Flinke squatsessie. De gewichten die je verplaatst zijn echt brutaal voor een bodybuilder.
Heb je wel eens een dropsetje gesquat? Twee spotters en alleen maar schijven van 10kg op de stang. Zodra je faalt halen de spotters er aan beide kanten 10kg af, en je gaat verder. Je gaat zo verder totdat je met een lege stang faalt, en als je spotter dan nog even helpt met wat negatieve reps..
Thx Ace, zijn van die momenten dat ik me goed voel, lekker heb gegeten, verstand en lichaam goed heb afstemd op een lekkere training. Als dit alles goed mekaar is dan zijn de trainingen die daarop volgen ook altijd super.
Lijkt mij een goed idee voor de volgende keer.
Heb het wel vaker gedaan met leggpress, maar met squatten nog niet, maar volgende week maar eens proberen.
Ik haal het maar helemaal weg, want afgelopen training konden we niet echt meer van ass whooping spreken...
Dat moet 'm eerst maar weer eens lukken..
Ik denk dat je het volgende week woensdag wel weer mag terugplaatsen
Training van vanavond was ook lekker;
Borst en armen.
Doelstelling was dit keer om de chestpress lekker zwaar uit te voeren, de vorige keer was mijn max 270kilo.
Ook vandaag voelde alles lekker aan, had al extra straps om de ellebogen gedaan, voor het geval dat...
Na een paar warming-up zat ik gelijk al op 270kilo. De 10reps gingen vrij makkelijk.
Dus werd het tijd om maar eens de max op te zoeken.
2e set van 8 reps op 310kilo
3e set van 8 reps op 320kilo
4e set van 6 reps op 330kilo (nou oke 5,5 reps

, voelde vrij zwaar aan, maar toch de oefening correct kunnen uitvoeren.)
Helaas zit er niet meer stang aan om nog meer schijven aan te hangen.
Let wel dat dit mijn eerste oefening is, had ik eerst bankdrukken gedaan, had ik natuurlijk niet zoveel gewicht kunnen tillen, maar mijn doel was voor nu om een nieuw PR voor mijzelf met de chestpress te creeren.
2e oefening was de peck deck fly's.
1e set 10reps @ 60kilo
2e set 10reps @ 75kilo
3e set 8 reps @ 80kilo
4e set 12 reps @ 100kilo (omdat mijn trainingspartner (dame) mij zat te pushen en zei dat ik als een wijf trainde

)
Laatste oefening (superset, cablefly's icm push-ups)
3 sets cable fly's 10 reps @ 30kilo
gelijk gevolgd door push-ups tot faillure.
Een heerlijke pomp was het gevolg.
Vervolgens had ik biceps en triceps op de planning staan, maar mijn linkerelleboog begon op dat moment iets te irriteren.
Dus heb ik mijn arm training op het laatste moment moeten omgooien.
Uiteindelijk heb ik 10setjes supersets biceps curls icm triceps pushdowns gedaan (met rope)
Niet te zwaar, maar rustig en geconcentreerd.
Bicepscurls op 50kilo, triceps pushdown op 25kilo.
Gewicht zit nu rond de 105kilo, toch 2 kilo erbij na mij klote griepaanval.
Was wel zeer benieuwd naar mijn BF, dus ff laten meten door mijn trainer.
Kwam uit op :
buik: 4punten
biceps: 2 punten
triceps: 3 punten
rug: 8punten (dit is bij mij ook het laatste wat droogtrekt)
Totaal 17punten, wat uitkomt op een BF van 6,2%
Hou nog een beetje slag om de arm, dus zal waarschijnlijk rond de 7% uitkomen.
Doelstelling is nu nog ff bouwen naar de 110-112kilo en onder de 10% blijven, als ik dit kan realiseren, ben ik zeer tevreden.
Nu ff lekker relaxen in het weekend, nieuwe rondes, nieuwe kansen next week.