Ibo, raad jij cardio voor je 1e maaltijd aan voor elke cut? Of enkel als je diep wil gaan?
Ik raad op dit moment eigenlijk iedereen geen cardio te doen en genieten van al het lekkere junkfood wat er bestaat
In principe hoef je je cardio op nuchtere maag niet alleen en enkel in een diepe cut te doen. Als je doel is je BF laag houden en traind en eet op onderhoud kan je het ook na je ontbijt doen.
Maar als je doel het verlagen is van je BF, dan zou ik het wel op nuchtere maag doen.
Maar let dan wel dat er geen spiermassa verloren gaat en ondervang dit door amino's.
Je kan ook wel een kleine shake nemen, maar prefeer zelf liever zo min mogelijk wat zwaar op de maag "kan" liggen.
Verder update van de dag.
Training van vandaag: RUG
Seated low row (plate loaded)
2x12x40kg
2x10x80kg
Seated high row (plate loaded)
2x12x120kg
2x8x160kg
1x15x100kg
Na de 15e reps trad de pomp en verzuring er al snel in en lukte het mij niet om nog een goede rep er uit te halen.
Latt pulley met wijde gripp
Ging op de laagste stand zitten waarbij je een volledige bewegingsbaan hebt en waardoor je je helemaal rekt en strekt.
4x10x90kg (zwaarder gaat de machine niet)
Door de vele katrollen die deze machine heeft klinkt 90kilo zwaar, maar dat is het eerlijk gezegd niet.
Maar om dat enigzins te compenseren heb ik de oefening wat rustig uitgevoerd in volledige bewegingsbaan, gevolg ****ing pomp...not funny
Laatste oefening rug
Ga op een bankje voorover liggen (ongeveer op 45gr), met je borst tegen de rugleuning.
Daarna de cable in dezelfde lijn voor je borst langs trekken, dit is een oefening voor de lower lats.
Qua gewicht zal je het niet zwaar kunnen uitvoeren, omdat je je lichaam ook stabiel moet houden. Maar een zeer effectieve oefening.
Totaal 4 setjes van 10reps met 30kg
Heb daarna nog wat triceps cable oefeningen gedaan, maar die zijn niet noemenswaardig

(puur meer voor de pomp)
Mijn pwo meal
-6bcaa
-2 multi vitamine/mineralen
-1 groene appel
Een half uurtje later had ik mijn volgende maaltijd;
-70gr rijst
-150gr panga filet
Ga zo mijn volgende maaltijd klaar maken
-200gr garnalen
-halve courgette
-70gr rijst
Waarom garnalen, het is een keer wat anders dan tilapia en qua voedingswaarden kan het rustig in mijn dieet toegepast worden.
Per 100gr :
-18gr eiwitten
-1gr vet
-3gr khy
Ze zijn wel iets gezout, maar dat is voor mij geen probleem, omdat ik ook al mijn vis insmeer met sambal.
Ik snij een klein uitje in kleine stukjes, ff goudbruin bakken in kokosolie, daarna een halve courgette erbij en als dat ook wat opgebakken is voeg ik de garnalen toe.
En als laatste de kleine portie rijst en we hebben weer een volwaardig maaltijd.
Icm 2 burners en de nodige vitamine, maak ik mij op voor mijn 2e cardio sessie op de hometrainer.
Onder het genot van een filmpje, fiets ik de tijd weg.
Morgen: Schouders.