Dit log niet goed gevolgd, beetje alles terug gelezen. Misschien heb ik er langs gelezen, maar sta je nu nog op hetzelfde gewicht als toen je dit log begon Ibo?
Toen ik begon zat ik rond de 105kilo, had mijn BF toen ,rond de 10% geschat, maar zat eerder aan de 12%.
Toen ben ik gaan gainen, cleanbulk en doorgebulkt naar de 110kilo.
Door eeen klote keelontsteking viel ik terug, maar de schade had ik snel beperkt.
Een kleine maand ben ik toen cutten met als doelstelling mijn BF te verlagen en mijn gewicht proberen stabiel te houden.
Dus zoals je merk bulk ik nooit aan 1 stuk door, voel ik me niet lekker bij en komt voor mij niet ten goede voor mijn shape.
Nou schommel ik rond de 107kilo met als ik op de spiegel afga een 8 a 9% BF.
Heb voormijzelf de doelstelling om 4 weken te cleanbulken en dan weer 3 weken cutten. Mijn doel is om dan in de cut proberen mijn gewicht stabiel te houden en of gewichtverlies minimaliseren en BF omlaag te halen.
Als door deze methode straks rond januari - februari rond de 110kilo met een kleine 6% ben ik dik tevreden. Maar dat vergt vele discipline met voeding en cardio.
Zodoende dat ik niet zo streng en drastisch hoef te cutten naar een wedstrijd toe.
Voorheen verschilde het wel bijna 15kilo tussen offseason gewicht en wedstrijdgewicht. Dat wil ik dus nu zien te vookomen.
Vandaar mijn schema afwisselen.
Het idee om in het begin door te bulken naar de 125kilo ben ik allang van afgestapt

Mijn doel is rond en nabij de 100kilo op podium komen en nu wil het via deze weg proberen en toch ook lekker in mijn vel zitten.
Hoop dat ik het op deze maniet wat heb kunnen verduidelijken voor je.