Fitness Seller

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

Knappe man, wanneer plannen we hem in:D
Woensdagavond is normaal nu rug dug, maar gooi hem graag een keer om voor je.
En mijn gewichten liggen momenteel niet zo hoog, maar misschien kun je me verleiden om wat zwaarder te gaan;)

@Ibo, doe je nog een refeed oid tijdens je cut/wedstrijdvoorbereiding?

• Topic Starter Topic Starter
Good train, ibo sterke incline

Wegens mijn werk, kom ik overdag tijd tekort om rustig ff mijn bakkie weg te eten. Dan weer een bespreking hier, een meeting daar.
Dus ik probeer nu s'ochtend mijn calorieen te verhogen en s'avond idem.
Zodat ik einde van de avond toch mijn geplande khy en eiwitten binnenkrijg.
Sinds ik optimaal gebruik wil maken van mijn anabolic window, heb ik totaal voor, tijdens en na mijn training totaal een kleine 150gr khy en 80 eiwitten geconsumeerd. Dit merk je ook wel tijdens de trainingen. De pomp, volle gevoel. Als ik goed gegeten heb, merk ik dat meteen tijdens mijn eerst oefening, dus in dit geval was dat de incline. Het voelde goed aan. Kon wel iets zwaarder gaan, maar bewust niet gedaan, anders ga ik teveel smokkelen en dan gaat het ten koste van de uitvoering.

Damn, zie nu pas dit log ga hem zeker volgen. Heb hem net even doorgelezen geweldig dat je trainingen zo probeert uit te leggen. Kan je nog eens een dag posten wat je zoal eet, neem je geen rundvlees ?? Succes met je doelen

Edit; hoe maak jij je kip / rijst klaar in de cut periode, 1,5 kilo ED weg werken lijkt me zwaar, heb er nu zelf twee kipmaaltijden bij zitten die ik 's-ochtends klaarmaak en dan later op de dag in de magnetron gooi, maar dan wordt die troep vaak zo droog is niet te vreten. En van Pangasiusfilet krijg ik jammergenoeg ontstekingen van op mijn lichaam. Alvast bedankt voor je reply

MHD,
Jazeker neem ik ook rundvlees, in de bulk vindt het heerlijk.Biefstuk, gehakt, rundertartaar, jawel ook de befaamde euroknaller en of quarterpounders gaan er regelmatig in hoor.
Af en toe rij ik na een training ff langs de mac, bestel dan 6 hamburgers en maak daar dan 2 van (vlees verdelen over 2 broodjes) zonder kaas natuurlijk en je hebt een supermaaltijd!! In de cut kan dit helaas niet, dus nu genieten zolang het kan.
En eerlijk gezegd in de bulk tel ik mijn calorieen niet, voor mijn zijn de khy en eiwitten die ik tel.
Weeg ook niets af, doe het lekker op gevoel. Inmiddels na zoveel jaren trainen ken ik mijn lichaam toch wel goed mag ik zeggen, waardoor dit systeem voor mij makkelijk toe te passen is. In de wedstrijdprep is het een ander verhaal. Dan wordt elk grammetje nauwkeurig afgewogen.
Ik zal nog regelmatig mijn voeding hier posten, want die wisselt vaak af.
En voor nu ga ik een lekkere turkse delicatesse eten: wij noemen het sarma/dolma.
Oftewel een mix van rijs en gehakt, opgerold in wijnbladeren. Superlekker en gezond. Kan zo een hele pan wegvreten.:p
Oja en 1,5kilo per dag is de vis hoor bij mij. Dat is nog wel te doen, alleen na 6weken wordt het wel wat zwaarder, maarja voor een paar minuten fame is veel vol te houden;)
Hoe ik mijn rijst en kip klaarmaak en toch lekker smaakt, komt ie:
Ik neem een grote koekepan.
Snij de kipfilet in kleine blokjes en bak het in kokosolie, totdat het al mooi wit is, dus niet helemaal doorbakken.
Neem een grote tomaat en pel de schil eraf, snij dat in kleine blokjes en doe dat erbij. Dit zorgt er voor de de kip en rijst een beetje sappig blijft.
Neem je hoeveel rijst die je wilt eten, bijv 500gr (ongekookt), gooi dat er bij in. Een paar minuten op laag vuur doorbakken, neem een kipbouillonblokje, stamp dat ff fijn en doe het erbij.
Na een paar minuten doe je er kokend water bij. Heel belangrijk, het water mag een halve cm boven de rijst uitsteken.
Hierna de rijst/kip combi op hoog vuur door laten koken. Na een paar minuten checken. Zodra het meeste water weggetrokken is en de rijs zichtbaar is, de rijst op laag vuur nog een 5 minuten zachtjes doorlaten koken.
En daarna nog een kleine 10minuten af laten koelen.
En je hebt een heerlijke rijst/kip combi die je over meerdere bakjes kan verdelen. Wil je het wat pittiger, gooi er een eetlepel sambal bij tijdens het koken, dan trekt de smaak er goed in. Probeer maar en let me know;)

Brutaal sterk Ibo :) Ben je binnenkort nog een keertje bij Oma ?

