Fitness Seller

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

heb jij nooit last ervan dat je juist sneller volzit van pittig eten?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.082
Laatst bewerkt:
"Koken met IBO", is dat geen goed idee voor een kookprgramma, speciaal voor Bodybuilders en krachtatleten!:)
Tof dat je alles zo gedetailleerd beschrijft!

• #2.084
"Koken met IBO", is dat geen goed idee voor een kookprgramma, speciaal voor Bodybuilders en krachtatleten!:)
Tof dat je alles zo gedetailleerd beschrijft!

Ipv hellls kitchen maken we er heavens kitchen van.
En met mijn cheatmaaltijd vreten de hele boel leeg bij de Chinees.
Smaakmakende tv:D

Laatst bewerkt:
  • #2.085
Training van vandaag triceps en kuiten

pushdowns met rechte stang
2x15x20kg
3x12x50kg

Skullcrushers met dumbbells
4x10x12kg

Pulldowns met gebogen stang waarbij je rug strak tegen een leuning aan zit. Dus geen ruimte om te cheaten.
4x10x20kg (zwaarder zou ten koste gaan van de uitvoering)

Crossover cable extensions
4x10x15kg

Dit was voor deze training wel voldoende.
Om de training af te maken heb ik nog 10 sets tot faillure calf raises gedaan op de seated legpress.

De hele training binnen 30minuten afgewerkt. Weinig rustpauzes tussen de sets door en flink rekken en strekken voor een goede doorbloeding.

Qua voeding hetzelfde eigenlijk, met vandaag minder carbs.
Cardio heb ik helaas niet kunnen doen, want heb me een spierpijn in mijn binnenkant dijbenen. Komt door de abductor, of was het de addductor.
Elke stap die ik zet voel ik gewoon en fietsen is nu ook een no go :D

Morgen staat rug only op de planning, dus zal ik extra nadruk leggen op compound oefeningen. Althans als ik de mogelijkheid heb in de gym waar ik morgen ga trainen.
De Pelikaan, gym in Apeldoorn (niet echt een hardcore gym), maarja wel een lekkere sauna en zwembad.
Dus zal ik na de training daar zeker gebruik van maken.
Staat het raar als ik in mijn wedstrijdslipje zwem :D:D

Of toch maar een Zyzz broekje aantrekken??

Definitely wedstrijdslip! Als mijn pa een speedo durft te dragen ken jij een wedstrijdslip dragen. Hehe

Training van vandaag triceps en kuiten

pushdowns met rechte stang
2x15x20kg
3x12x50kg

Skullcrushers met dumbbells
4x10x12kg

Pulldowns met gebogen stang waarbij je rug strak tegen een leuning aan zit. Dus geen ruimte om te cheaten.
4x10x20kg (zwaarder zou ten koste gaan van de uitvoering)

Crossover cable extensions
4x10x15kg

Dit was voor deze training wel voldoende.
Om de training af te maken heb ik nog 10 sets tot faillure calf raises gedaan op de seated legpress.

De hele training binnen 30minuten afgewerkt. Weinig rustpauzes tussen de sets door en flink rekken en strekken voor een goede doorbloeding.

Qua voeding hetzelfde eigenlijk, met vandaag minder carbs.
Cardio heb ik helaas niet kunnen doen, want heb me een spierpijn in mijn binnenkant dijbenen. Komt door de abductor, of was het de addductor.
Elke stap die ik zet voel ik gewoon en fietsen is nu ook een no go :D

Morgen staat rug only op de planning, dus zal ik extra nadruk leggen op compound oefeningen. Althans als ik de mogelijkheid heb in de gym waar ik morgen ga trainen.
De Pelikaan, gym in Apeldoorn (niet echt een hardcore gym), maarja wel een lekkere sauna en zwembad.
Dus zal ik na de training daar zeker gebruik van maken.
Staat het raar als ik in mijn wedstrijdslipje zwem :D:D

Of toch maar een Zyzz broekje aantrekken??

go for de zyzz broekie mooiboy :D

Leuk zo'n kook cursus hahaha...... Nu het toch over eten gaat.... Kan je tartaat nemen ipv biefstuk? Als ik naar de waardes kijk zijn de eitwitten, vetten en carbs van tartaar en biefstuk bijna gelijk? Prijstechnisch is tartaar voordeliger. Eet je biefstuk omdat het lekkerder is of omdat er nog meer voordelen aan zitten?

• #2.089
Toevallig dat ik gisteren rundertartaar heb gegeten.
Qua voedingswaardes idd niet zoveel verschil, maar hou het toch liever op een lekkere biefstuk qua smaak.
Zou je het bij de supermarkt halen, betaal je gemiddeld 15euro voor een kilo.
Nou heeft een goede vriend, toevallig ook slager, altijd lekkere verse biefstuk voor mij. En zelf is hij ook bb'er dus weet hij dat de vetrandjes er altijd af moeten.
En voor het geld, betaal ik rond de 10euro per kilo.

Training voor vandaag @ een wat luxere sportschool.
Rug only. Moet zeggen dat ik aangenaam was verrast door hun apparatuur. Lekker om mee te trainen.

Pullups met bodyweight
3 x tot faillure

Bent over rows.
Pak een bankje en zet de rugleuning iets lager dan 45gr.
Ga er achter staan en leun er met je hoofd op. Je staat nu bijna 90gr gebogen en nu pas ga je de oefening bent over row uitvoeren. Geen ruimte voor cheaten en op deze manier spreek je je rug spieren maximaal aan.
Maar op deze manier uitvoeren betekent ook niet zo zwaar kunnen tillen.
4x10x50kg, maar je voelt je rug lekker exploderen.

