waarschijnlijk worst wezen of een handjevol serieuze atleten weet dat het niet zo werkt (en zelfs die kopen het nog)

Terug
Naar boven