MuscleMeat

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

shrugs met 40 kilo?
super langzaam ofzo?

Die rug oefening snap ik niet helemaal, maar ziet er wel interessant uit!

Wat doe je precies met dat bankje dan? Je ligt/zit erop:p?

• Topic Starter Topic Starter
shrugs met 40 kilo?
super langzaam ofzo?

Het is een soort shrugs.
Bij gewone shrugs beweeg je dus alleen je schouders.
Bij deze manier trek je je elleboog omhoog, dus achter je lichaam de stang vasthouden en elleboog omhoog trekken. Bij deze vorm leg je ook een beetje de nadruk op de achterkant, vandaar 40kilo;)

Die rug oefening snap ik niet helemaal, maar ziet er wel interessant uit!

Wat doe je precies met dat bankje dan? Je ligt/zit erop:p?

Je zit er op.
Heb zelf geen telefoon met goede camera, anders had ik wel opgenomen.

Vanavond lekker de benen aangepakt.
Na een grondige warming-up (fietsen en leg ext) richting hack squat gelopen.
Merk de laatste paar weken namelijk dat mijn knieen wat gevoeliger werden (lees, zeurdige pijn)
Wilde dit keer proberen om mijn pr van vorige week (140kilo) te verbreken.
Na 2 warm-up setjes, gelijk een gewicht schijven er op gegooid die totaal bij elkaar 210kilo waren.
Kleurde namelijk leuk , rode met blauw gekleurde olympische schijven:D
Uiteindelijk 3 sets x 6 reps kunnen doen.
Laatste set ging wel moeizaam, waarbij ik bij 5,5 met veel moeite omhoog kwam, maar toch gered.
Niks paralel, maar diep zakken.
Leuke is dat de kickboxles net was afgelopen en de coach wat zat te vertellen, dus een stille zaal en ineens zit er doorheen te kreunen :D
Tjaa hoe krijg je de volledige aandacht van de hele zaal, nou op deze manier....

Vervolgens smal squatten, oftewel voeten dicht bij elkaar, waardoor je de nadruk meer legt op de outersweep oftewel de buitenkant benen.
4 sets x10 reps @ 140kilo

Leggpress 45gr smalle stand, rustig en geconcentreerd.
4 sets x15reps @ 140kilo
Normaliter is 140kilo peanuts, maar met de nodige oefeningen die ik daarvoor had gedaan, voelde dit zwaar aan. (i know, i know.... p*ssy :D)

Daarna nog een paar setjes donkey calf raises om mijn been training af te ronden.

Een kort en krachtig training.

Nu mijn bakje rijst met kip en beef en lekkere ananas op peuzelen.

nice ziet er nogsteeds lekker uit hier die trainingen en voedsel

Goeie training - :roflol: @ kreunen :D

Hebben jullie dat ook wel eens.
Zeurende pijnen in je gewrichten.
De laatste 2-3 weken heb ik last van mijn rechterknie.
Ik moet niet te lang zitten, want anders krijg ik er last van. Gewoon een zeurende irritante pijn. Met lopen, hurken, strekken no problem, maar te lang in dezelfde houding zitten is ff een no go.
Kennen jullie nog zalfjes en of creme waarmee ik de pijn kan verlichten?

Gebruik knee wraps bij benen training.
Heeft mij veel geholpen

Was ff het gevoel kwijt van losse squats, maar langezamerhand komt het wel weer terug;)

Zo'n soort creme gebruik ik ook om de benen flink te verkoelen, doet super zijn werk.
Na een warme douche ff de benen insmeren en je hebt er geen last meer van, spierpijn is ook beduidend minder!

wat voor soort creme gebruik jij dan Ibo, heb zowat een week last van onrustige benen en spierpijn?

alcohol :)

Gebruik knee wraps bij benen training.
Heeft mij veel geholpen

Doe ik nu sinds 2 weken ook, helpt enigzins wel bij mijn zware sets.

WTF:eek::eek:

wat voor soort creme gebruik jij dan Ibo, heb zowat een week last van onrustige benen en spierpijn?

