XXL Nutrition

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
Zondag is familie dag Killy, dan liggen mijn prioriteiten elder;)

Vandaag getraind:
Borst en kuiten.

Schuinbankdrukken
4x10x100kg

Peck Deck fly's
4x10x80kg

Schuin dumbbell fly's
4x10x20kg

Lying dumbbell pullovers
3x10x25

Cable fly's
5x10x30kg

Stand kuiten 5x10x80kg
Zitten kuiten op de leggpress 5x10x150kg

Heb besloten om vanaf deze week over te stappen op een vierdaagse split.
1)Borst en Kuiten
2)Benen
3)Rust
4)Rug en biceps
5)Schouders en triceps.
De komende weken kort, maar krachtig trainen. Daarbij zal ik mijn cardio ook opvoeren naar 5 keer per week.
Morgen special legg training, voelde mijn benen vandaag nog een beetje, vandaar nog 1 dag rust.

nette gewichten man.

• #1.723
Thx M,

Heb ik het verleden zwaarder getraind, zat ik ook hoger in gewicht en BF, maar de nodige kwaaltjes deden zich ook te ronde.
Vandaar dat ik nu niet te zwaar ga, maar wel zwaar genoeg om toch de nodige spierprikkelingen te krijgen.

• #1.724
Normaliter train ik mijn benen op maandag, maar omdat een van mijn trainingspartners vandaag kom ivm zijn werk, hebben we besloten om vandaag te trainen.
Zelfde stijl als vorige week, maar nu met zwaardere gewichten en 6-8 herhalingen.
Hopelijk als we nog kracht hebben lunges tot faillure.
Morgen een dagje vrij dus, daarom moeten de benen vanaaf hard aangepakt worden.
Mijn voeding heb ik er op afgestemd, dus zal met voldoende kracht en energie dit moeten afronden:)

Normaliter train ik mijn benen op maandag, maar omdat een van mijn trainingspartners vandaag kom ivm zijn werk, hebben we besloten om vandaag te trainen.
Zelfde stijl als vorige week, maar nu met zwaardere gewichten en 6-8 herhalingen.
Hopelijk als we nog kracht hebben lunges tot faillure.
Morgen een dagje vrij dus, daarom moeten de benen vanaaf hard aangepakt worden.
Mijn voeding heb ik er op afgestemd, dus zal met voldoende kracht en energie dit moeten afronden:)

Lekkere trainingen ibo, ben jelly op die incline bench pff :D
hoeveel sets tricep/schouder pak je trouwens in de week en hoe zien die trainingen er uit ?

• #1.726
Triceps bestaat uit 3 oefeningen met 3 tot 4 sets elk.
Schouders bestonden uit 4 oefeningen met 3 tot 4 sets.
Dat worden er straks 5 oefeningen, waarbij ook de nodige supersets.

Ben net thuis van mijn beentraining en het zag er als volgt uit;

Squatten 6reps @ 150kilo
Schuin legpress 6 reps @210kilo
Hacksquat 6 reps @ 70kilo
Legg ext 6 reps @ 40kilo
Legg curl 6 reps @ 25kilo

Dit achter elkaar is dus 1 set.
Vorige week nog met minder gewicht bij 12 reps, nu een stuk zwaarder met 6 reps.
Tussen de sets door ongeveer max 3 minuten pauzen, dit had ik ook wel nodig, want anders trek ik het echt niet.
Set 1: liep lekker, na het einde voelde ik bloed al lekker stromen door mijn benen
Set 2: het zweet begon al te druipen en pompgevoel trad al snel op, gelukkig had ik mijn motiveren muziek op, wat mentaal toch zeker bijdraagt.
Set 3: begin nu flink te zweten, benen raken zeer vermoeid, vooral bij het hacksquatten.
Kan na de set niet echt een fijne houding aannemen op om adem te komen en liggen is zeker geen optie, want anders kom ik niet meer overeind.
Set 4: Wordt steeds zwaarder, waarbij je mentaal eigenlijk wilt opgeven, maar gelukkig dat je dan een trainingspartner hebt die je er door heen sleept. Want opgeven is geen optie. Mede door het warme broeierige weer wordt het er niet makkelijker op om de benen zo aan te pakken, mijn shirtje is nu zeiknat en heb nu zoveel zweet op mijn kop, dat ik wat in mijn ogen krijg, lekker zoutig.... not :)
Set 5: Dit is de laatste en zwaarste set, het squatten en leggpresses gaat nog wel, maar de hacksquat... damn.
Deze maar tot paralel gedaan, want als ik nu helemaal zou doorzakken zou ik geheid niet omhoog komen.
Vervolgens de ext en curl erachter aan.
Na een paar stappen gezet te hebben, zocht ik een rustig plekje op in de gym om ff te liggen (bleef er ook 10minuten liggen) Even op adem komen.
Helaas geen lunges kunnen doen, was gewoon helemaal op.
Gelijk na de training:
watermeloen + bcaa

Zo nog ff een maaltijd voor het slapen gaan, wat rijst en magere kwark.
Zal dit ook wel weer een paar dagen voelen wat betreft spierpijn :D

:roflol:, that's all I can say.