He Kev, Oma is net terug uit de States, ga nog zeker bij haar trainen!!!

Bedankt ibo klinkt heerlijk zal het deze week proberen

Hmm ik ga jouw gerechtje ook eens proberen. Verder een bruut sterke training hoor.

Knappe man, wanneer plannen we hem in:D
Woensdagavond is normaal nu rug dug, maar gooi hem graag een keer om voor je.
En mijn gewichten liggen momenteel niet zo hoog, maar misschien kun je me verleiden om wat zwaarder te gaan;)

Hahaha.... volgens mij train jij zwaarder dan ik hoor.
Train je doordeweeks ook wel eens overdag?
Oja trouwens er zit wel een goeie sushi bar bij jullie in het centrum.
Gaat er goed in na een training.

@Ibo, doe je nog een refeed oid tijdens je cut/wedstrijdvoorbereiding?

Een refeed / junk maaltijd.
De laatste 6 weken gaan we extreem op dieet, dus vis, vis en nog een ****ing vis en een beetje rijst en groente:(
Als ik mijn huiswerk goed doe, magik 1 maaltijd van oma. En daar kijk je echt wel naar uit, vraag maar aan Jeff (Reus):D
Mentaal doe het veel met je hoor, als je een maaltijdje mag benutten met lekkere dingen.
Dus tot in mijn laatste week en de avond ervoor mocht ik lekker junken.

Laatst bewerkt:
Hahaha.... volgens mij train jij zwaarder dan ik hoor.
Train je doordeweeks ook wel eens overdag?
Oja trouwens er zit wel een goeie sushi bar bij jullie in het centrum.
Gaat er goed in na een training.

Zal momenteel wel mee vallen. Train nu totaal niet op kracht;)
Overdag? Ben een harde werker en werk niet in de buurt, dus is onmogelijk. Kunnen wel op zaterdag/zondag een keer trainen anders. Gooi mijn schema wel wat om. No problem!

Dacht dat Turken trotse echte kerels waren.
Sushi:hahaha:

Overdag? Ben een harde werker en werk niet in de buurt, dus is onmogelijk. Kunnen wel op zaterdag/zondag een keer trainen anders. Gooi mijn schema wel wat om. No problem!

Scheelt dat je van je zelf al ****ing sterk bent volgens mij :D

Ik moest spontaan aan je denken toen ik vandaag smal in de smith stond te squaten.
Blijkbaar herinnerde ik me ineens dat je het hier in je log over had geschreven.:D

Zo zo allemaal trainingsplannen komen hier voorbij.
Dat zal wel leuk worden.:)

Zijn we ook, maar wat betreft eten zetten we graag onze trots ff opzij:D

Scheelt dat je van je zelf al ****ing sterk bent volgens mij :D

Ries is ook sterk hoor, hij zit nu gewoon een beetje stangen.
Maar we zullen wel zien tijdens onze training.

zijn ze ook maar ik heb gemerkt bij vrienden van me dat dat ineens verandert als er wat te vreten valt :D

Heel goed gezien;)

Ik moest spontaan aan je denken toen ik vandaag smal in de smith stond te "squatten">squaten.
Blijkbaar herinnerde ik me ineens dat je het hier in je log over had geschreven.:D

Denk je alleen maar aan mij tijdens het squatten:p:p
Zo zo allemaal trainingsplannen komen hier voorbij.
Dat zal wel leuk worden.:)

Zijn we ook, maar wat betreft eten zetten we graag onze trots ff opzij:D

Ries is ook sterk hoor, hij zit nu gewoon een beetje stangen.
Maar we zullen wel zien tijdens onze training.

Heel goed gezien;)

Haha ik stang niemand. De gewichten in mijn log zijn gewoon de gewichten waar ik nu mee train. Het is niet zo da ik veel meer pak tijdens de trainingen.
Ik kan makkelijk weer omschakelen naar kracht, maar wil dat juist ff niet;)

OKe buddy, we maken er een mooie training van. Ik zal ff op mijn werk kijken welke zaterdag ik vrij kan plannen om bij jouw een goede rug training te voltooien.

Vandaag was ik in Amersfoort @ FPA.
Stond mijn been training op de schema.
Begonnen met squatten
20reps 70kilo
12reps 100kilo
8reps 120kilo, 15 tel pauze en weer 5 reps erachteraan, weer 15 tel pauze er weer 3 reps er achter aan.
Bij de laatste voelde ik mijn onderrug, zat ff niet goed.
Maarja moet natuurlijk door.
Schuinleggpress
3 sets van 150kilo, normaliter is dit peanuts voor mij, maar het voelde niet goed aan in mijn onderrrug, dus kon ik het niet forceren.
Ook hierbij de laatste set de 15 tel methode.
Bij deze oefeningen heb ik maar mijn reps aantallen verhoogd.
Vervolgens strompelend naar de hacksquat.Kan s kon je zeggen dat dit een hele fijne hqcksquat is, dus het voelde al wat beter aan, dus ik het gewicht verhogen.
3 sets van 100kilo waarbij ook de laatste set 15 tel methode.
Ik was blij dat ik nu mijn laatste oefening kon pakken, standing leggcurls.
3 sets van 40kilo (op de machine) en op de toppunt van de bewegingsbaan de hamstrings goed aanspannen.
Kortom niet zo'n dendere training dit keer, kwam eigenlijk door mijn eerste oefening, waarbij het niet zo lekker voelde in mijn onderrug.
Maargoed toch onder deze omstandigheden mijn training voltooid, next time hopelijk weer wat zwaardere gewichten.
Vrijdag: rug en armen!!

