Soms heb je van die trainingen waarbij alles goed aanvoelt, je superlekker in je vel zit en je in staat bent om een super training te voltooien.
Nou zo'n training was het vandaag ook.
Eigenlijk had ik vandaag mijn 12x12x120kilo squat serie op de planning staan.
De afgelopen 2 trainingen waren wel lekker, maar gaven mij nog niet echt een voldaan gevoel. Waarom niet, mijn benen leken wel wat droger te worden, maar ik wilde nu juist meer nadruk leggen op massa en outsweep. Ze hoeven nu nog niet droger te worden.
En dat gevoel had ik bij deze sessie nog niet helemaal.
Dus vandaag maar over een andere boeg.
Mijn oude trainingsmaatje was er ook en we hadden elkaar al van te voren al opgepept om er een killer workout van te maken.
Zo gezegd, zo gedaan

Een paar pr's verbroken vanavond waar ik zeer blij mee ben.
Zo zag mijn training er vanavond uit:
Legg press 45gr schuin.
2 warm-up sets @ 80kilo
1set 8reps @ 400kilo
1set 8reps @ 440kilo
1set 6 reps@
500kilo (nieuwe pr)
Ik wilde nog een set zwaarder, maar durfde het niet aan met het apparaat, omdat het max gewicht op 450kilo lag, dus was al zwaarder gegaan
Squatten, netje paralel en geen gesmokkel.
1set 8reps @ 120kilo
1set 8reps @ 140kilo
1set 6reps @
200kilo (nieuwe pr)
Ook hier weer het gevoel dat ik wel de 220, misschien de 230 kon squatten, maar omdat het geen olympische stangen zijn, durf ik het niet aan, voor je het weet knapt de stang doormidden.
Sumo deadlift, bij deze oefening ga je extra wijd staan met je tenen naar buiten. Je pakt de stang wat smaller vast en als een deadlift breng je de stang naar boven. De bedoeling is wel dat je vanuit je benen tilt.
Deze oefening is super voor je hamstrings.
1set 8reps @ 60kilo, qua gewicht voelde het wel goed aan, maar kreeg een beetje last van druk op mijn kop, terwijl ik wel goed uitademde.
1set 8reps @ 40kilo, dit voelde wat beter aan.
Legg extensions
4sets 15reps @ 80kilo om mijn beentraining lekker mee af te maken.
Met extra squeezen op het eind voor extra contractie.
Kortom een super training en een lekker voldaan gevoel.