Bij deze nog een samenvatting van mijn weg naar de NK 2011.
Jullie hadden al eerder gelezen dat ik in eerste instantie wegens prive omstandigheden mijn voorbereidingen naar mijn wedstrijd toe had gestaakt.
Maar gelukkig werd ik nog benaderd door Bodylab met het verzoek of ik nog een fotoshoot wilde doen.
Ik was al zover met dieeten, dus ik was het Bodylab enigzins wel verschuldigd om het te doen. Ik hoefde het niet, maar ik wilde wel iets in return doen voor het feit dat ze met volle 100% achter mij staan, daarvoor mijn zeer grote dank team BODYLAB!!!
Een week later (2 weeks out van de NK) had ik elders een fotoshoot, bij Rinus.
Van Rhinogym. Deze man werkt met heel veel passie en probeert op leuke manieren de atleten vast te leggen.
Zo gezegd zo gedaan en eigenlijk was ik al zover met dieeten dat ik in mijn hoofd toch de rust heb kunnen vinden, mede dankzij mij familie, vrienden en bodylab en last but not least jullie van DBB.
ook jullie hebben hierin bijgedragen om mij door de lastige periode doorheen te slepen, waarvoor mijn dank ook groot is. Zodoende dat ik ook had besloten om mee te doen.
**** it all, mijn sport is goed te combineren met mijn werk, mijn gezin leid er niet onder en het is en blijft een uitlaapklep voor mij, dus waarom niet al het harde werk laten belonen op de podium??
Ik zorg er wel voor dat ik in mijn beste shape op het podium kom en dan laat ik mijn lot over aan de juryleden. Het is en blijft een jurysport namelijk.
That being said de laatste week voor de wedstrijd:
zaterdag t/m woensdag zat ik op maximaal 150gr rijst verdeeld over 3-4 maaltijden en de rest bestond uit vis, vis en nog eens vis. en natuurlijk heel veel groentes.
Dit zijn in een dieet de zwaarste dagen, je bent leeg, leeg en nog een leeg.
Maar dit is een fase die je moet ondergaan, omdat je al je reserve voorraden leeg moet trekken, waarna het laden beter aanslaat.
Dan begint de fun part, althans dat hoop je

-donderdag, 500gr rijst ongekookt gewicht verdeeld over 8 maaltijden, 600gr kip, 500 vis en veel groentes.
Begin nu nog strakker te trekken, maar raakte nog niet vol.
-vrijdag, 1kilo ongekookt rijst verdeel over 10maaltijden, 350gr beef, 650 kip en beetje groentes.
Begin nog strakker te trekken, bekkie wordt nog smaller, raak al iets voller, maar nog niet voldoende. Pomp zit er nog wel een beetje in.
-zaterdag, 650gr rijst ongekookt met 500gr beef, geen groentes meer. 2 x 25gr hazelnoten voor de vetten.
Om 17uur hadden we afgesproken bij de chinees, jawel onbeperkt wokken en grillen

Nou dit hebben ze ook wel geweten daar.
De chinezen vinden het alleen maar een compliment als je veel eet, dus ik heb ze een heeeeeel groot compliment gegeven.
maar ik heb het vrij schoon gehouden:
2 keer wokken met veel kip en chines champignons
3 keer biefstuk van de grillplaat
en ik vroeg of ze nog sushi hadden, kwam de beste man iets later met een hele grote schaal verse sushi langs, die ik natuurlijk helemaal mocht opeten.
Je denkt waar laat je het allemaal, maar geloof me maar ik had nog 2 uur kunnen dooreten, maar mijn buik stond op knappen, dus maar niet gedaan

De dag van de wedstrijd:
s'ochtends stond ik er goed hard bij, overall aders en dwarsstrepen. Een goed teken.
Pomp was nog goed aanwezig, maar ik moest wel goed bijeten om het pomp gevoel vast te houden. Dus veel rijst, appelmoes en scheppen uit de pindakaas.
Mijn gewicht zat goed, dus ik maakte mij geen zorgen over mijn shape en het feit dat ik te zwaar kon komen.
Eenmaal na de weging en meting begon ik mij weer een beetje leeg te voelen en ik had nog dikke 2 uur voor mijn wedstrijd, dus na goedkeuring van mijn coach moest ik eten.
Oke geen mac, maar wel Burger King.
3 dubbele big whoppers plain, waarbij al het brood weg ging en ik alleen het vlees at. Nou dat vult wel kan ik je zeggen, alleen ik wist ik wel dat ik daarna flinke dorst zou krijgen omdat het vlees natuurlijk zoutig is en ik mocht af en toe wat zippen.
Maar ik raakte meteen weer vol, hard en stond er voor mijdoen klaar. De ideale moment, dus perfect gepiekt.
Nou na 2 slopende klasses, waarbij de classic de grootste was, was ik ook echt op.
Had mij een ****ing dorst niet normaal, had over de hele dag misschien 150ml drinken gehad en dat breekt je echt op. Ik kon lekker bij blijven eten, maar kreeg op een gegeven moment niets maar dan ook niets door mijn strot.
Wilde alleen maar sappige dingen. Maar zo zie je maar weer dat er achter de schermen geen rivaliteit is, maar broederschap. Mijn medesporters wilden hun druiven en ananassen wel met mij delen.
Eenmaal na de wedstrijd zat ik nog maar aan 1 ding te denken.....
IJS, liefst raketijsjes.
Want als ik aan de water of drinken ga, raak ik te snel opgeblazen en zou ik last krijgen van mijn maag.
Dus op de terugweg zijn we bij de tankstations gestopt om een paar raketjes weg te eten, kan je zeggen dat dat overheerlijk is zeg.....

Vanochtend een lekkere uitgebreide ontbijt met mijn gezinnetje en voor vandaag hebben we nog lekkere dingen gepland staan.
Next stop: Arnold Classic amateurs in Madrid Spanje ??
Bij deze nogmaals mij grote dank aan
Bodylab voor hun grote steun, mede dankzij jullie heb ik daar mogen stralen op de NK.
Gert (Seeker) top dat jullie er ook waren, jullie support heeft mij goed gedaan.
Mijn coach oma a.k.a Sibil Peeters.
Ondanks het feit dat ze natuurlijk hartstikke druk was met Roelly, heeft ze ook altijd tijd voor mij weten te maken.
Mijn teammembers : yagja en serhat en natuurlijk niet te vergeten Lara Goedhart.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit zijn nog maar een paar onbewerkte foto's van de shoots.
Natuurlijk volgen er nog meerdere wedstrijdpics.
Voor nu ga ik met mijn gezinnetje een lekkere ijssalon uitzoeken, want heb de kinderen uitgedaagd voor een eetwedstrijdje