Seated low row
4x10x70kg

Seated High row ( per arm)
4x10x105kg

Lattpulley , dit vondt ik een heerlijke apparaat. Ipv van 1 stang heb je 2 handvaten die ook draaien, waardoor je tijdens het uitvoeren van de oefening lekker je rug extra kan squeezen.
4x10x70kg

Merk nu dat ik wel een beetje leeg begin te raken, had nog maar 1 maaltijd gehad namelijk (100gr bambix/50gr whey + 6 ei-eieren)

Om het nog af te maken, 3 sets straight arm rows om de latpulley.

Hiernaar was ik ook leeg, maar wel lekker getraind, met minimale rustpauzes tussen de sets.

Vervolgens mijn shake van 50gr whey genomen + 1 banaan.

Daarna lekker gebruik gemaakt van de luxe die de gym had te bieden.
15minuten sauna, vervolgens lekker relaxen in de jacuzzi. Een paar baantjes gezwommen.

Nou hebben ze daar een apparaat staan , waar je je natte zwembroek inlegt en na 5 seconden is je broek helemaal droog ( amazing :D:D)

Anyway mijn maaltijd na de training was
100gr zoete aardappel
6 ei-eiwitten (gekookt)

Heb bewust niet zoveel gegeten, omdat ik zin had in lekkere sushi.
24 sushi met extra zalm.
Heerlijk.

Ga straks nog mijn biceps aanpakken.
Maaltijden voor vanavond:
verse sperziebonen met biefstuk (soort stoofpot) met klein beetje rijst

200gr kip

En ga nog een uurtje buiten cardioen.

Maak je wel eens foto's of doe je daar niet aan. Ik ben benieuwd hoe je erbij staat:o:)

had je je broek niet per ongeluk in de magnetron gelegd :D

• #2.092
Ik heb je foto's gezien, er zit volgens mij wat meer massa erop sinds je vorige wedstrijdfoto. Of zit ik fout?
Ziet er heel goed uit. Ik vind je benen er goed uitzien:-)

Ik heb je foto's gezien, er zit volgens mij wat meer massa erop sinds je vorige wedstrijdfoto. Of zit ik fout?

Ik vind de wedstrijd foto's er vertekend uit zien, hij oogde real-life veel groter op het nk

• #2.095

Niet zoveel tov vorige wedstrijd, maar wel een stuk droger en harder.
Dus als je het van die kant bekijkt heb ik wel voor mij doen progressie geboekt.
Doel is nu dezelfde hardheid en 2,5kilo zwaarder op de AC.

Ik vind de wedstrijd foto's er vertekend uit zien, hij oogde real-life veel groter op het nk

Aahhh da's lief van je...zeg je alleen maar omdat je mijn grootste fan bent:D

Voeding van vandaag, niets anders dan de voorgaande dagen.
Midsectie voelt steeds strakker aan. Hou mijn cardio sessies bewust hoog, zodat ik op die manier ook carbs hoog kan houden.
Vandaag zat ik rond de 400gr khy, maar had wel het gevoel of ik het dubbele op kon.

Training voor vandaag: Chest only

Incline chest press op panatta plate loaded
4x10x110kg

Chestpress op vlakke bank panatta plate loaded
4x10x80kg

Peck Deck fly's
4x10x50kg

Cable fly's
4x10x20kg (met 2 seconde vast houden op het eind)

Trainingsduur 30minuten (weinig rustpauzes tussen de sets door)

Merk nu wel dat de pomp er snel, heel snel inschiet, maar na de 3e oefening begin ook het gevoel te krijgen dat ik leeg trek.
Op zich een goed teken.
Dit gevoel heb ik ook in de laatste fase van mijn wedstrijdprep.
Maar omdat we daar nog niet aan willen denken en ik ook niet te snel mijn piek wil hebben zal ik mijn carbs en vetten nog lekker kunnen blijven inzetten.
Want ik kijk elke keer uit naar mijn maaltijd waarbij ik mijn 30gr walnoten of 1 eetlepel amandelpindakaas kan eten.

Op de terugweg had ik het toch ff zwaar in de auto.
Mijn zoontje had lekker zin in een frietje. Dus ff een kidsmeal bij de Kentucky gehaald.
Kan je zeggen dat als je op dieet bent, je ruikzintuigen op scherp staan:D
Maarja een bakje rijst/kip en spierziebonen smaakt ook wel lekker.....

Morgen lekker weer een cheat maaltijd.
Ik weet nog niet wat ik zal nemen, maar een "klein" bakje Ben & Jerry's of Italiaanse ijs mag er zeker niet ontbreken:D

Hoe vind je dat 4x10 trainen? Lijkt me persoonlijk niks dat je van de 4 sets er maar 1tje tot failure gaat.

Gaat goed hier! Nog bedankt voor de tip heerlijk die jasmine rijst :D

Alleen blijft wel plakken, is het wel droog te eten ?

Heb zelf altijd de drang om tot failure te gaan, lijkt me niet relaxed om 4 echte werksets te doen waarvan ik er 3 al voortijdig moet stoppen terwijl ik nog makkelijk door kan gaan. Gewoon uit interesse verder..

Als ik logisch nadenk:
Als je eerste set gelijk tot failure gaat pak je bv met zelfde gewicht:

12
10
8
6

Als je wat eerder stopt kan je misschien
12
12
12
12 (failure)

Dus meer reps en dus ook weer een (andere) belasting op je spieren.

Terug
Naar boven