Hoe zit het trouwens met je 2 werksetjes 1 zwaar en 1 rep out dat je aan het uitproberen was.

Resultaat ergens gepost of heb ik er weer over heen gelezen?

• #1.729
Had ik idd in de planning, maar een planning maak je om er vanaf te wijken (eerste marketing regel :D)
Benen moet ik zwaar aanpakken, anders reageer ik er niet goed op.
De 2 setjes waar jij het over hebt, had ik ook willen uitproberen met een speciaal aangepast dieet, dat heb ik ivm mijn drukke werkschema niet kunnen uitvoeren, wellicht binnenkort uitproberen.
Komt goed Killy, voor jouw ga ik het inplannen. Jij bent tenminste mijn grootste fan :D:D

Als je nou eens een dikke vette sponsor zoals muscletech binnen haalt heb ik er misschien ook nog wat aan :mad:

:D

• #1.731
Wie het kleine niet eert....
En ik heb al een dikke vette sponser, althans vet genoeg voor mij ;)
Regel jij nou maar de iphone 5 voor mij, zorg ik ook goed voor jouw....

Een vliegtuig ticket kon bodylab niet regelen, een fiets route in detail wel.

Misschien moet ik die maar eens vragen voor de lol! :p

Vraag me af wat je aan zulke trainingen hebt, zeker in off season. Zie wel vaker zulke trainingen voor bij komen, wat doet dat nog meer dan uithoudingsvermogen bouwen? Lijkt me niet dat je hier veel spiermassa mee gaat aanzetten.

Vraag me af wat je aan zulke trainingen hebt, zeker in off season. Zie wel vaker zulke trainingen voor bij komen, wat doet dat nog meer dan uithoudingsvermogen bouwen? Lijkt me niet dat je hier veel spiermassa mee gaat aanzetten.

Onderbouw eens waarom je denkt dat je hier niet veel spiermassa mee gaat aanzetten.

• #1.737
@m13,

Je hebt enigzins wel gelijk, maar ik heb niet de doel om flink wat massa aan te zetten.
Kan ook niet in de klasses waar ik aan meedoe.
Zit een limiet aan hoeveel ik mag wegen,daarom focus ik mij nu op spierkwaliteit en definitie.
Waarom dan deze training voor de benen.
Hier reageer ik goed op, mijn spiervezels moeten goed op hun donder krijgen wil ik de nodige progressie boeken.
Dit weet ik omdat ik in de afgelopen jaren vele dingen hebt uitgeprobeerd en voor nu dit voor mij werkt.
Vor mijn boven lichaam doe ik weer andere dingen en zou ben ik telkens nieuwe dingen aan het uitproberen.

Oke, duidelijk. Enige wat ik niet helemaal snap is je punt over definitie en spierkwaliteit. Definitie train je niet, maar definitie krijg je door dat je vet verliest en je spieren zo steeds gedetailleerder worden. Spier kwaliteit komt gewoon met de jaren dat je traint, niet door bepaalde training routines. Althans dat dacht/denk ik. Misschien dat jij hier wat meer over kan vertellen?

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 16:07 ----------

Dus? Het is low reps per 'spiergroep', heavy weights.

Hij neemt toch geen rust tussen de sets, dus is 1 set 30 reps. Daarbij zijn de eerste oefeningen vooral quads en is alleen de laatste oefening puur hamstrings.

• #1.739
Intense trainingen, waaronder ook giant sets kunnen absoluut bijdragen aan vetverbranding. Ben het helemaal met je eens dat spierkwaliteit met de jaren komt. Met elke wedstrijd zie ik voor mijzelf daarin zeker de nodige progressie en dan heb ik het niet over de kilo's. Juist deze combinatie van trainen, cleanbulken en cardio zorgen ervoor dat ik mijn bf goed onder controle hou mijn massa vasthou en niet zo lang op extreem wedstrijdieeten hoef.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 20:11 ----------

En met diepe square en hacksquat spreek je je hams ook wel aan hoor,trust me;)

Dorian yates manier van 1-2 werksets heeft bij mij ook goed gewerkt, al groei je als beginner natuurlijk overal op.
Maar toch flink wat kg's gepakt :)

Terug
Naar boven