AndroidHealthClinic

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

180kg deadlift - trainingsjaren = gewicht

Ibo: 180-15= 165kg
Killy: 180-1.5= 178.5kg

Conclusie, ik win dik! :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.962
Petje af voor Killy, toch de 180kilo kunnen tillen.
190 wilde maar net niet. Wellicht volgende week, maar zoals ik al eerder zei binnen 10weken moet ik de 200kilo kunnen wegtillen.
Maar omdat mijn 190kilo poging wel een paar centimer van de grond af kwam (meer niet)
vindt ik dat ik heb gewonnen:D
Na de training lekker gegeten met 11man bij Sumo.
Na ronde 5 zaten we ook echt vol. Meer kon er niet bij.
Maar super gezellig.

knap gedaan! zie ik oma op de achtergrond?

Met een andere opbouw lijkt het of Ibo wel 190(+) kan pakken vond ik.
Ging nog lekker hard.

Ik zal de fail vids van ibo ook wel posten na het trainen :trollface:

Die lift van Ibo ziet er heel easy uit,kan nog wel wat bij idd ;)

@ killy,nice lift met dergelijke spaghetti arms :p

• #2.968
Mag er wel makkelijk uitzien,maar die 190 voelde ****ing zwaar aan.
Maar oma zei al dat ik aan mijn techniek moet werken.
De stand van mijn benen, houding van de rufg etc..
Als we nou na het etentje hadden getild was het misschien wel gelukt:D
Gauw maar een keer met gmen deadliften wellicht dat hij nog tips heeft voor mij.

Als je maar niet de grinds van Gijs aanleert, want daar kan niet iedereen tegen ben ik bang...
Gijs is wat dat betreft een beetje onverwoestbaar geloof ik.

dacht dat je zo door midden zou knappen Likky :p well done

Mag er wel makkelijk uitzien,maar die 190 voelde ****ing zwaar aan.
Maar oma zei al dat ik aan mijn techniek moet werken.
De stand van mijn benen, houding van de rufg etc..
Als we nou na het etentje hadden getild was het misschien wel gelukt:D
Gauw maar een keer met gmen deadliften wellicht dat hij nog tips heeft voor mij.

Het zag er qua kracht easy uit maar op het filmpje lijkt het alsof je wat houterig (kan ff geen beter woord vinden :p) lift omdat je bang bent je te blesseren met deze oefening..wat ik op zich niet gek vind,heb dat zelf ook een beetje namelijk

vind jullie deadlifts er niet zo slecht uitzien hoor

killy moet alleen veel meer spanning zetten als ie begint met liften, je heupen schieten ineens de lucht in en je trekt hem bijna stifflegged

Stand van je rug maakt allemaal niet zo veel uit imo, belangrijk is dat je spanning houdt dan kan er weinig mis gaan. Leuk die filmpjes!

check !

Stand van je rug maakt wel degelijk uit.
Killy moet eerst een betere techniek aanleren, want dit is gewoon slecht.

• #2.976
Het zag er qua kracht easy uit maar op het filmpje lijkt het alsof je wat houterig (kan ff geen beter woord vinden :p) lift omdat je bang bent je te blesseren met deze oefening..wat ik op zich niet gek vind,heb dat zelf ook een beetje namelijk

de mind-muscle connection was er niet helemaal :p
Deadliften kan een blessure gevoelige oefening zijn ,als je het verkeerd uitvoert. Dus klopt het idd wat je zegt Arnold. Voordat ik aan mijn poging begon om de 190 te tillen, had ik in mijn kop het idee, pfoei dit wordt een zware en dan wordt het een zware taak om het voor mekaar te krijgen.
We blijven oefenen, want deadliften is een een primaire oefening in mijn trainingsarsenaal.

vind jullie deadlifts er niet zo slecht uitzien hoor

killy moet alleen veel meer spanning zetten als ie begint met liften, je heupen schieten ineens de lucht in en je trekt hem bijna stifflegged

Inderdaad, je tilt hem zo compleet uit je rug en niet vanuit je benen. Je begin houding was harstikke mooi, als je die houding vasthoudt maak je echt gebruik van het hefboomeffect.

Stand van je rug maakt allemaal niet zo veel uit imo, belangrijk is dat je spanning houdt dan kan er weinig mis gaan. Leuk die filmpjes!

Er komt op deze manier onnodig veel belasting op je rug. Kont naar beneden en trappen met je benen. Dit is gewoon geen goede manier van deadliften.

Terug
Naar boven