Moet je ff naar Runners World, speciaalzaak voor hardlopers.
Daar heb je tubes te koop voor 14,95

Weet je wanneer ik alcohol drink. Net voordat ik onstage ga, een klein beetje drank, that's it.:p
Ben verder geen drinker.

dacht ik al ;) gaat eerlijk gezegd ook niet echt samen met BB'ing (kijk maar naar m'n buik :D). maar ik merk wel dat ik na een avond flink tanken veel minder spierpijn heb

Minder spierpijn oke... maar hoe zit het dan met koppijn (kater) :D:D

Hebben jullie dat ook wel eens.
Zeurende pijnen in je gewrichten.
De laatste 2-3 weken heb ik last van mijn rechterknie.
Ik moet niet te lang zitten, want anders krijg ik er last van. Gewoon een zeurende irritante pijn. Met lopen, hurken, strekken no problem, maar te lang in dezelfde houding zitten is ff een no go.
Kennen jullie nog zalfjes en of creme waarmee ik de pijn kan verlichten?

Osteobolin-C van Applied Nutriceuticals, keer een potje aan mn oude baas gegeven, (was onderuit gegaan & op zn schouder geland) weken bij de fysio.. was ook zn gewricht..
2 potjes hiervan, en was zo goed als over..

Thx voor de tip Flash, zal me eens verdiepen in het produkt.

Vandaag iig een lekkere training, hieronder ff een update:

Shoulderpress (machine)
4 sets x 8reps @ 120kilo

Upright barbell row wide gripp
4 sets x 10 reps @ 40kilo (met wide gripp voelt het iets zwaarder, maar is nog wel te doen)

Schouders split ik nu ff in 2 trainingen en pak ze voor dat ik een grote spiergroep train.
Wil de komende paar weken daar iets meer aandacht aan geven.
Dus morgen 2e deel schouders.

Borst:

Chest peck deck fly's
4 sets x 8 reps @ 75kilo

Chest press (een soort hammerstrenght plate loaded)
Voelde dit keer zeer goed aan. We zaten elkaar helemaal op te ****en en dit gaf wel resultaat moet ik zeggen
1e set 15reps @ 100kilo
2e set 10reps @ 140kilo
3e set 8 reps @ 210kilo
4e set 6 reps (nou oke 5,75reps:D) @ 340kilo
Weet niet wat het was, misschien mijn voeding, mijn sups, mijn nieuwe vitamine ondersteuning, placebo effect, maar voelde gewoon super aan.
Natuurlijk kan ik geen 340kilo bankdrukken, is ook zeker niet te vergelijken hiermee.
Ik denk als ik ga bankdrukken, wat ik eigenlijk al lange tijd niet meer heb gedaan met moeite de 140kilo misschien wegdruk?? Who knows.
Maar dit een een chest press waarbij je het gewicht tijdens het duwen iets naar beneden duwt, dus zwaarte kracht zal misschien ook wel iets helpen.
Maar ben nog lang geen powerlifter hoor:D
Anyway de laatste oefening borst was upright cable fly's
3 sets x 8reps @ 30kilo (deze moet ik niet te zwaar doen, anders gaat het ten koste van de uitvoering.)

Biceps:

Biceps curl met EZ stang, zittend
3 sets x 8-10reps @ 35kilo

Larry scott curl op machine
3 sets x 8-10reps @ 25kilo per arm

Cable curl
3 sets x 8-10reps @ 50kilo

Een lekkere training, goed gegeten.

Deze week ben ik toch genoodzaakt om mijn beentraining over te slaan. Wil het niet forceren, voelt op dit moment ff niet goed aan.
De gevoeligheid van de knieen worden al iets minder. Maar elke keer als ik na het hurken opsta, voel ik steken in mijn kuiten.
Wellicht is dit ontstaan door de stand van de plaat die ik gebruikte tijdens mijn hacksquat sessies, dus heb ik maar zekere voor het onzekere een afspraak staan bij mijn sportmasseur.
Hij kan iig weer de nodige aandacht geven aan de benen en kuiten en natuurlijk ook de rest ff goed loskneden.
Een diepvezelmassage. Een massage waarbij je goed wordt losgekneed, soms voelt het ook pijnlijk aan, maar daarna voel je je zeker weer als herboren, omdat alles weer los en soepeltjes is.
Ik zou het iedereen aanraden.

morgen schouders deel 2, rug en triceps.

latersss...

wtf een chestpress van 340kg :roflol: nice!

Hoezo altijd zo veel machines en cables ipv basic dumbbells en barbells

Terug
Naar boven