Ik moet trouwens nog een goede riem /belt hebben. Leren riemen vindt ik altijd zo stug in het begin. Er zijn tegenwoordig ook andere varianten hierin, wat zijn jullie ervaringen hiermee, wat vinden jullie fijn?

ik heb de powerlift riem van fitness-seller, erg tevreden over. maar ik vermoed dat de XL die ik daarvandaan heb wat aan de grote kant voor je is :P

Ik heb een riem van bb.com die vind ik fijn die heeft niet van die lange pinnen maar 2 korte pinnen die aan elkaar vast zitten hij moet alleen wat flexibeler worden maar hij is pas nieuw

Vandaag rug training voltooid, zit nu half slapend achter mijn laptop.
Morgen maar ff updaten...

Dus als je met mij rug gaat trainen, lezen ze je log pas een week later?

;)

Ik denk het wel Ries:D:D

Effe nog een korte update van mijn rugtraining afgelopen vrijdag, was de dag ervoor laat naar bed gegaan en de hele dag nog gewerkt, dus was na een lekkere training dus wel een beetje bekaf.
Dit keer weer begonnen met chin-up (optrekken)
Maar deze keer met ondersteuning, waarbij je dus op een platform staat.
Bij deze oefening was het de bedoeling om helemaal uit te strekken, ff 2 tel wachten en weer optrekken. Dit is zwaar voor je onderarmen, omdat althans bij mij de verzuring al snel intreed.
3 sets to faillure, waarbij de 3e set wederom de 15 tel methode.
Voor de 2 oefeningen begon ik aan de latpulley front, maar nu met onderhandse smalle greep.
Ook hier weer goed uitstrekken en tijdens het trekken op het laatste moment nog ff goed squeezen.
3 sets van 10 reps @ 70kilo.
Kan bij deze oefening wel op de max trainen (meer gewicht zit er niet op), maar dan gaat het bij mij tenkoste van de uitvoering.
Wil ik correct uitstrekken en squeezen, dan is dit op het moment de max, volgende keer de 80kilo proberen.
De low row op de machine, dit is een van mijn favoriete oefeningen voor de rug, om dikte te creeren.
Normaliter doe ik het liever met losse dumbbells, maar bij ons gaan ze niet zwaarder als 32kilo.
3 sets van 8-10 reps @ 140kilo, 2 armen tegelijk met smalle grip.
Ook hier bij de laatste set de 15 tel methode.
Laatste oefening voor meer spierkontraktie en definitie. Een soort pulldown met gestrekte armen. Deze doe ik bij de triceps cable machine.
Hier ga ik niet te zwaar, anders ga ik teveel schommelen met mijn bovenlichaam.
30kilo is meer dan voldoende om de oefening strikt uit te voeren en in een langzaam tempo. Trust me je lats staan dan zeker in vuur en vlam.
Om mijn training af te sluiten, heb ik nog een superset smal bankdrukken en biceps curls erachter gedaan.
Smalbankdrukken op
10reps 60kilo
10reps 80kilo
8 reps 120kilo
8 reps 120kilo
8 reps 120kilo

Bicepscurls
10 reps 30kilo

De armen ff kort en snel aangepakt. Wilde nu niet teveel doen, want vanaf maandag gooi ik mijn training om.

leuke log man, interessant, blijf hem uiteraard volgen.....maar die pulldown met gesterkte armen? dat is van hoofdhoogte tot naar beneden of hoe moet ik me dat voor stellen. dat is zeker ook voor achterkant schouders?

succes verder!!

Laatst bewerkt:
Ik kan er ff niet zo gauw een filmpje van terugvinden.
Je buigt met je bovenlichaam wel iets voor over, waardoor de tijdens het rekken (omhoog gaan) met je gestrekte armen boven je hoofd moet uitkomen.
Met een vloeiende beweging, waarbij je zo min mogelijk met je bovenlichaam beweegt, de armen in gestrekte houding naar benen trekken en op het laatst ff de lats goed squeezen/aanspannen.
Mocht ik nog een filmpje hierover kunnen vinden post ik het wel ff, heb ze wel eens eerder gezien.
In principe is dit voor de lats, maar omdat er ook de nodige druk komt op de armen, pak je indirect ook wel je triceps ermee.

Terug
Naar boven